Toon posts:

[FLASH] Schokkende vleugel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik had een kleine animatie gemaakt met wat buttons enzo, maar nu heb ik een vleugen bij een logo aan bijde kanten, en bij een kant schokt ie nogal. Wat kan hier de oorzaak van zijn, tzijn zon 60frames per beweging.

www.xquziv.com/xquziv.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 00:38 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoe heb je 'm geanimeerd?

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe movieclip -> vleugel converted naar symbol, eindpunten gemaakt en motion blur toegevoegt aan de tijdlijn

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:48:
nieuwe movieclip -> vleugel converted naar symbol, eindpunten gemaakt en motion blur toegevoegt aan de tijdlijn
motion tween neem ik aan? ;)
Heb je ergens de originele .fla zodat we 'm even kunnen bekijken?

[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 29-06-2006 00:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 14:26

Blamm

Niet meer Smart

Het lijkt wel of de rechtse vleugel aliassed wordt weergegeven en de linkse wel goede anti-alias heeft. Denk dat je daar het probleem/oplossing moet zoeken en niet in de beweging zelf

Verwijderd

Topicstarter
ja ik bedoelde motion tween,

maar de plaatjes zijn allebei hetzelfde de rechter is alleen horizontal flipped, ook deed eerst de linker raar en de rechter normaal, nu doet de rechter raar en de linker smooth*er*.

http://xquziv.com/xquziv.fla

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 01:33 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:05:
ja ik bedoelde motion tween,

maar de plaatjes zijn allebei hetzelfde de rechter is alleen horizontal flipped, ook deed eerst de linker raar en de rechter normaal, nu doet de rechter raar en de linker smooth*er*.

http://xquziv.com/xquziv.fla
Je gaat me niet vertellen dat je een lettertype als vleugel hebt gebruikt he? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Er zit ergens een fout in, want hij geeft bij mij ook 20% cpu usage als ik die pagina bekijk. Ik denk dat daardoor de boel ook niet vloeiend loopt. Ik ben geen expert met flash maar ik kijk toch even of ik wat kan vinden :)

Edit:
Als je een paar keer dubbelklikt op de vleugen, kan je voor 'rechter knopje -> break apart' kiezen. Dat scheelt al een hoop (ook t inladen duurt veel korter), en speelt dan ook vloeiend af. Maar cpu gebruik blijft redelijk hoog, ik denk gewoon omdat het font complex is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik break apart doe dan zie ik er geen beweging meer in?

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:41:
als ik break apart doe dan zie ik er geen beweging meer in?
Logisch, je kan alleen movieclips tweenen. Als je hem breaked dan is het geen movieclip meer, maar een gewone afbeelding...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Eerst drie keer dubbel klikken op de vleugel - dan behoud je de tween :)

Verwijderd

ik kan de fla niet openen maar hier is alsnog de verdict:
flash doet nogal ns raar als het komt op animerende tekst (lijkt me dat het in verband staat met anti-aliasing en -dus- leesbaarheid). wat je hier hebt is alleen een plaatje en niet tekst (ook al komt het uit een font zover ik weet).
wat ik heb begrepen is dat je het eerst hebt geplaats en daarna een movieclip ervan gemaakt. dit leest flash dus als gewoon een tekst binnen een movieclip. je moet dus (zoals hierboven staat) -binnen- deze movieclip (dubbelklikken erop totdat je niet meer in een object komt en je dus op de 'tekst' zit) van de tekst een plaatje (vectordinges) maken door 't te selecteren en op break apart (ctrl b) te rammen (dus niietttt de movieclip zelf :P)
zijn er nog vragen? nee? mooi, gaan we door

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 15:36 ]

Pagina: 1