[Asus WL-500g] Wil geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 06:44
Ik heb hier een Asus wl500g router met daarachter een kabel modem van Kabelfoon / Caiway.

Probleem:
De router wil geen verbinding maken met Kabelfoon / Caiway

Verhaal:
Ik connect de modem met de router dmv een kabel en de pc met de router ook met een kabel.
ga in de browser naar 192.168.1.1 log in met admin admin en kom in de router. Ik volg de Quik setup en vul daar in voor een ADSL verbinding via PPPoE want ik heb een gebruikers naar en wachtwoord van Kabelfoon. Deze vul ik netjes in en stel het wireless in(wat nog niet gebruikt wordt) en laat hem rebooten. Daarna ga ik kijken bij "Status" en daar blijf staan disconnected. Als ik op Connect druk gebeurd er nog niks. Ik heb ook de andere opties geprobeerd in de router maar ik moet echt een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven.

Als ik op windows xp verbinding maak via het modem zonder router ertussen met de zelfde gebruikers naam en wachtwoord werkt hij wel.

kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Bedankt

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Zeker weten dat je de goede username gebruikt? Heb zelf een tijdje kabelfoon gehad en toen moest je volgens mij @kabelfoon.nl in je loginname prakken. Brand het WAN ledje wel (goede verbinding) en welk modem heb je?

• lvnielen
Ik weet zeker dat ik de goeie gebruikersnaam gebruik en ik gebruik @kabelfoon.nl want anders weet hij niet welke provider hij moet zoeken! ;)

Het modem is een Docsis

het WAN ledje op router brand gewoon

• BHQ

BHQ

lvnielen schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:44:
@kabelfoon.nl want anders weet hij niet welke provider hij moet zoeken! ;)
Gelukkig is dat niet serieus :X

• lvnielen
Yapser schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:49:
[...]

Gelukkig is dat niet serieus :X
wil je zeggen dat daar niet naar gekeken wordt?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het niet zo dat de modem de verbinding opzet en je router hoeft dan niet PPoE te gebruiken. of staat je modem in bridge modus. Als je een PC direct aansluit moet je daar dan nog iets op instellen of niet?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• lvnielen
Frogmen schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:07:
Is het niet zo dat de modem de verbinding opzet en je router hoeft dan niet PPoE te gebruiken. of staat je modem in bridge modus. Als je een PC direct aansluit moet je daar dan nog iets op instellen of niet?
het modem heeft geen eigen IP adres, het modem zorgt ervoor dat hij het kabel signaal vertaald naar etehernet signaal.op de pc moet ik dan nog wel een verbinding opstellen om verbinding te kunnen maken.

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Je haalt volgens mij een aantal zaken door elkaar.
Wat is het voor soort modem? USB? Ethernet?
Hoe maakte je alleen met de modem verbinding? dmv een dail-up schermpje in XP? Of bestaat de verbinding gewoon?
Heb je misschien een specifice Computername nodig om een verbinding te maken? En staat die naam dan ook in je router?

• lvnielen
Sebbie2006 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:18:
Je haalt volgens mij een aantal zaken door elkaar.
Wat is het voor soort modem? USB? Ethernet?
Hoe maakte je alleen met de modem verbinding? dmv een dail-up schermpje in XP? Of bestaat de verbinding gewoon?
Heb je misschien een specifice Computername nodig om een verbinding te maken? En staat die naam dan ook in je router?
het is een combi modem zowel op USB als op ethernet te gebruiken, ik gebruik hem op ethernet.

Maakt verbinding via een dail-up in XP.

er is geen computernaar nodig

• BHQ

BHQ

Dat modem doet idd. niets zelf, als je 'm op een PC hangt dan moet je dmv. PPPoE verbinden. USB is niet van toepassing iig.

• lvnielen
Yapser schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:45:
Dat modem doet idd. niets zelf, als je 'm op een PC hangt dan moet je dmv. PPPoE verbinden. USB is niet van toepassing iig.
dat klopt!

weet echt niemand wat ik fout doe of een oplossing?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 22:21
Firmware updaten?

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Staat de router op "get ip address automatically"? Ik kijk net even voor je via www.kabelfoon.nl wat zij te melden hebben over die instellingen (via helpdesk, internet enz.) en je krijgt dus een ip adres vanuit het modem. En je gebruikersnaam, @kabelfoon.nl of @caiway.nl (caiway staat in de help).

• lvnielen
Ethefox schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:57:
Staat de router op "get ip address automatically"? Ik kijk net even voor je via www.kabelfoon.nl wat zij te melden hebben over die instellingen (via helpdesk, internet enz.) en je krijgt dus een ip adres vanuit het modem. En je gebruikersnaam, @kabelfoon.nl of @caiway.nl (caiway staat in de help).
dat ligd eraan wat voor modem je heb dit modem wat ik hier hebn is een modem wat niet intestellen valt!

• Ethefox
??? get IP automatically, oftewel DHCP op je router hoor...modem hoef/mag/kan je inderdaad niets aan doen, da's ook de bedoeling :)

En probeer anders caiway eens in je inlognaam, omdat dat letterlijk genoemd wordt op hun site...

• lvnielen
Ethefox schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:15:
??? get IP automatically, oftewel DHCP op je router hoor...modem hoef/mag/kan je inderdaad niets aan doen, da's ook de bedoeling :)

En probeer anders caiway eens in je inlognaam, omdat dat letterlijk genoemd wordt op hun site...
@caiway.nl maakt ook niks uit.

• Ethefox
Ok, laatste, als dat niet wil ben ik ook even "los". Neem het macadres van de netwerkkaart in je pc eens over in je router? Wie weet registreert het modem dat wel...

• lvnielen
Ethefox schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:52:
Ok, laatste, als dat niet wil ben ik ook even "los". Neem het macadres van de netwerkkaart in je pc eens over in je router? Wie weet registreert het modem dat wel...
ik denk dat het weinig uitmaakt...want op de kabel verbinding zitten regelmatig andere pc's aagesloten...

• lvnielen
Niemand anders nog wat anders?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 14:00
caiway heeft geen geregistreerde mac adressen, je kan vrolijk swappen van hardware. Alleen moet je per nieuw device even je modem rebooten.

IP moet op automatisch, PPPoE met username@caiway.nl of kabelfoon.nl (afhankelijke van wanneer je lid bent geworden, zie je brief). Modem rebooten, wachten tot CABLE continue brand, router aanzetten en gaan.

Als je geen verbinding krijgt kun je bij status-log (uit mn hoofd) zien waar het fout gaat.

edit: quick setup gebruik ik zelf nooit. Ik stel het altijd handmatig in (in menu's).

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 29-06-2006 22:14 ]

• lvnielen
Het werkte!
dankje!
Pagina: 1