Toon posts:

SmartMedia kaartjes, waar nog voor een redelijke prijs?

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt eigenlijk alles.

Ik heb een wat oudere Olympus compact-camera (Camedia C720 UltraZoom). Deze camera gebruikt SmartMedia kaartjes. Ik heb nu 2x 128 MB en 1x 16 MB.
Aangezien ik erg tevreden ben over de camera, ga ik de komende jaren waarschijnlijk geen nieuwe camera kopen. Omdat ik toch iets meer foto's wil kunnen opslaan tijdens de zomervakantie (maak niet zo heel veel foto's, maar voor 2 weken is iets meer dan 256 MB toch wel erg krap) wilde ik 1 of 2 128 MB SmartMedia kaartjes erbij kopen.

Iemand een idee waar ik die dingen nog tegen een schappelijke prijs kan krijgen? Met veel moeite heb ik ze tot nu toe alleen nog bij de "standaard" foto-zaken als Combi kunnen vinden. De prijs is daar alleen achterlijk hoog en je moet geluk hebben om een filiaal te vinden waar ze ze op voorraad hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je zou hier eens kunnen kijken: http://tweakers.net/pricewatch/cat/303
hoewel de smartmedia kaartjes daar ook dungezaaid zijn.

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 14:20
Ik heb toevallig nog 3 64 mb Smart Media kaartjes liggen... 2 Hiervan werken nog perfect en zijn geformatteerd, de andere die werkt niet meer helemaal lekker volgens mij, de computer zegt dat hij tegen schrijven beveiligd is wat volgens mij helemaal niet kan.

Stuur maar een mailtje als je interesse hebt...

Verwijderd

Ik zou zeggen, koop alles wat je nog kunt kopen. Die dingen zijn momenteel goud waard. Sandisk, Hama, Lexar, Dane-Elec, Kingston e.a. kunnen het niet meer leveren. Trust me, ik heb geprobeerd ze in te kopen voor mijn werk, maar ze bestaan niet meer. Kopen wat je nog kunt krijgen.

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 14:20
Misschien zijn ze wel niet zoveel meer te krijgen en maken de fabrikanten ze wel niet meer omdat er ook eigenlijk geen vraag meer naar is? :? Die dingen kunnen dan nog zo schaars zijn, als er geen vraag is zullen ze ook geen goud waard worden.

Je mag de mijne wel overnemen anders, in de vorm van een belegging voor jou... B)

Verwijderd

Nee, want dit is alleen een korte termijn belegging. Zoals je weet worden er geen SM camera's die gebruik maken van SmartMedia meer gemaakt. De vraag naar deze kaarten zal derhalve nog maximaal een jaar of twee aanhouden en dan helemaal wegvallen. Mocht je het als een serieus beleggingsobject zien, dan is alleen de 128 MB variant interessant ;)

Verwijderd

Ik heb nog een olympus camedia 250 zoom die ik niet meer gebruik (onlangs vervangen door een dsc w50). Ik heb daar nog 2 kaartjes van 128mb bij, zijn nauwelijks gebruikt. Dus als je interesse hebt, mail maar.

Verwijderd

Ik zal zorgen dat de TS het leest! :P

Even voor de duidelijkheid: ik ben alleen op zoek naar partijen SM kaarten voor de handel en ik ben niet op zoek naar tweedehands SM kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:49:
Ik heb nog een olympus camedia 250 zoom die ik niet meer gebruik (onlangs vervangen door een dsc w50). Ik heb daar nog 2 kaartjes van 128mb bij, zijn nauwelijks gebruikt. Dus als je interesse hebt, mail maar.
Je hebt mail.

Verwijderd

Topicstarter
Nou.... ik heb de zoektocht naar nieuwe SmartMedia-kaartjes opgegeven. Hier in Nederland zijn ze in feite gewoon nergens meer te koop. Ik heb inmiddels via Markplaats 2 kaartjes tweedehands gekocht (1x 128MB en 1x 64MB). Voorlopig heb ik dus wel voldoende opslag.

