[wifi] kan niet (meer) draadloos met livebox verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb thuis een Wanadoo Livebox waar ik het internet mee op ga. Er hangt een gewone computer aan vast via een ethernet-kabel en tevens hebben we een laptop (WinXP) die over een wifi-kaartje beschikt.

Sinds we terugzijn van vakantie lukt het ineens niet meer om met de laptop wireless te connecten met internet. Tijdens de vakantie hebben we nog wat zitten klooien om een draadloze verbinding te krijgen, maar eigenlijk verder geen instellingen gewijzigd.

Ik ben er nu al de hele morgen mee bezig en het wil maar niet lukken. Inmiddels heb ik alles van Norton (antivirus, firewall, etc.) er af gegooid (ja, netjes gedeïnstalleerd: trial versie was toch net verlopen) en de windows firewall heb ik ook uitgezet, zodat ik zeker weet dat dat niet in de weg staat.

Hier is wat ik verder geprobeerd heb:

- de laptop met ethernetkabel verbinden. dit werkt. krijg gewoon internet-verbinding
- de livebox met het reset-knopje resetten en de verbinding probleren te herstellen (disconnect en connect). dit helpt niet.
- de livebox een harde reboot geven (stekker er uit en weer erin). dit helpt niet.
- veelvuldig rebooten van m'n laptop. dit helpt niet.
- de ip-settings gematched met die van de ethernet-kaart. Die staat beide op automatisch. Geavanceerde opties zijn ook hetzelfde
- met de ethernet-kabel verbinding maken en de settings (gateway, subnet, etc.) overgenomen en een vast ip opgegeven (ethernet-verbinding kreeg 192.168.1.11, ik heb toen 192.168.1.14 genomen). dit werkt niet.
- hetzelfde met de ethernet-verbing geprobeerd en als vast ip .15 genomen. dit werkt wel.
- de configuratie van m'n livebox gechecked: het mac-adres van m'n wifi-kaart staat daar netjes vermeld als dat het toegang mag krijgen. wat ook logisch is, want opzich wordt er wel telkens verbinding gemaakt met de livebox.

maar, iedere keer als ik een wireless verbinding probeer te maken krijg ik limited or no connectivity. Hij verstuurd wel pakketjes, maar krijgt niets terug en via de automatische settings krijg ik geen ip toegewezen. Als ik een vast ip invul zegt ie gewoon 'connected' en lijkt alles goed, echter ik kan niet met internet verbinden en zie ook m'n local area network niet (m'n andere computer). zowel met vast ingevuld ip als bij automatisch kan ik ook 192.168.1.1 of mijn gewone computer niet pingen (of andersom)

Dat het niet aan de livebox kan liggen weet ik zeker, want toevallig hangt er ook nog een Terratec noxon aan m'n draadloze netwerk: een apparaatje wat mp3s van je computer kan afspelen en internet-radio. En die werkt gewoon! En dat gaat ook via de livebox.

Dat mijn wifi-kaart kaduuk is lijkt me ook sterk, want ik krijg wel gewoon alle draadloze netwerken hier in de buurt te zien.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen??
Wanadoo wil me namelijk niet helpen omdat ik met m'n eigen wifi-kaart verbind en dat ondersteunen ze niet

p.s
Ik zit naast m'n livebox met de laptop, dus de sterkte van het signaal kan het ook niet aan liggen

[ Voor 3% gewijzigd door marty op 29-06-2006 13:48 . Reden: extra info ]

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Het is opgelost

Ik heb verder nog zo'n beetje alles op deze site doorgelopen, maar ook dat mocht niet baten.

Ben toen maar eens wat instellingen gaan wijzigen van de m'n wifi kaart en wat bleek: toen ik de powersave mode op OFF zette (ipv Normal) deed ie het weer!

misschien dat iemand er ooit nog iets aan heeft