[NAS]Verbinding naar NAS valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08
Ik draai een Network Attached Storage onder FreeNAS.
Opzich draait hij lekker en heb ik geen problemen na wat getweak.
Wat ik alleen vragen wilde is het volgende:

Onder Ubuntu heb ik geen enkel probleem om via NFS contact te maken met de box en data heen en weer te schuiven. Mounten heeft nog nooit een probleem opgeleverd, maar onder Windows (wat het merendeel van het huis draait) valt de verbinding naar de NAS vaak ineens weg.

Zo kan je 100Gig over en weer knallen en dan ineens krijg je midden in een transfer de prompt dat "\\\[ip-NAS] is niet toegangkelijk, mogelijk heeft u niet de juiste machtigingen voor deze bron..."

Nou ben ik grotendeels een aldoende leert men persoon, dus ik heb alle instellingen doorgekamt, maar mijn kennis is nu geloof ik niet toereikend.

Als iemand een idee heeft omtrent dit probleem dan hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank!

Jezus saves and takes half damage.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak je de verbindingen vanuit Windows naar de NAS op basis van IP of op naam? Indien op naam: maak ze eens op IP. Zo omzeil je WINS en DNS-problemen :)
Heb je een router btw? Staat dat ding dan wel goed ingesteld m.b.t. open poorten enzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

volgens mij doet tie dat al... besides, tijdens een verbinding wins/dns problemen krijgen lijkt me sterk.

@TS: foutmeldingen in logs op zowel nas als client gevonden?

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:32:
volgens mij doet tie dat al... besides, tijdens een verbinding wins/dns problemen krijgen lijkt me sterk.

@TS: foutmeldingen in logs op zowel nas als client gevonden?
Nee, ik heb gelijk alles op IP ingesteld, en nee, helaas krijg ik geen fout op de NAS, als ik vanuit de NAS ping maak ik ook geen contact met de (windows)computers op het netwerk. Doordat de NAS nergens problemen mee heeft denk ik dus dat het ergens in windows zit.

Alles gaat trouwens via een switch en niet via een router, maar de comp. hebben wel elk een statisch IP toegewezen.

Jezus saves and takes half damage.