Ubuntu op nieuwe barebone

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst een goedemorgen. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik onderhand toch een aardige interesse voor pc's en alles erom heen begin te krijgen.

Gisteren heb ik mijn nieuwe barebone binnengekregen:

specs (met prijzen)
1 x SAMSUNG 250Gb SATA II 8Mb SP2504C () = €73.77
1 x Twinmos / M-tec DDRII 533mhz 512MB (3958) = €35.47
1 x ASUS INTEL S775 PUNDIT1 P1-PH1 ID1 (9440248) = €144.98
1 x Intel Cel D326 2.5G 533/256 64 775 B () = €46.89

Niet echt superbijzonder, maar goed het groeit me niet op de rug en voor de grafische kracht gebruik ik mijn 360 op mijn hd beamer >:)

Om even tot het probleem te komen:

Gisteren mijn nieuwe barebone binnengekregen en voor het eerst in mijn mooie leventje een pc in elkaar gezet.

Alles ging wonderwel en wonderschoon en na een klein uur stond het beestje te pronken op mijn pc-meubel.

Daarna Ubuntu-cd er in geknald (linux) en alles verliep vlekkeloos tot ongeveer halverwege. De cd zou ineens niet meer geldig zijn en ik kon eigenlijk weinig anders meer dan de installatie afbreken (moest ook naar bed). Daarna toch nog even snel de live-versie er in geknald (run unbuntu from cd-rom) om te kijken hoever ie daar kwam. Helaas ook daar kwam ik uiteindelijk conflicten tegen (iets met grafische meuk, maar aan de kaart kan het niet liggen, zit onboard).

Vanochtend wilde ik even snel de recovery cd draaien, zodat ik na mijn werk weer met een schone lei kon beginnen.

Echter na de keuze voor bios-setup (kan ik gewoon in), helemaal niks behalve een knipperende cursor

Iemand suggesties?

(even copy-paste wat ik op mijn clanforum heb neergezet)

Ik hoop dat iemand hier wat handige tips voor me heeft. Via de search-functie kwam ik dit specifieke probleem niet tegen.

Gr Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Ga eerst naar eens kijken of er geen dingen van die barebone stuk zijn.. Alle kaarten eruit, memtesten, etc. etc.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je de Ubuntu cd er in doet is er ook een Memtest optie. Draai die eens een paar uur.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Wat zit er voor (grafische) chipset in die Pundit?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit de chipset? : Chipset, ATI Radeon Xpress 200 (sorry zo ver reikt mij kennis nog niet)

Memtest ben ik ook nieuw mee, nog nooit gedaan. google mjin grote vriend, gooide deze link omhoog:

http://www.memtest86.com/

Even draaien dus? (heb een netwerkje waar ik de laptop van mijn vriendin op kan aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ja, dat is hem. En laat die chipset nou een niet bepaald vlekkeloze Linuxondersteuning hebben. Google maar eens wat rond.

Memtest zit als het goed is in je Ubuntu CD. Trouwens, aangezien je over aparte Live en Installatie CD's praat: de laatste Ubuntu (6.06) heeft er maar 1. Probeer die eens, is weer een stuk recenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Broertjelief is hem al voor me aan het downen. Dus die gaan we er vanavond instoppen. Echter gaat dat nu, na een halve installatie, nog werken.

Geen vlekkeloze ondersteuning, moet ik daarvoor verder in het unbutu-topic zijn (aangaande forumvervuiling enzo) of kan jij me (naast google) hier ook alvast wat tips geven mbt de dingen waar ik ws tegen aan ga lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeLeerT
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-08 20:37
Misschien zit je CPU fan verkeerd om? had ik laatst ook, alleen een knipperend streepje na het Bios scherm, 4 uur zitten zoeken in me nieuwe pc naar de fout maar kon echt niks vinden, zegt me huisgenoot, draai de CPU fan eens om. Je raad het al, hij deed het opeens :D

[ Voor 14% gewijzigd door RoeLeerT op 29-06-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan ik me bijna niet voorstellen, aangezien hij het dus wel heeft gedaan en daarnaast is die van mij volgens mij niet om te draaien, omdat de schroeven er niet uit te halen zijn omdat die blijven hangen in de cilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:29:
Broertjelief is hem al voor me aan het downen. Dus die gaan we er vanavond instoppen. Echter gaat dat nu, na een halve installatie, nog werken.
Gewoon eventuele al aangemaakte partities verwijderen en helemaal schoon beginnen (en laat Ubuntu de standaard instellingen gewoon maar toepassen). Als je er dan nog niet uitkomt: http://ubuntuforums.org/

Dat is zeg maar de Bijbel voor Ubuntu in forum-vorm. ALs je daar geen antwoord vind/krijgt, is het er niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De partities verwijderen lijkt me wat moeilijk, kom alleen de bios nog in.

Verder heb ik de standaardinstellingen van Ubuntu al gebruikt. Dus vooralsnog idd het plan aanhouden wat ik al had, de laatste versie pakken (is toch een heel verschil las ik net in de Ubuntu-thread) en kijken wat er dan gebeurt.

De memtest kan ik dan pas draaien als Ubuntu al geinstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:21:
De partities verwijderen lijkt me wat moeilijk, kom alleen de bios nog in.
Je moet natuurlijk wel van je CD booten. Als je niet voorbij de POST komt is er meer aan de hand.
De memtest kan ik dan pas draaien als Ubuntu al geinstalleerd is?
Ook, maar iig bij 6.06 kun je er ook voor kiezen in het bootmenu van de CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
POST?

Ik heb in de setup de cd rom als primary boot ingesteld. Anyways we gaan vanavond met de laatste versie aan de slag. Thanks voor de info tot nu toe en u hoort nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: voordat ik verder ga vanavond, ik zie dat mijn chipset idd wel eens problemen kan opleveren, maar zonder os kan ik hier toch niet aan voorbij? :?
Pagina: 1