Toon posts:

[XP] Harde schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eigelek met een groot probleem :p

Het zit zo. Een maandje geleden deed ik sogtends de computer aan, en toen liept ie ineens helemaal vast bij het windows laadsgerm. Ik kon niks meer doen niks deed het. Ik dus stroom uit stroom aan, en hij deed et weer. Die dag erna gebeurde hetzelfde, alleen liep ie 2 keer vast. Op den duur is het steeds erger geworden. Nu moet ik 15 keer de stroom aan en uit doen voordat ik in windows zit. Verder loopt ie nu soms ook spontaan vast.
Ik heb de pc al geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd, en werkte niet.
Er kwam een vriend van me kijken die meer verstand had van pc's dan ik, hij suggereerde dat de harde schijf kapot was, dat zag die ergens in msdos ofzo. Dat de MTF oid niet goed meer was.

Wete jullie meer?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Welkom op GOT... om iets gedaan te krijgen zal je wel wat meer info moeten geven, dit is nl wat natte vinger werk ;)

Heb je al een diagnostics gedraaid van je HD-leverancier?

Bekijk ook eens de FAQ's

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Hardeschijf kun je prima testen met een tooltje van de fabrikant.

Zoek maareens iets verder op GoT en lees ook even de regels m.b.t. posten en nieuwe topics beginnen ;) ,

Verder: Welkom @ GoT KillaX9.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-03 09:36

Taygeta

KTM 790 Adventure

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:46:
Nu moet ik 15 keer de stroom aan en uit doen voordat ik in windows zit.
Vreemd, weet je zeker dat het aan je harde schrijf ligt? wat voor een hardeschrijf heb je?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Post je voledige specificaties eens. Ik vermoed dat je condensatoren (die hoge tonnetjes op je mobo) brak zijn. Maak je kast eens open en kijk een of ze bol zijn ,lekken of eventueel roesten.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
wat een ontzettend brak NL weer, dieptriest is het...

Onder DOS is een NTFS partitie (met een MFT) normaal gezien niet eens toegankelijk, er is wel tooling voor maar ik geloof niet in de HD. Ofwel je geheugen is brak, maar zoals al gezegd denk ik ook aan de condensatoren. Dat zijn een soort van accu's, die geleidelijk aan 'opladen'. Als ze brak zijn, duurt dit langer, of ze lekken weer stroom, waardoor het langer duurt voordat ze op de gewenste spanning zijn > onstabiel systeem.

Je zou nog kunnen proberen zoveel mogelijk andere hardware weg te laten, en kijken of dat beter gaat.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ow en kijk hier nog even naar kan ook een boel helpen Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten, dit gaat mij allemaal boven de pet.

Ik breng me pc vanmiddag wel weg naar de pc boer.

Toch bedankt voor de aardige en minder aardige antwoorden.

Slecht nederlands. uchem wat mag brak dan zijn? Russisch?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Slechts nederlands? Ik zal even onderstrepen:
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:46:
Ik zit eigelek met een groot probleem :p

Het zit zo. Een maandje geleden deed ik sogtends de computer aan, en toen liept ie ineens helemaal vast bij het windows laadsgerm. Ik kon niks meer doen niks deed het. Ik dus stroom uit stroom aan, en hij deed et weer. Die dag erna gebeurde hetzelfde, alleen liep ie 2 keer vast. Op den duur is het steeds erger geworden. Nu moet ik 15 keer de stroom aan en uit doen voordat ik in windows zit. Verder loopt ie nu soms ook spontaan vast.
Ik heb de pc al geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd, en werkte niet.
Er kwam een vriend van me kijken die meer verstand had van pc's dan ik, hij suggereerde dat de harde schijf kapot was, dat zag die ergens in msdos ofzo. Dat de MTF oid niet goed meer was.

Wete jullie meer?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit gaat inmiddels nergens meer over. Als je geen moeite wil doen om geholpen te worden, vraag dan niet om hulp. Zie voor de rest de tips over wat te doen bij dergelijke problemen, en hoewel het geenszins de bedoeling is dat jan en alleman je afvalt op je taalgebruik, wil ik je toch verzoeken in het vervolg wat meer moeite te doen voor het schrijven van begrijpelijke zinnen met normale woorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.