[FreeBSD-5.5] Mysql5 downgraden naar Mysql4

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hoi..
Ik wil mijn versie van MySQL een versietje terug draaien..
Ik heb het idee dat Mysql5 veel veel veel zwaarder is dan Mysql4 en mijn ouwe 400Mhz peeceetje trekt dat gewoon niet meer..
Al het webbased spul dat ik nu geprobeerd heb dat gebruik maakt van mysql is sinds versie 5 zo ontiegelijk traag.. het moet gewoon wel aan mysql liggen.. Apache is het niet want die heb ik al weer teruggezet van 2.2 naar 2.0 en dat maakt niets uit...

Maarja.. Er staan wel databases in mijn MySQL...... En die moeten bewaard blijven..
Nu is het geen probleem om te upgraden van 4 naar 5 via de ports..
Die database blijft prima intact..
maar nu nog andersom....
Weet iemand of ik dat ook straffeloos kan doen?

Ik weet dat ik een dump kan maken van de databases en die weer kan importeren enzo, maar dan ben ik ook alle rechten die ik er per database op gezet heb kwijt en die wil ik juist wel bewaren.

Iemand suggesties? Want links genoeg als je zoekt op downgrade en mysql in google, maar echt een antwoord op mijn vraag heb ik nog niet kunnen vinden.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:34

BoAC

Memento mori

possamai schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:28:
..

Ik weet dat ik een dump kan maken van de databases en die weer kan importeren enzo, maar dan ben ik ook alle rechten die ik er per database op gezet heb kwijt en die wil ik juist wel bewaren.

Iemand suggesties? Want links genoeg als je zoekt op downgrade en mysql in google, maar echt een antwoord op mijn vraag heb ik nog niet kunnen vinden.
Heb je dat al een keer getest dan?
Welke commando's gebruik je daar dan voor?

Volgens mij blijven alle rechten correct meende ik ;)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
nou de rechten staan in de database genaamd 'mysql'
maar daar statnog meer in, en daar is volgens mij sinds versie 5 ook wat bij gekomen voor stored procedures enzo.....
Ik weet niet in hoeverre dat fout gaat.

Zoveel ervaring heb ik niet met mysql......

edit: Ik probeer het maar gewoon.
Ik heb een backup gemaakt van /var/db/mysql en ik heb mysqldump gedaan dus het kan eigelnijk niet fout gaan..
De uitkomst laat ik nog wel weten, is het weer handig voor de search.....

[ Voor 32% gewijzigd door xzenor op 29-06-2006 11:39 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

downgraden kun je vergeten, dat gaat niet.
Je kunt i.d.d. gewoon een dump maken. Deze moet je geloof ik wel in compatibiliteitsmode opslaan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• xzenor

xzenor

Topicstarter
oh nice.... te laat dus......
Als ik nu mysql start kan ik wel gewoon databases zien en inhoud van tables opvragen....
Mijn apps werken alleen nog neit helemaal.. maar die zijn gebouwd met support voor versie 5, dus misschien is dat het probleem... dat hoop ik dan maar..
Anders moet ik eerst versie 5 weer installeren, dan alsnog dumpen in compat mode en dan weer 4 installeren....

edit: fuk, je had gelijk.....................
grmblz :(

[ Voor 8% gewijzigd door xzenor op 29-06-2006 13:19 ]

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Ik heb het dus inderdaad met mysqldump gedaan met die compat optie en alles ging prima.
ben een versietje lager nu en alles is nog steeds traag :(
het zal wel gewoon aan MediaWiki liggen denk ik..... :(
Mijn peeceetje trekt het waarschijnlijk gewoon niet echt lekker.

Helaas :(

Dan maar wat anders proberen.. een halve minuut wachten voor er wat in beeld komt vind ik niet acceptabel.
Pagina: 1