Toon posts:

Irq toekennen aan pci slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een Intel moederbord die nog "ouderwets" Irq's kan toekennen aan pci sloten.
Dit ivm bouwen van voip centrale. (linux) De isdn kaart die hierbij gebruikt word moet perse een irq voor zichzelf hebben en dus niet gedeeld.
Tegenwoordig kunnen de meeste moederborden alleen maar Irq's reserveren voor Isa kaarten en dus niet per pci slot.

Ik hoop dus dat jullie eens in de bios van jullie moederbordjes zouden willen kijken en kunnen vertellen of die optie er dus inzit. Graag zou ik dan het merk/type vernemen van dit bord.

Wel een aantal voorwaarden om het iets moeilijker te maken:
1 Moet Intel processor S775 op kunnen
2 Moederbord moet nog goed te verkrijgen zijn.

Bedankt alvast voor de "eventuele" moeite.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Ik doe niet zoveel me m'n pci sloten hoor, maar hebben de meeste mobo's zowiezo niet in ieder geval 1 pci slot, dat zijn eigen irq heeft? Ik heb een msi 915p combo, en als ik even snel in m'n geheugen spit, heb je daarvoor een heel apart menutje in m'n bios.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Twee PCI apparaten of sloten delen één IRQ. Er zitten ook PCI apparaten op het moederbord, dus het kan best zo zijn dat één PCI slot zijn IRQ deelt met bijvoorbeeld de on-board LAN of audio.

Maar waarom zou die ISDN kaart in de soep lopen als hij geen eigen IRQ had?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:40:
Twee PCI apparaten of sloten delen één IRQ. Er zitten ook PCI apparaten op het moederbord, dus het kan best zo zijn dat één PCI slot zijn IRQ deelt met bijvoorbeeld de on-board LAN of audio.

Maar waarom zou die ISDN kaart in de soep lopen als hij geen eigen IRQ had?
Omdat dit vrij duidelijk op pagina 1 in de handleiding van de isdn kaart staat. En het is een QUAD T1/E1 AFT kaart, van pak em beet 1500 euro. Dus geen isdn modempje van sweex ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Aopen, Asus en Asrock zijn de irq's niet toe te kennen lijkt wel, maar bij MSI daarintegen kunnen de meeste bordjes dit wel. Gaat dus een MSi'tje worden.

Dank aan Devotion voor het sturen richting MSi.