[XP] Mp3 zoek programma

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 15:55
Tweakertjessss,;)

Ik heb nu een aantal weken een nieuwe hardeschijf waar nu ongeveer zo'n 10.000 nummers opstaan. het zoeken begint me af en toe lastig te worden en ik ben op zoek gegaan naar een programma om mp3's snel te zoeken.

De programma's die ik heb gezocht, gevonden en gebruikt:X :

http://www.sitex.com.ua/en/products/si-Finder/mp3finder.htm

Leuk programma'tje maar werkt er traag vandaar dat deze voor mij afvalt. Hij zoekt erg traag een map die je aanwijst. en het moet SNEL ;)

http://www.collectorz.com/mp3/
Tijdje geleden gebruikt, het was geen slecht programma maar ik vind niet echt meer een, ''werkende'' versie _/-\o_

Ik ben graag benieuwd wat jullie voor programma gebruiken voor een groot ''muziek verzameling''
Verder wil ik niet een discussie starten(kan overigens wel :o) , maar ik wil graag weten wat voor programma's jullie tweakers gebruiken zodat ik ze zelf ook kan proberen, en kijken of die naar mijn zin is 8)

Bvd Ricardo

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Uhm, winamp?

www.winamp.com

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

in iTunes zit ook een super snelle zoek functie, met de o zo handige playlists... :>

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:45

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik orden gewoon alle mp3'tjes in mappen en die beheer met Total Commander, heeft ook een uitgebreide zoek functie trouwens :).

MusicMatch kan het dacht ik ook, maar die gebruik ik zelf niet.

...

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer MediaMonkey eens. Ik weet niet of ie snel is met zoeken als je zo'n 10.000 mp3's hebt, maar er zit wel een handige zoekfunctie in. En je kunt je hele mp3 collecties op verschillende manieren doorbladeren (genre, locatie op schijf, artiest, enz.).

• Huisbewoner
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:44:
[...]

in iTunes zit ook een super snelle zoek functie, met de o zo handige playlists... :>
Inderdaad. Ik gebruik ook iTunes (mede omdat ik iPods bezit). Ik ben ooit in het begin begonnen met winamp, maar dat werkte voor mij niet fijn. Toen ben ik gewoon de Windows Mediaplayer gaan gebruiken, maar daar kwam ik al snel jouw probleem tegen. En toen kwam iTunes. Een heel slim en makkelijk programma. Met een zoekfunctie en slimme playlists ;) Dat is mijn aanrader. :Y)

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:57
zelf gebruik ik google desktop. maarja deze zoekt ook een heleboel andere dingen.

• Cardo
@ tsk86 & Huisbewoner : Ja itunes lijkt me opzig wel handig maar ik heb zo ie zo geen Ipod enzo, en mij lijkt het meer daarvoor, maar ik kan er ook helemaal naastzitten.

@Marforz: Handig voor klein lijstje, maar met 10.000 mp3's vind ik het niet makkelijk werken.

@Varix: IK ZAL HET PROBERE :*) :*) :*) :*)

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 10:12

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Cardo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:05:

@Marforz: Handig voor klein lijstje, maar met 10.000 mp3's vind ik het niet makkelijk werken.
Ehm, ik heb zelf ook zoveel MP3's en Winamp voldoet prima voor mij. Het heeft ook gewoon te maken met hoe jij zelf je MP3'tjes ordent. ID3-tags zijn gewoon erg belangrijk dan, en een beetje consistent taggen scheelt echt heel veel zoekwerk. Maar goed, als je tags een puinhoop zijn dan kost je dat wel even tijd. Maar het loont zich wel!

• Cardo
tijn.online schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:09:
[...]

Ehm, ik heb zelf ook zoveel MP3's en Winamp voldoet prima voor mij. Het heeft ook gewoon te maken met hoe jij zelf je MP3'tjes ordent. ID3-tags zijn gewoon erg belangrijk dan, en een beetje consistent taggen scheelt echt heel veel zoekwerk. Maar goed, als je tags een puinhoop zijn dan kost je dat wel even tijd. Maar het loont zich wel!
Heb je helemaal gelijk in, ik heb ook zon 150 cds, met nette ID3-Tags, maar ook zon 7000 losse nummers waarvan de titels netjes zijn, maar zodra je ze in winamp opent :r en zie t niet zo zitten die stuk voor stuk goed te maken. Maar Mediamonkey is zeker een fijn programma. heb um net pas draaien, maar zoekt tot zo ver SNEL! Hij heeft pas 1500 nummers toegevoegd. nog 5500 te gaan _/-\o_

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 09:30

weebl

YARR!

Probeer Foobar2000 eens. Die maakt in het begin een index van al je mp3's en daarna kan je 'search as you type' doen. Werkt erg goed imho.

En... Het is gratis :Y)

Verwijderd

Where-is-it doet bij mij het werk.
79.000 mp3'tjes, en een zoekopdracht neemt maximaal 2 seconden in beslag, en daarna zie je direct waar de file staat. Rechtermuisknop openen en je hebt je file...

Verwijderd

Cardo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:05:
@ tsk86 & Huisbewoner : Ja itunes lijkt me opzig wel handig maar ik heb zo ie zo geen Ipod enzo, en mij lijkt het meer daarvoor, maar ik kan er ook helemaal naastzitten.
Dan zit je er naar mening helemaal naast. Je kan iTunes ook zonder iPods gebruiken! Ik raad het je in ieder geval, en ik zou het sowieso gewoon een keertje proberen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik gebruik Winamp probleemloos voor het luisteren, zoeken en beheren van dik 14.000 mp3's.
Het correct taggen van de ID3 tags heeft een tijdje gekost, maar als je dat bijhoudt is het geen twee minuten per nieuw album.
De hele boel staat in de medialibrary, en ik kan dus probleemloos (en snel) zoeken op 900+ artiesten, 1100+ albums of jaar van uitgave, of de genre-tag die ik aan een track heb gehangen.
Ik gebruik het al jaren met veel plezier.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cardo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:14:
[...]
maar zodra je ze in winamp opent :r en zie t niet zo zitten die stuk voor stuk goed te maken.
Als je op die mp3's Tag&Rename loslaat, krijg je heel snel de juiste tags. Je kan van filename->tags en tags->filename en meerder mp3's tegelijk taggen (bijv met album, artiest en genre). Echt een aanrader om je mp3's daarmee te taggen ;)
Pagina: 1