Foto's @ Sensation: Waar moet ik op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 07:28
Ik ga komend weekend naar sensation white en wil daar wat fotootjes maken. Gewoon een beetje van de sfeer en van de groep waar we mee gaan.

Nu heb ik een sony dsc w40 camera

Het hoeven ook helemaal geen artistieke fotos of zo te worden. Ik ben alleen bang dat door de vele lichteffecten mijn fotos te donker, te licht, onscherp worden. Moet ik bepaalde instellingen van mijn camera aanpassen, met of zonder flits fotos maken. Niet dat ik verder veel instellingen kan wijzigen aan mijn camera maar goed.
Met andere woorden wie heeft hier wat ideeen over!?

tnx
:+

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tenzij je 4 meter van het podium staat gewoon je flits uit laten staan, je camera heeft er niks aan. Verder probeer een beetje te kijken wat allemaal op je foto komt te staan, dus probeer zo weinig mogelijk storende onderwerpen op je foto te krijgen. Zorg dat op je foto duidelijk te zien is wat je wilde fotograferen. Diafragma maximaal open (zo laag mogelijk F/ getal) voor zoveel mogelijk licht en sluitertijd niet langer dan 1/60s ofzo zetten. Genoeg licht krijgen door je iso omhoog te schroeven.
En uiteraard ook gewoon plezier hebben!....kijk foto's zijn leuk, maar je bent er voor je plezier.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• vandenhende
Bedankt voor je reactie! Tuurlijk ga ik niet de fotograag uit hangen daar. Ik ga vooral genieten. Maar om achteraf ook nog een beetje napret te kunnen hebben wil ik wel graag dat de fotos een beetje lukken.

Ik ga eens even kijken of ik die instellingen wel allemaal kan wijzigen op mijn camera (denk het niet).

Trouwens, maken jullie veel gebruik van dat histogram bij het maken van foto's ?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:03
vandenhende schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:22:
Trouwens, maken jullie veel gebruik van dat histogram bij het maken van foto's ?
Zeker weten. Het is een super handige tool om de belichting van je foto in de gaten te houden.
Lees even dit artikel over histogrammen.

[ Voor 26% gewijzigd door nadroJ op 29-06-2006 11:34 ]

Sowieso schrijf je zo!

Verwijderd

Maar ik denk dat je er met veel licht meer aan hebt dan met extreem weinig licht. Waarschijnlijk zullen al je goed belichte foto's namelijk onderbelicht zijn volgens het histogram. Volgens mij kun je beter even rondneuzen in [rml][ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3[/rml]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:03
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:34:
Maar ik denk dat je er met veel licht meer aan hebt dan met extreem weinig licht. Waarschijnlijk zullen al je goed belichte foto's namelijk onderbelicht zijn volgens het histogram. Volgens mij kun je beter even rondneuzen in [rml][ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3[/rml]
Heb je gelijk in :)

Sowieso schrijf je zo!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op zich een leuk idee en ben ook wel beniwud naar het resultaat. Maar mag je je camera eigenlijk wel me naar binnen nemen daarzo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
De laatste feesten waar ik geweest ben mocht je geen digitale camera meenemen. De enige camera's die mee naar binnen mochten waren die wegwerp camera's. Je gewone camera kan je inleveren en later ophalen of je kan er een kluisje voor huren.

• vandenhende
Oke dat moet ik nog even uitzoeken dan... Ik kom ook niet wekelijks op dit soort feesten dus heb eigenlijk geen idee. :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je hebt een klein toestelletje dus misschien krijg je die wel binnen, maar wanneer je je Dslr mee neemt met je tas vol glas en ander spul, ga je toch echt wat (zeg maar alles :P) achter moeten laten op zo'n feest

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen.. let vooral op de security...
Digitaal fotograferen
Is verboden! We hebben de security de opdracht gegeven hier op onze komende evenementen extra op te letten. Bij het aantreffen van iemand die in het bezit is van een digitale camera zonder in het bezit te zijn van een geldig persbandje zal de security de eigenaar van de digitale camera vragen om de memorystick vrijwillig af te staan aangezien daarop beelden opgeslagen zijn waarvan de rechten bij ID&T liggen en bezit van opnameapparatuur volgens de algemene voorwaarden van bezoek aan het evenement is verboden. Gaat de eigenaar van de camera daar niet mee akkoord dan is de security gerechtigd de persoon te verwijderen van het evenement. Deze maatregel zal in het vervolg op elk evenement van ID&T van kracht worden.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Oftewel, 20 memorysticks van 128 MB mee ipv 1 van 2 GB :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

wellicht ot, maar zo'n maatregel als 'Veboden te fotograferen' daar zakt m'n broek echt een beetje vanaf.
Je betaalt al aardig voor een kaartje, drinken en dat soort zaken. Die Arena is waarschijnlijk tot de nok toe gevuld met diezelfde betalende mensen en dan kom je met dit soort dingen aan.
Video wil ik nog best aan, mensen met profi spul (dSLR's etc) idem, maar mensen die met een compactcamera gewoon wat leuke herinneringen vast willen leggen...kom op zeg. Daar zal je geen cent verlies door lijden.
Commercie die tot het maximale doorgevoerd wordt als je het mij vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 29-06-2006 17:40 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Henk
Tjah, waarschijnlijk is het voor ID&T makkelijker alle digicams te verbieden dan een goede scheidingslijn te trekken tussen profi spul en compacts.