Ik ga in Tsjechie nog even op speurtocht. Mocht ik daar nog wat vinden voor een leuke prijs, dan koop ik misschien nog wel wat opslag erbij.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 14:31

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:35:
Nou.... ik heb de zoektocht naar nieuwe SmartMedia-kaartjes opgegeven. Hier in Nederland zijn ze in feite gewoon nergens meer te koop. Ik heb inmiddels via Markplaats 2 kaartjes tweedehands gekocht (1x 128MB en 1x 64MB). Voorlopig heb ik dus wel voldoende opslag.

Ik ga in Tsjechie nog even op speurtocht. Mocht ik daar nog wat vinden voor een leuke prijs, dan koop ik misschien nog wel wat opslag erbij.
Ik was ook een smartmedia "slachtoffer", ik heb toendertijd gewoon een imagetank gekocht, ik kon op 128 MB maar 55 foto's kwijt.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Jay-Connected
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03-2024

Jay-Connected

Onderaan :)

http://www.interngeheugen.com

Zijn goedkoop en snel.. wat wil je nog meer..
Anders kun je Redcoon of Pixmania proberen, zijn ook wel aardig.

Bovenaan :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:35:

Waarom (gezien het aanbod in korte tijd hier) plaats je geen advertentie op de frontpage en koop je een tweedehands kaartje? Volgens mij zijn die wel voldoende te krijgen. Ik heb zelf ook nog een camera die dit soort kaartjes gebruikt, maar heb aan 64MB genoeg :)

Edit @ BazzH: mijn excuses, inderdaad even verkeerd gelezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 20-07-2006 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jay-Connected schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:22:
http://www.interngeheugen.com

Zijn goedkoop en snel.. wat wil je nog meer..
Anders kun je Redcoon of Pixmania proberen, zijn ook wel aardig.
Zoek op interngeheugen.com maar eens naar "smartmedia". Hebben ze dus niet. Hetzelfde geldt voor Pixmania en Redcoon.

(Het is ook niet dat ik pas 3 dagen op zoek ben ofzo. Pixmania en interngeheugen.com had ik al eerder bekeken. Die andere net even gekeken....)

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:28:
[...]

Waarom (gezien het aanbod in korte tijd hier) plaats je geen advertentie op de frontpage en koop je een tweedehands kaartje? Volgens mij zijn die wel voldoende te krijgen. Ik heb zelf ook nog een camera die dit soort kaartjes gebruikt, maar heb aan 64MB genoeg :)
Lees de post die je quote nou nog eens goed. Ik heb inmiddels tweedehands kaartjes gekocht....

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

In de winkel waar ik werk hebben ze nog Smart Media, van zelfs 256 MB geloof ik. Ik moet vanmiddag werken, dan plemp ik het hier wel neer :Y)

edit: Argh. Ik lees ook niet goed. Succes met je kaartjes!

[ Voor 19% gewijzigd door mimic op 22-07-2006 07:13 ]

Verwijderd

Late reactie maar ik was een beetje aan het zoeken of iemand nog weet waar je zo'n kaartje aan kunt komen. Ik heb een paar jaar geleden een fuji 602z gekocht van bijna 1000 euro. Super camera, alleen nou is mijn 128mb smartmedia kaartje kapot,het enige wat ik nog heb is 64mb. Ik heb gelukkig nog de trage compact flash optie maar het is toch belachelijk dat je een fototoestel koopt voor bijna 1000euro en een paar jaar later kun je er geen opslagkaartje meer voor kopen.
De fuji 601 bijvoorbeeld was bijna net zo duur en heeft alleen maar smartmedia... dan ben je mooi gedekt. het rare is dat je die nog gewoon kunt kopen voor 5- of 600 euro. En wat dan? wat moet je ermee? :|

Zijn ze in het buitenland nog aan te komen via internet misschien?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zie er nog genoeg op Marktplaats staan...
128MB voor 39,- en dergelijke! Kijk eens zou ik zeggen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Wat een prijzen :X Misschien tijd voor een nieuwe SD/CF slikkende compact die wat moderner is?

|>

Verwijderd

de mijne (602z) slikt cf...gelukkig. dan zal ik het daar mee moeten doen. Het is alleen zo gruwelijk traag! maar wel goedkoop.

