Toon posts:

Op zoek naar LCD tv (HD-ready) voor next-gen console gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe tv te kopen. Mijn oude is 8 jaar oud en veel te klein (15"). Na wat rond te hebben gesnuffeld bij Mediamarkt, MyCom en op het Internet is mij in ieder geval duidelijk geworden dat er erg veel aanbod is.

Omdat ik mijn toekomstige tv naast films vooral voor de next-gen consoles (xbox360, ps3 en Wii) ga gebruiken, moet hij in ieder geval HD-ready zijn (ik weet het, dat is voor de Wii niet zinvol, maar voor die andere twee wel).

Het aanbod bestaat voornamelijk uit lcd tv's en daarom heb ik me alleen op hen geconcentreerd. Ik ben onder andere de volgende tv's tegen gekomen:

- Mirai DTL-532W100
- Samsung LE26R72
- LG 26LC2R

Tuurlijk zijn er nog eindeloos meer (HD-ready) lcd tv's te krijgen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Welke (HD-ready) lcd tv zouden jullie mij aanraden (hoeft natuurlijk niet per se één van de drie bovenstaande te zijn, maar moet wel in dezelfde prijsklasse zitten)?

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 19:26
ikzou de samsung pakken, deze heeft sowieso een heel goed scherm, en een game mode waardoor deze is geoptimaliseerd voor games op hd kwaliteit.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ja wat is je budget en welke grote wil je minimaal.
Er zijn tegenwoording een hele boel goede LCD schermen maar de prijzen verschillend nogal.
Het is voor jou natuurlijk belangrijk om het scherm met de beste prijs/prestatie verhouding te vinden.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Als ik naar het bovenstaande kijk.... : niet kleiner dan 26 inch en zo rond de 1000 a 1200 euro.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn kamer niet al te groot is, vind ik de diameter van het beeldscherm niet erg belangrijk. Je komt bijna vanzelf op een grootte van 26" tot 32", omdat de meeste populaire modellen en aanbiedingen die diameter hebben. Mijn budget ligt tussen de 700 en 1100 euro.

Ik ben vooral benieuwd welk model jullie aan zouden raden op basis van jullie eigen ervaring of waarover jullie goede verhalen hebben gehoord.

Verwijderd

Wil je perse een groot scherm?
Een TFT is ook goed genoeg, met 1280*720(?) heb je al 720p
Met een 20" Widescreen zit je al op 1680*1050 dat is ruim voldoende voor 720p en voor de helft van de prijs van een LCD-TV.
Je hebt dan geen groot scherm waarop je gamet en ook geen big-ass tv.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41
ik zou toch voor een scherm van een native resolutie die overeent komt met de hd output van de console.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de specificaties van de Samsung (LE26R72) met die van LG (26LCR2) vergeleken en ze zijn praktisch identiek. Toegegeven de Samsung ziet er beter uit en heeft een gamemode, maar zijn die verschillen 150 euro waard?

• NeoMotion
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

Pak voor dat geld een Samsung le32T51. Okay, niet de beste specs, geen hdmi, maar wel 32". En een paar vrienden hebben er eentje aan hun 360 gekoppeld, en man wat ziet dat er strak uit. En de prijs is ook lekker, voor 949 (of lager online) heb je er eentje.

Verwijderd

Waarom ga je niet voor de Otic 27" die bij Bellcompany in de aanbieding is voor 469.99 euro?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:31:
Waarom ga je niet voor de Otic 27" die bij Bellcompany in de aanbieding is voor 469.99 euro?
Ja deze wilde ik je ook aanraden, er is zelfs een heel topic over deze tv gaande op dit forum.blijkt gewoon een heel goede tv te zijn.. wat je hebt met monitoren is dat zeg gewoon kleiner zijn, ze hebben misschien een hogere resolutie maar die gebruikt je xbox toch niet.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:14
Ik zou je de volgende site willen aanraden:
http://www.kieskeurig.nl

Zoek eens in de prijsklasse en het formaat en je zult veel vinden, het mooie van kieskeurig is dat er voor de meeste apparaten ook minireviews zitten van gebruikers en dat de prijzen goed te vergelijken zijn. Voor een goede prijs/kwaliteit kom je snel bij een LG uit.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
ja, dit is weer zo'n geval van... wat wil je...
kijk op kieskeurig welke tv's een redenlijke beoordeling hebben, dan weet je zeker dat er geen hele grote euvels aanzitten, kijk in een winkel welke je er leuk uit vind zien en lees de manuals van de tv om te kijken welke aansluitingen en opties ze hebben die jij belangrijk vind.
en dan gewooon eentje kopen.. als die in je kamer hangt ben je er toch wel tevreden mee...

als je wil kijken of de tv problemen heeft kan je ook ff kijken op:
http://www.hifi-forum.de/viewforum-133.html
http://www.avforums.com/forums/forumdisplay.php?f=155

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zijn honderden verschillende TVs en er is er niet een "de beste"... Dat je door de bomen het bos niet ziet is vervelend, maar daar gaat een topic het niet beter van maken. Concentreer je anders gewoon op de bekende merken en lees de topics die over die TVs lopen door en kijk wat je zelf nou het mooist vindt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.