En ergens is dat een beetje te begrijpen, prosumers etc. zitten wat dat betreft weer half op het randje enzo.

Ik kots er ook van, daar niet van. Maar de lijn tussen profi spul en niet profi is zo vaag...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gaan ze dan ook alle Nokia N70's en aanverwante mobiele telefoons met ingebouwde flitser en 2 mpixel cams aan de deur weigeren? "Lever je mini-SD kaartje maar in!" 8)7

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Telefooncams mogen gewoon en vooral de SE 750/810i maken best mooie pics op zo'n feest :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

13art

Moderator Mobile
Snap die lui echt niet. Naar mijn idee is het alleen maar extra reclame voor ze als mensen foto's maken. Die gaan weer rond en mensen zien die foto's en willen dan misschien de volgende keer ook wel weer naar het feest.

Zielig gedoe om het te verbieden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Gezocht: professionele dSLR met telefoonfunctie!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

13art

Moderator Mobile
Heb je een link naar waar dat staat op de ID&T site want ik kan het niet vinden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Henk
Inderdaad, een nokia met nikon-mount zou nu erg fijn zijn...

• vandenhende
Ik had even gemaild met ID&T:

Beste Bart,

Het is inderdaad toegestaan een digitale camera mee naar binnen te nemen, zolang het geen professioneel toestel betreft tenminste!

See you @ Sensation!!!

Met vriendelijke groet,
ID&T BV

Maar ja leg dat die security kerels maar eens uit als ze je vragen om je geheugenkaart af te staan...
:r

• Henk
Wat is een professioneel toestel? dSLR? D50 of D200 of D2xs? of uberhaupt iets waar een lange lens aan zit?

Is een D50 met een 18-55 een prof. toestel, of een D50 met een 18-200VR?

enz...

• vandenhende
Mijn W40 in ieder geval niet :o

Verwijderd

RedXraD schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:35:
Wat is een professioneel toestel? dSLR? D50 of D200 of D2xs? of uberhaupt iets waar een lange lens aan zit?

Is een D50 met een 18-55 een prof. toestel, of een D50 met een 18-200VR?

enz...
Met een SLR / Prosumer kun je donder op zeggen dat je geweigerd wordt :)

• GeeTee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10-2006
De gemiddelde veiligheidsaap zal wel niet zoveel van fotografie weten. Je kunt er denk ik vanuit gaan dat alles met een duidelijk aanwezige lens als 'profesioneel toestel' zal worden gezien. Ik denk dat je alleen wegkomt met een compactcamera.

Verwijderd

Juistem :) Klopt in 95% van de gevallen, ja je kan mazzel hebben, je kan ook een probleem hebben: de kluisjes staan altijd áchter de ingang dus je camera even wegleggen is lastig.

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 28-01 10:32
Ik had mn bejaarde Canon A40 mee naar Mysteryland en Trance Energy, bij TE keken ze alleen ff of er geen drugs inzaten maar verder niks aan de hand ;)

Zolang het een compact camera is mag je hem gewoon mee naar binnen nemen :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

vandenhende schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:30:

Beste Bart,

Het is inderdaad toegestaan een digitale camera mee naar binnen te nemen, zolang het geen professioneel toestel betreft tenminste!

See you @ Sensation!!!

Met vriendelijke groet,
ID&T BV

Maar ja leg dat die security kerels maar eens uit als ze je vragen om je geheugenkaart af te staan...
dan moet ik een deel van m'n afkeuring terugnemen denk ik.
en die security kerels zullen daar denk ik wel op geinstrueerd zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Beste Bart,

See you @ Sensation!!!

Met vriendelijke groet,
ID&T BV

Neem een print van dat mailtje mee zou ik zeggen :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• flipper2k
  • Niet online
dit is de pagina waar ik het bericht had gevonden:

http://www.id-t.com/news-subpage.php?newsid=605

maar goed dat je even gemaild hebt, ga ik mooi me compact mee nemen zodat ik toch nog wat leuke plaatjes kan proberen te maken (moet alleen nog ff een compact gaan komen vanmiddag.. hehe)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vorig jaar mocht mijn ixus 700 ook gewoon mee naar binnen,zolang het een compact is...geen probleem,voor de zekerheid kan je dat mailtje nog uitprinten en meenemen ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• vandenhende
Deze informatie is overigens van 2003 dus ik zou me kunnen voorstellen dat ID&T het fotografie beleid in die tijd heeft herzien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:12:
Gezocht: professionele dSLR met telefoonfunctie!
dan wel geen dslr maar wel http://www.gsmplaza.nl/ni...-10-megapixel-camera.html
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/images/2006/05/samsung_10mpix.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 13:17 ]

Verwijderd

je mag alleen naar binnen met wegwerp camera die nog gesealed zit ;)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58

Beste Bart,

See you @ Sensation!!!

Met vriendelijke groet,
ID&T BV

zou je dat mailtje even kunnen doorsturen naar mij jikke AT xs4all.nl
ik zal dat formuliertje graag uitprinten.
Pagina: 1