[XP] C: drive telkens corrupt korte tijd na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• BigRedBrute
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:41
Heya,

Sinds maandagavond ben ik in constant gevecht met m'n pc. Maandag kon ik ineens geen enkele van me icons op m'n bureaublad meer opstarten, Firefox kon niet meer opgestart worden, Internet Explorer gaf steeds foutmeldingen.
Ik m'n C: partitie willen bekijken en krijg op bijna elke map een foutmelding dat hij em niet kan openen. Ik rebooten, en ik krijg vervolgens:
Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Nou goed, Windows XP cd-tje erin, quick format NTFS, blablabla. Ik zit weer in Windows, laatste versie McAfee gedownload en geinstalleerd (v8.0i), drivertjes installeren (net gedownload van internet). Gaat nog goed.
Virusscan uitlopen, ff eten maken (moet ook he ;-) ). Ik kom terug, geen virussen gevonden.
Ik vervolgens wat tooltjes installeren (WinDVD, Trillian enzo) en ineens *klap* weer t zelfde gezeik. Weer van alles corrupt op m'n C: drive. Checkdisk gedraait, vind alleen maar corrupte files op m'n C: drive en weer die foutmelding dat XP niet kan starten.

Dus weer t zelfde verhaal, ik vervolgens alle tooltjes die op m'n harddrive op de D: staan weg gegooit (wie weet toch een virus). Drivers installeren, Windows Update uitlopen, en na een half uur of uurtje: *floep* gaattie weer. Weer de hele teringzooi corrupt.

Nou goed, ik had t er ondertussen wel meegehad, ik denk ik kijk morgen wel weer.

Ik dinsdag avond weer proberen. Verse XP installatie (full format ff gedaan ipv fast), als eerste Virusscanner geinstalleerd, toen Windows Update. Nadat die helemaal klaar waren gereboot, alles nog steeds werken. Drivers geinstalleerd van video en audio, no prob so far.
Trillian geinstalleerd, alles blijven werken. Ik denk nou eindelijk, t werkt. Ik start een spelletje op (World of Warcraft), ik klap vlak erna terug naar WIndows WEER die schijtfoutmelding en alles op m'n C: drive corrupt. |:( |:( |:(

Ik was woensdag (gisteren) vrij, ik met die harddisk terug naar de toko waar ik em gekocht hebt, omgewisseld, ik terug naar huis.
Enfin, t zelfde probleem.
Meerdere keren geherinstalleerd. Wat ik nog heb geprobeert: zoveel mogelijk devices die stroom gebruiken even van de power afgehaald (al zit er een 360V voeding in, dus lijkt me sterk dat dit het probleem kan zijn). M'n ene harddrive zat aan dezelfde kabel als m'n videokaart (ATI X800 Pro), dit dus ook veranderd dat het z'n eigen stroom heeft.
Andere IDE kabel erin gehangen, m'n harddrive op m'n andere IDE poort aangesloten.

Oh en ook nog ff via t repair systeem van de XP cd geprobeert met: fixmbr en fixboot.

Op een gegeven moment kon ik ff een spelletje spelen (zat ff Sid Meiers Pirates te spelen). Op t moment dat ik ermee stop start ik ff Firefox. Krijg weer een soortgelijke foutmelding voor m'n kiezen, en tada weer de hele teringzooi naar z'n mallemoer ;( :X ;( :X 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Is er iemand die enig idee heb hoe de **** (censored :p) het mogelijk is dat constant de C: partitie naar z'n grootje gaat? De 2e partitie op die schijf (kheb em in 2 stukken gehakt) heeft nergens last van.
Ik sta echt op t punt die pc zo vanaf de 3e verdieping bij mij thuis de sloot in te pleuren, en em daarna nog ff 60 keer te overrijden met een tractor.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 06:51
Ik heb de eerste 10 regels gelezen. Vroeger had ik een rotte win 2k cd en toen liep windows ook steeds vast na een install. Met een nieuwe cd was alles ok.

• BigRedBrute
Ook al geprobeert :( Ik heb thuis een originele, een gekraakte en een MSDN cd-tje (met zowel home als pro erop).
Heb deze cd's afwisselend gebruikt. Telkens t zelfde probleem tho.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 13:26

Arethusa

Niet die server

Misschien is je moederbord IDE controller stuk? Misschien is dat te controleren

Moet echt beter gaan lezen :X

[ Voor 83% gewijzigd door Arethusa op 29-06-2006 10:05 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Pfffff, daar zou ik ook helemaal los van gaan, Word je toch snel een paar jaar ouder van.
Je laatste opmerking in de post zal iets opluchten maar niets oplossen. Je zou bijna zeggen dat ook deze HD niet OK is. Anders eens in een ander pc-tje hangen en kijken wat dat oplevert. Indien OK, tja dan zou ik een ander MB proberen. Moet uiteraard allemaal maar even kunnen.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
al een opervlakte scan van je harddisk gedaan?

om wat voor harddisk gaat het eigenlijk?
soms/meestal kun je op de website van de harddisk wel een test-tool van teen of tander vinden,

bla testen maat, en zoeken, gaat je lukken

http://specs.tweak.to/12504

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Als je 2 geheugenbanken gebruikt zou ik eens proberen om er 1 reepje uit te halen, alles weer opnieuw installen.
Krijg je weer dezelfde errors dan het andere geheugenreepje erin doen en weer alles installen.
Ik denk namelijk dat het aan je geheugen ligt.

• BigRedBrute
Seagate Barracude 7200RPM 8MB Cache 200GB.

