Hallo, Allemaal
Ik draai al een tijdje op een Asus A8N-E moederboord.
Geen problemen mee gehad, viel me nu alleen iets op.
Ik heb namelijk geheugen bijgekocht. Zelfde als wat ik al had.
Corsair "TWINX1024-3200C2" en dus hetzelfde erbij (4x 512).
Nou draaide ik normaal op 1024 en bij het opstarten stond er altijd DDR400 - 1024... Installed.
Nu stop ik er een gigh bij, staat er bij het opstarten DDR333 - 2048... Installed.
Heb ze van slot veranderd nieuwe in waar eerst de oude zaten en andersom, maar bleef DDR333, alleen als ik weer terug ging naar 1024 dan stond er weer DDR400.
Heb de instel fuctie in mijn bios op AUTO staan.
Ik weet zelf verder niet heel veel van pc`s maar weet iemand mssn de reden hiervan?
Heb in mijn Bios nu de functie op Manual gezet en de waarde op 400.
Alles draaid prima maar ben toch benieuwd naar de reden hiervan.
Iets anders waar ik naar gekeken heb.
Start ik door in DDR333 met 2Gigh, en start dan in XP CPU-Z op en kijk bij Memory dan staat er 157.1 Mhz waar zei op draaien en met DDR400 en 2 Gigh, geeft hij de waarde 201.0 Mhz.
Mssn intressant.
Greetz M!zuno.
Ik draai al een tijdje op een Asus A8N-E moederboord.
Geen problemen mee gehad, viel me nu alleen iets op.
Ik heb namelijk geheugen bijgekocht. Zelfde als wat ik al had.
Corsair "TWINX1024-3200C2" en dus hetzelfde erbij (4x 512).
Nou draaide ik normaal op 1024 en bij het opstarten stond er altijd DDR400 - 1024... Installed.
Nu stop ik er een gigh bij, staat er bij het opstarten DDR333 - 2048... Installed.
Heb ze van slot veranderd nieuwe in waar eerst de oude zaten en andersom, maar bleef DDR333, alleen als ik weer terug ging naar 1024 dan stond er weer DDR400.
Heb de instel fuctie in mijn bios op AUTO staan.
Ik weet zelf verder niet heel veel van pc`s maar weet iemand mssn de reden hiervan?
Heb in mijn Bios nu de functie op Manual gezet en de waarde op 400.
Alles draaid prima maar ben toch benieuwd naar de reden hiervan.
Iets anders waar ik naar gekeken heb.
Start ik door in DDR333 met 2Gigh, en start dan in XP CPU-Z op en kijk bij Memory dan staat er 157.1 Mhz waar zei op draaien en met DDR400 en 2 Gigh, geeft hij de waarde 201.0 Mhz.
Mssn intressant.
Greetz M!zuno.