Fuij S5600 of OLYMPUS SP-500

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:44
Ik ben op zoek naar een digitale compact camera, met minimaal 10x zoom. Mijn budget is 300 euro. Na wat onderzoek komen de Fuij S5600 en Olympus SP-500 naar voren.

Ik heb nog 2x 512MB Xd kaartjes van mijn oude S3000, beide camera's gebruiken deze kaartjes!

Een vergelijking van de camera's: http://www.dixons.nl/De_o...62855&productid_3=7062238

Ik weet niet wat te kiezen, momenteel gaat mijn voorkeur na de SP-500 omdat:
- 6 MP
- kleiner en lichter(ik neem hem mee op vakanties)
- groter scherm
- AF hulplicht(ik weet niet zeker of de S5600 dit heeft)

Omdat ik nu een S3000 heb, waar ik heel tevreden over ben(batterijduur, kwaliteit foto's en nooit problemen gehad) voel ik ook veel voor die S5600. Ik heb verder geen ervaring met Olympus camera's.

Is er iemand die beide camera's gebruikt heeft? Of iemand die mij de SP-500 kan aanbevelen op basis van eigen ervaringen?

[ Voor 9% gewijzigd door borgdaville op 29-06-2006 11:18 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zoek deels in dezelfde hoek een camera, en was al bij de fotograaf om de hoek geweest. Hij was pro Fuji 5600 en tegen de Olympus, omdat die een stuk trager was. Ik heb dat niet zelf kunnen controleren. De Fuji schijnt ook goede ISO performance te hebben, maar omdat mijn notebook geen xD kaartjes slikt kijk ik nog even verder bij de concurrentie (Canon S3/Panasonic FZ7/Sony H2).

Overigens: er is al een Fuji S5600 topic, heb je daar al gekeken of de olympus al genoemd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door kdekker op 29-06-2006 14:35 ]

• borgdaville
kdekker schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:33:
Ik zoek deels in dezelfde hoek een camera, en was al bij de fotograaf om de hoek geweest. Hij was pro Fuji 5600 en tegen de Olympus, omdat die een stuk trager was. Ik heb dat niet zelf kunnen controleren. De Fuji schijnt ook goede ISO performance te hebben, maar omdat mijn notebook geen xD kaartjes slikt kijk ik nog even verder bij de concurrentie (Canon S3/Panasonic FZ7/Sony H2).

Overigens: er is al een Fuji S5600 topic, heb je daar al gekeken of de olympus al genoemd wordt.
bedankt voor je reactie, naar wat ik gelezen heb is die Olympus behoorlijk snel!

Maar als een fotograaf om de hoek de Fuij aanraad, wil dat natuurlijk ook wel wat zeggen.

Andere reacties zijn nog welkom!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bekijk de specs eens op dpreview, daarin kun je precies zien hoe snel een camera is etc. Want wat de ene snel noemt, is voor een sportfotograaf bijv. weer traag. Verder zou wat info over je toepassing ook helpen, want voor sportfotografie is een snelle handig, voor concerten een camera die ook in het donker goed fotografeert weer handig.

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 14:54
allereerst kun je deze vraag misschien beter vragen in Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

en zoals kdekker al zegt even rondkijken in het s5600 topic hier staat een hoop informatie in

De s5600 heeft wel een AF hulplicht dus dat is al geen probleem.
Tja toen ik de s5600 ging halen zag ik dus ook die olympus staan, opzich zit er weinig verschil in ik vond de Olympus ook vrij snel. Alleen waarom ik toen toch voor de s5600 heb gekozen is omdat ik de groote van het toestel niet erg belangrijk vond. De s5600 heeft een vaste lens dus geen uitschuiflens. Van de losse uitschuiflens ben ik nu eenmaal geen voorstander van omdat daar misschien wel zand ed. tussen kan gaan zitten waardoor hij misschien snel verslijt.
Misschien nog iets om te noemen, ik vond het scherm van de sp-500 veel korreliger als die van de s5600

• borgdaville
Ik ben gister naar de fotozaak geweest, en de Olympus gekocht!

Het formaat is een stuk handzamer tijdens het reizen en ik vond hem ook mooier uitzien.

Ik heb er nog niet echt mee gespeeld, vanavond maar eens het boekje doorwerken.

Pagina: 1