[flash] Flash streamt mp3 niet volledig

Pagina: 1
Acties:

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 14:12
Hoi Allen,

Ik ben bezig met een webapplicatie waarbij dynamisch mp3 files worden ingeladen. Deze mp3 files zijn nodig voor een online training, waarbij eerst de vraag word opgelezen en vervolgens de antwoorden.

Bij zowel het oplezen van de vraag als het antwoord lijkt het er op dat de mp3 die gestreamd word door flash niet volledig word afgespeeld.

Voorbeeld:
Wie wil er deze auto kope........
IPV
wie wil er deze auto kopen.

Het lijkt of de laatste seconde gewoon wegvalt.

var songTrack2:Sound = new Sound();
songTrack2.loadSound("http:/www.domein.nl/flash/mp3/"+ soundArray[answerInt], true);

songTrack2.start();
songTrack2.onSoundComplete = function()
{
// doe iets
}

De mp3 bestanden zijn 44khz en 64 bits omgezet en kunnen normaal door programma's worden afgespeeld. Na verschillende soorten mp3's te hebben geprobeerd en wat andere checks in te hebben gebouwd blijft het resultaat hetzelfde.

Wie weet hoe dit valt op te lossen.

Erik

[ Voor 3% gewijzigd door Erpenator2 op 29-06-2006 13:12 ]

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

een loze seconde achter elk mp3-tje plakken?

Raar... Is zo gek nog niet

• Erpenator2
Tsjilp schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:14:
een loze seconde achter elk mp3-tje plakken?
Niet echt een nette oplossing. Daarnaast zijn het teveel mp3 bestanden om even aan te passen.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

offtopic:
@Tsjilp: da's geen oplossing, maar een mijns inziens ranzige workaround

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

{
// set interval(1000, etc. ?
}

• Erpenator2
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:25:
{
// set interval(1000, etc. ?
}
Het lijkt dat het voor songTrack2.onSoundComplete = function() moet zitten. Aangezien af en toe het einde dus ook niet bereikt wordt. Ik heb uiteraard je code wel geprobeerd maar zonder succes.

Ik denk dat het met het streamen of de specificaties van de MP3 te maken heeft. Maar die lijken in ieder geval goed.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 12:22
Ik ben wel eerder problemen tegengekomen met mp3's op 48Khz, maar op 44 zou het gewoon goed moeten gaan. Op de een of andere manier vind flash alleen samplerates deelbaar door 11 leuk..
Of er ook problemen kunnen zijn met de bitrate weet ik niet.

Het is in ieder geval vreemd dat de mp3 gewoon goed afspeelt..op dat laatste stukje na.
Heb je het al eens met een andere mp3 / bitrate geprobeerd?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Erpenator2
sanderb schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:40:
Ik ben wel eerder problemen tegengekomen met mp3's op 48Khz, maar op 44 zou het gewoon goed moeten gaan. Op de een of andere manier vind flash alleen samplerates deelbaar door 11 leuk..
Of er ook problemen kunnen zijn met de bitrate weet ik niet.

Het is in ieder geval vreemd dat de mp3 gewoon goed afspeelt..op dat laatste stukje na.
Heb je het al eens met een andere mp3 / bitrate geprobeerd?
Ik heb de geluidsfragmenten laten controleren en deze zouden dus allemaal ook goed moeten zijn.
Zou het een oplossing kunnen zijn om de geluidsfragmenten te preloaden?
En kan iemand me dan in de jusite richting wijzen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Ik zoek ondertussen verder naar een oplossing.

Edit:
Ondertussen heb ik het geluidsfragment gepreload en speel deze daarna pas af. Dit is wel een verbetering, maar nog steeds lijkt het laatste stukje (minimaal maar net te veel) weg te vallen.
Allerlei verschillende mp3 bestanden zijn geprobeerd maar behalve dat de kwaliteit slechter word is er geen verandering.

[ Voor 17% gewijzigd door Erpenator2 op 30-06-2006 16:50 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hmm... ik heb momenteel een vrijwel soortgelijk probleem...

MP3's worden niet geheel afgespeeld ... in mijn geval houden ze er na iets van 5 tot 10 seconden mee op (ze bevatten gesproken teksten, van ietwat 30 tot 45 seconden, zijn rond de 300Kb)..
maar de tijd wisselt een ietwat (welk opvallend is dat ze wel wisselend, maar steeds op dezelfde momenten ermee op lijken te houden)....

of ze streamen of eerst worden ingeladen en gecached lijkt niks uit te maken..
vreemd genoeg merkte ik het probleem gisteren al, maar lek dat te zij opgelost, vandaag ervaar ik het opeens weer, en weet niet wat ik er aan kan doen.

Ze bevinden zich in een movie, met daarnaast ook een herhalende soundloop, ik moet eens kijken of dat tot 'interferentie' kan leiden

edit:
het laatste blijkt idd het geval te zijn: de tweede loop, die onSoundcomplete een functie kent die voor de zekerheid een extra object.stop() maakte, blijkt daarmee alle sounds te stopppen, waarschnl in de betreffende movieclip

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 04-07-2006 15:19 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
@RM-rf: Gebeurt dat ook als je verschillende SoundObjects maakt? Ik heb daar nog nooit last van gehad.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

LB Back schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:01:
@RM-rf: Gebeurt dat ook als je verschillende SoundObjects maakt? Ik heb daar nog nooit last van gehad.
ze stonden in dezelfde MC.... als ze in verschilende MCs staan lijkt het meestal prima te gaan, maar ik heb gemerkt dat als één geluidsspoor gestopt is, en je wilt het volum ervan aanpassen, dit alsnog het volum van de hele flashmovie, met alle sporen aanpast

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Erpenator2
Na dagen zoeken hebben we er uiteindelijk voor gekozen de geluidsfragmenten met 2 seconden te verlengen. Daardoor werd het geluid in ieder geval niet meer afgekapt.

Ook hebben we inplaats van streaming een preload voor de streaming gemaakt waardoor dat hij misschien wel twee keer word gedownload maar het wel een verbetering opleverde voor het geluid dat werd afgespeeld.

Gezien de deadline en de tijdsdruk moet het nu dus zo even draaien en houden we dit wel scherp in de gaten.
Pagina: 1