Ik werk al een paar jaar in dezelfe supermarkt, en sinds enige tijd hebben wij een nieuwe manager. Deze heeft onlangs besloten dat wij, de vakkenvullers, zwarte schoenen moeten gaan dragen.
Toen ik dat hoorde begon ik vrijwel direct te stuiteren, ik vind zwarte schoenen niet mooi en zou ze daarom zelf nooit dragen, waardoor ik schoenen van toch al gauw 40 euro enkel zou gebruiken om bij die supermarkt af te trappen.
Mijn vraag is nu: kan de manager mij verplichten (een) bepaalde (kleur) schoenen te dragen zonder dat hij deze zelf betaalt/vergoedt?
Ik heb de volgende links gevonden, die niet echt veel duidelijkheid bieden:
Verder nog:
Toen ik dat hoorde begon ik vrijwel direct te stuiteren, ik vind zwarte schoenen niet mooi en zou ze daarom zelf nooit dragen, waardoor ik schoenen van toch al gauw 40 euro enkel zou gebruiken om bij die supermarkt af te trappen.
Mijn vraag is nu: kan de manager mij verplichten (een) bepaalde (kleur) schoenen te dragen zonder dat hij deze zelf betaalt/vergoedt?
Ik heb de volgende links gevonden, die niet echt veel duidelijkheid bieden:
Linkt indirect naar:Welke bescherming nodig is, hangt af van het werk dat wordt gedaan. De risico's van het werk bepalen welke bescherming het schoeisel moet bieden. Hiervoor is een checklist te vinden in de NPR-CEN-ISO/TR 18690:2006 'Praktijkrichtlijn voor de keuze, gebruik en onderhoud van veiligheids- , beschermings- en werkschoeisel'.
Laat maar dus.Prijs € 66.97 excl. BTW
Verder nog:
En:Binnen redelijke grenzen kan overeengekomen worden dat de werkgever zorgt voor de kleding of gereedschappen.
De werkgever zal voor deze kleding moeten zorgen, tenzij het arbeidscontract anders bepaalt of tenzij het in de bedrijfstak gebruikelijk is dat de medewerker zelf voor deze kleding zorgt
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf