Nou, dat mbm programma kan het ook fout aangeven, probeer eens een ander programma.
Dat de voeding langzaam instort bij hevig overklokken (dicht bij de 1Ghz Duron of een NIEt ge OC'de Tbird1Ghz) is mogelijk, ik bedoel.. ik heb er ook last van.
Die 5 volt lijn is de belangrijkere, omdat de 3.3 en 5 een aparte sectie in de voeding is. Van die sectie wordt ook de Vcore van de CPU gehaald. En dat kan flink door de 20 Ampere gaan. Kijk maar eens wat er op de voeding staat voor max. aantal amperes voor 5 Volt.
Als ik naar boven de 900 Mhz ga, moet de Vcore flink omhoog en gaat de 5 volt omlaag. Daar begint de voeding het dus moeilijk te krijgen door het hoge stroomverbruik.
(Voeding is een 300 W Codesign)
Eerst was het 4.8 maar nu is het 4.68 idle op 988 en 4.5 bij flink opgewarmde CPU.
Ik kan dan ook niet meer dan 900 Mhz draaien als ik er nog een harde schijf bijplak (Moederbord is een KT7-RAID, d'r kunnen er nog 4 bij...). De boel wordt anders flink instabiel.
M.a.w. ik heb een betere voeding nodig.. een 400 watter is al in bestelling.
Maar bij flinke afwijkingen (12V=8 of 5v=4,5) zou ik toch effe in de BIOS kijken, en controleren wat er daar wordt aangegeven.
En probeen het zonder overklokken met Vcore standaard en vergelijk het dan met max overklok+max Vcore....