Hard disk op P5WD2

Pagina: 1
Acties:

• vincentelving
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-02 17:44
Op welke manier moet ik een UATA 100 20GB van Maxtor aansluiten op een P5WD2.. heb zon beetje alles al geprobeerd, maar kom er gewoon niet uit :/

heb 3 kabels:

2x Ultra Dma 133/100/66
1x IDE

heb 3 aansluitingen:
2x ITE IDE
1x ICH7R Primary IDE

Vincent

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gewoon, willekeurige genoemde kabel aansluiten op je HD. Kabel willekeuring op een IDE-aansluiting pluggen. BIOS laten detecteren wat hij nu ziet en klaar?

Natuurlijk wel op jumpertjes letten maar dat staat 99% van de tijd op de schijf zelf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• vincentelving
MAX3400 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:42:
Gewoon, willekeurige genoemde kabel aansluiten op je HD. Kabel willekeuring op een IDE-aansluiting pluggen. BIOS laten detecteren wat hij nu ziet en klaar?

Natuurlijk wel op jumpertjes letten maar dat staat 99% van de tijd op de schijf zelf.
0

niet dus :/

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Wat niet dus? Wat bedoel je nou precies? Wat gaat er fout? Wat voor IDE apparaten heb je nog meer? Informatie die je direct al had moeten geven om snel geholpen kunnen worden.

• vincentelving
ok sorry.. ben ff pissed :P omdat ie niet doet..

Moederbord: P5WD2
Harde Schijf: Maxtor Diamondmax UATA 100

hij is aangesloten, bij ide scan ziet de computer de schijf.. maar in bios wordt de hd niet aangegeven (wat normaal is)

• vincentelving
vincentelving schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:49:
ok sorry.. ben ff pissed :P omdat ie niet doet..

Moederbord: P5WD2
Harde Schijf: Maxtor Diamondmax UATA 100

hij is aangesloten, bij ide scan ziet de computer de schijf.. maar in bios wordt de hd niet aangegeven (wat normaal is)
verder niks aangesloten.. puur harde schijf

• Jimster
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je iets aan je post toe wil voegen.
Maar nu je probleem nog?

• vincentelving
ja, verander niks.. moederbord herkent hem niet.. installeer windows.. blauw scherm.. heel vaag

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je geeft veel te weinig informatie. Hoe is de schijf _precies_ aangesloten? Hints staan in OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?. Welke blauw scherm krijg je precies? Hint: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Probeer te werken aan je inzet, dat wordt hier wel van je verwacht, zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

• Jimster
IDE scan ziet ie em wel zeg je? Waar doet ie dat dan?
Je hebt de harde schijf nu waarschijnlijk op de aparte IDE controller aangesloten, waarvoor je waarschijnlijk ook aparte drivers voor moet installeren (F6 aan het begin van Windows installatie). Sluit je HD maar aan op de ICH7R Primary IDE.

• vincentelving
Schijf Uata 100 40GB maXtor - Primaire Eide - Master - HD kabel
CDrom - Secundairy Eide - Master - CDrom kabel

Bij Ide check ziet moederbord ze allebei, maar zodra ik in bios kom heeft autodetect ze niet ingevuld..
Cdrom niet en HD niet..

Bij booten van MCE cd, werkt alles.. tot bestanden zijn ingeladen..
auto restart --> blauw scherm fatale fout

Nou heb ik dit normaal nooit bij pc's en normaal is de auto detect ingevuld (volgend manual ook)

vandaar.. Excuses voor ongelukkige beschrijvingen

"Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.. bla bla bla"

[ Voor 15% gewijzigd door vincentelving op 29-06-2006 11:24 ]

• Jimster
Je moet toch echt wat duidelijker zijn. Ik vroeg "Wat voor IDE apparaten heb je nog meer?" en je antwoordde: "verder niks aangesloten.. puur harde schijf"
En nu heb je ineens wel andere IDE apparaten (cd-rom, 1 of 2 is mij niet duidelijk).
Waarom denk je dat het aan je harde schijf ligt?

• vincentelving
Mensen erg bedankt.. ik moest hem idd op de Primairy ICH aansluiten.. hd + cdrom ..
de andere ide kanalen kunnen, maar dan via support cd boot diskette maken etc..

bedankt!
Pagina: 1