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

MjB

Probeer eens http://www.ebay.de, hier staan er nog wel veel op.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:59:
de mijne (602z) slikt cf...gelukkig. dan zal ik het daar mee moeten doen. Het is alleen zo gruwelijk traag! maar wel goedkoop.
CF traag? Hoe bedoel je dat? Is je camera zo traag? Want CF is in hele hoge snelheden te krijgen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

oh?, daar heb ik niet zo'n ervaring mee. ik heb er eén van 256mb gekocht in het begin maar dat duurt 12 seconden voor ie een foto opgeslagen heeft op die compactflash. vandaar dat ik die nooit gebruik. Dan zal ik eens voor een andere kijken dan.

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
hmm.. dan moet ik 's een gesprek met m'n camera hebben, dat hij te snel op CF wegschrijft. :P

CF is over het algemeen niet tragen dan SM. het kan zijn dat jouw camera niet snel genoeg er op weg kan schrijven, maar als ik even snel een review doorlees (http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/page9.asp ), is ook dat niet het geval. en dat is dan gedaan met CF kaartjes uit die tijd. een Ultra2 kaartje van Sandisk is al een stuk sneller, en in ieder geval sneller dan je camera.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:52:
Late reactie maar ik was een beetje aan het zoeken of iemand nog weet waar je zo'n kaartje aan kunt komen. Ik heb een paar jaar geleden een fuji 602z gekocht van bijna 1000 euro. Super camera, alleen nou is mijn 128mb smartmedia kaartje kapot,het enige wat ik nog heb is 64mb. Ik heb gelukkig nog de trage compact flash optie maar het is toch belachelijk dat je een fototoestel koopt voor bijna 1000euro en een paar jaar later kun je er geen opslagkaartje meer voor kopen.
De fuji 601 bijvoorbeeld was bijna net zo duur en heeft alleen maar smartmedia... dan ben je mooi gedekt. het rare is dat je die nog gewoon kunt kopen voor 5- of 600 euro. En wat dan? wat moet je ermee? :|

Zijn ze in het buitenland nog aan te komen via internet misschien?
In Nederland kun je SmarMedia, voor zover ik heb kunnen vinden, echt nergens nieuw meer kopen. Destijds genoeg winkeliers tegengekomen die riepen dat ze nog gewoon konden bestellen en leveren, maar die kwamen er later allemaal op terug.

In Duitsland heb ik (op weg naar Tsjechië) ook even rondgekeken, maar ook niks gevonden. Zelfs in Tsjechië kon ik ze niet meer krijgen.

Ik heb destijds via Marktplaats 1x 128 MB en 1x 64 MB gekocht. Zolang mijn Olympus het goed blijft doen, ga ik echt geen andere camera kopen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die dat wel doen en komt de voorraad SmartMedia dan toch op Marktplaats terecht. Maar dan blijft de prijs belachelijk hoog, zeker aangezien SD en CF tegenwoordig echt geen drol meer kosten.

Verwijderd

Aha, nou mooi. Scheelt mij weer een slok maagzuur. Ben ik weer gelukkig.
Ik ga eens wat CF kaarten bestellen dan. Ik heb net bij Opus.nl even gekeken. daar zag ik al een
paar HighSpeed 80x of 135x staan. Dan zal ik die eens proberen want inderdaad, dat kaartje van mij is nog uit de tijd dat het worldtradecenter nog rechtop stond.

;) thnx voor de info
Pagina: 1