Wel een goeie om op zich ff die software bij Seagate te zoeken.
Memory kan ik anders ook nog wel ff proberen. Er zitten 3 memory banks in (2 x 256 en 1x 512). Valt dus ook nog wel wat mee te doen.
Overigens snap ik niet helemaal wat je memory ermee te maken kan hebben? Nooit geweten dat je memory je harddisk kan verkloten op die manier :) Dacht dat als je memory probs had je "gewoon" vastlopers etc kreeg.

EDIT: zat zelf idd aan ander mainboard te denken, maar dan is t weer zo wazig dat die 2e schijf (ook Seagate Barracude 7200rpm maar dan 120gb) nergens problemen me eheeft. Of uberhaubt de 2e partitie op die bewuste schijf nergens problemen mee heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door BigRedBrute op 29-06-2006 10:40 ]

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Hoeft niet hoor... Komt soms wel voor dat je windows gewoon door draait met verrot geheugen (en dus verrotte data die van je geheugen naar je schijf gaat en omgekeerd). Juist hierom heb je ECC geheugen in servers zitten. Dan weet je sneller dat er iets mis is en kan de server er soms nog iets aan doen.

Anyway, trek eens een paar geheugenmodules eruit of draai eens een aantal uren memtest ofzo...

Verder zie ik niet welk moederbord je hebt, en welke BIOS release.. We hebben al een paar onderdelen waar het waarschijnlijk niet aan ligt. Geef eens een lijstje met je systemspecs?

• BigRedBrute
Zo ff uit m'n hoofd dan, zit nu op m'n werk dus.

- Uhm.. ASUS mainboard (1 met zowel AGP 8x aansluiting als PCI-e), geen idee welke zo uit m'n hoofd. Zal ik vanavond moeten toevoegen.
- AMD Athlon 64 3700+ 1mb Cache
- Kingston memory (1x 512, 2x 256)
- Seagate Barracuda 7200RPM 200GB 8mb cache >> hierop staat m'n C partition
- Seagate Barracude 7200RPM 120GB >> geen probs hiermee
- ATI x800 pro (AGP)
- Soundblaster Live! (heeeele oude ergens uit 98 ofzo, maar heeft het altijd perfect gedaan)
- 3com 3C905B-TX NIC
- 360V voeding erin (jaartje oud denk ik, speciaal voor die videokaart gekocht)

Dat is t wel. Overigens moet ik wel ff toegeven dat ik nog geen firmware updates heb geprobeert (wilde ik vanavond eens gaan proberen, had ik na gisteren ff geen zin meer in :) ).

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Klinkt mij eerder als een hitteprobleem bij je CPU, chipset of RAM. Of doe es gek een paar lekke elko's. Trek die kast es open, maak es wat foto's.

• BigRedBrute
Ik heb m'n kast eigenlijk default open staan (om hitte te voorkomen :) ).
Kheb die nieuwe hdd al uit het kabinetje gehaald en die hangt nu los op de bodem zodat die geen hitte vangt van de andere shit.

De processor heeft gewoon z'n eigen meegeleverde koeling erop zitten (ik mag althans hopen dat dat genoeg moet zijn?)

Wat is een elko trouwens? Dan weet ik misschien ook wat er lek aan kan zijn lol

foto's kan ik vanavond ff plaatsen trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door BigRedBrute op 29-06-2006 11:05 ]

Verwijderd

ELCO elektroliet condensator, oftewel zoeentje met een plus en een min.
MSI bordjes hebben hele serie met lekke B-shit gehad.
Asus heeft A kwaliteit erop zitten, dus veel minder kans op ellende.

• BigRedBrute
Nou gisteravond dat memory check tooltje wat hier ergens op Tweakers staat geprobeert (memtest86), volledige test laten uitvoeren, en kwam met 0 foutmeldingen terug. Ik neem dus aan dat t geheugen goed is :/ Althans wat ik van de reacties her en der op dat programma lees, schijnt t redelijk foulproof te zijn.

Oh btw, t mainboard wat ik heb: ASRock 939Dual-SATA2

Maaruhms... weet ik veel... volgende stap t mainboard laten vervangen ben ik bang? :/
Al is t nog steeds wazig dat m'n hdd beide op dezelfde kabel zitten en maar 1 t probleem heeft (en dan goddank alleen de C drive en niet de 2e partitie op die schijf).
Nog andere tips die ik dit weekend kan gaan proberen?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, nog steeds eerst het tooltje van Seagate draaien, checken of je HDD niet brak is, snelle en volledige test. En aub, laat die HD niet los bungelen. Ze mag horizontaal of verticaal hangen, maar liever niet scheef. En als ze in een metalen bracket hangt kan ze net 'r warmte kwijt door dat frame.

Verwijderd

Probeer eens een andere IDE kabel, heb laatst bij een bekende hetzelfde probleem gehad, kabel vervangen en probleem was opgelost.

Edit: "niet goed gelezen"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 07:40 ]

• BigRedBrute
k, maaruh die hdd was al vervangen he :/ Tenzij ze me d'r weer een brak ding voor terug hebben gegeven ofcourse.

btw over dat loshangen, hij hangt nu dus idd scheef, maar dat metalen frame waar die in hangt anders, daar zit die zo'n beetje tegen die 2e schijf aan. Persoonlijk had ik ook t idee dat dat ding daar bekant aan t wegsmelten was.

Ik zal vanavond nog eens XP erop zetten, en dan dat Seagate tooltje ff runnen.
Oh en wilde foto maken an die kast hoe t er nu bij hangt, maar geheugen van me camera was vol en ik was al te laat voor m'n werk. Dus die komt nog :)

• BigRedBrute
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:55:
Probeer eens een andere IDE kabel, heb laatst bij een bekende hetzelfde probleem gehad, kabel vervangen en probleem was opgelost.
al gedaan :) staat ook beschreven in m'n eerste post hehe
Pagina: 1