Beeldscherm krijgt geen beeld meer bij installatie drivers

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 10:38

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
De pc is een aasus 8n-e met een amd 3800+ en 7900gt van club3d.
De pc is nieuw en de eerste keer windows installeren ging gewoon goed, videokaart drivers installeren ook. Er moest echter een nieuwe windows geïbstalleerd worden (had niks te maken met de videokaart oid) en sindsdien is het niet meer mogelijk de videokaart driver te installeren.

Op het moment dat je de driver installert op het moment waar het beeld normaal even flikkert valt het beeldscherm gewoon uit en gaat daarna uit/aan uit/aan. Dit gebeurt zowel met de drivers op de bijgeleverde cd als met de nieuwste nvidia drivers. Bij het opnieuw opstarten zie je alleen even het opstartscherm van windows, daarna niks meer.

Dit gebeurt nu elke keer. Vverschillende drivers geprobeerd (de meegeleverde versie en de versie op de site) Het is een driver-issue lijkt me omdat als je de driver verwijdert in safe mode gaat alles goed. Het enige wat ik niet kan verklaren is waarom het de eerste keer wel goed ging..

Edit: Windows xp sp 1 en 2 geprobeerd. Mobo drivers zowel wel als niet geinstalleerd geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Quarin op 02-07-2006 21:41 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
welke windows gebruik je? Gebruik je wel XP met SP2? Heb je alle moederbord drivers ook al geinstalleerd?

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
probeer eens een oude driver uit het archief van nvidia.
Heb je in de tussentijd in je bios instellingen gewijzigd?

probeer een keer opstarten zonder videokaart of met een andere videokaart. plaats vervolgens de 7900 GT terug en probeer het opnieuw.

heb je al gekeken in de driver notes van nvidia? misschien is het een bekend probleem met de laatste driver versie.

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Oude drivers geprobeerd en werkt ook allemaal niet. Ik heb op dit moment geen pci-e videokaart om te kunnen testen, maar ik vind het zo gek dat hij het dus wel 1 keer gedaan heeft..

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Nog wat andere dingen getest, maar het enige wat ik ermee op schiet is dat ik het nog minder kan verklaren.
Ik heb geprobeerd de videokaart in het 4x slot te zetten. Toen startte hij gewoon windows goed op. Dus ik zet de pc weer uit, doe de kaart in het 16x slot en hij doet het niet.
Toen ik de kaart echter weer in het 4x slot deed, werkte hij daarin nu ook niet meer.
Als je de drivers deinstalleerd werkt hij echter wel weer gewoon....
Je ziet trouwens heel soms bij het starten van windows heel even een scherm vol met een soort van kleurige ruis.. en je ziet altijd voor 1 seconde de muis.

edit: Er is dus al geen beeld meer halverwege de installatie, op het moment dat het beeld hercalibreert normaal zeg maar.
Als je windows start is er ook niet constant geen signal, af en toe wordt het lichtje van mijn beeldscherm groen maar is er gewoon geen beeld.

edit2: met een andere pci-e videokaart is er gewoon beeld in windows

edit3: in een andere pc geeft de videokaart dezelfde problemen (ook pas na installatie van drivers) dus ik ga de videokaart opsturen als rma. Ik blijf het wel raar vinden dat alleen met drivers hij problemen geeft

[ Voor 34% gewijzigd door Quarin op 02-07-2006 21:34 ]