Zelf installeren Home Theater?

Pagina: 1
Acties:

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Ik ga binnenkort een HT-systeem aanschaffen bij een HIFI-zaak. Probleem is alleen dat er moeilijk te onderhandelen valt met de verkoper voor een setprijs zeker niet als ze het ook nog moeten installeren bij mij thuis.
Ik vraag me nu af of het moeilijk is om het zelf te installeren. Ik heb er op zich weinig tot geen verstand van...

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als je een nieuwe set koopt zit er meestal een goede handleiding bij....daarnaast wijst het redelijk zichzelf..... Je bent toch een Tweaker... ;)

Succes met je aankoop!

Mooooooeeeee......

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Over wat de beste boxen opstelling is valt wel het één en ander op te zoeken via Internet/Google, maar om je even op weg te helpen. Ik denk dat www.hifi.nl ook wel het een en ander aan informatie kan geven. Overigens is het prima zelf te doen, wanneer je de boxen eenmaal goed hebt staan, neem je de handleiding erbij. Dus niet eerst prutsen, maar gelijk lezen. ;)

Mijn broertje heeft een mooie Poineer 7.1" versterker met B&W rear en center speakers. De front speakers heeft hij tegenwoordig van PolkAudio. (Dat waren ook B&W's) Hij heeft alles ook netjes op zijn plek weten te zetten. Sterker nog hij heeft de woonkamer er op in gericht. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 29-06-2006 00:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Als je met HT-systeem enkel de luidsprekers en receiver bedoeld, dan denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Zolang je alles overzichtelijk houdt (dus luidsprekers stuk voor stuk aansluiten, niet alle kabels ineens achter je kast gooien en dat soort dingen) én een beetje logisch nadenkt dan is alles best zelf te doen. Lekker afdingen dus :).

p.s. Ik vind dat, als je bij de normale prijs een thuisinstallatie krijgt, je die best ná het afdingen ook mag krijgen. Klantenbinding ofzoiets :P.

• kakels
DriveSand schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:04:
Als je met HT-systeem enkel de luidsprekers en receiver bedoeld, dan denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Zolang je alles overzichtelijk houdt (dus luidsprekers stuk voor stuk aansluiten, niet alle kabels ineens achter je kast gooien en dat soort dingen) én een beetje logisch nadenkt dan is alles best zelf te doen. Lekker afdingen dus :).

p.s. Ik vind dat, als je bij de normale prijs een thuisinstallatie krijgt, je die best ná het afdingen ook mag krijgen. Klantenbinding ofzoiets :P.
Ja, dat leek mij ook. Maar die vent was niet gemakkelijk, terwijl ze in een andere winkel uit zichzelf al over 10% korting begonnen...

Ik ga een receiver met een center speaker, 2 frontspeakers en 2 achterspeakers aanschaffen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Weet niet waar je woont maar anders wil ik je wel komen helpen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Kijk dat is speaker eurhm tweaker spirit! Het is onderdeel van me opleiding geluid installatie en werk zelf in een winkel maar dan in paris. Denk niet dat dat echt om de hoek is bij jou. Anders wilde ik echt wel even langs komen en helpen hoor ook met de afstelling.

Succes en jij ook JT!

• kakels
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:42:
Kijk dat is speaker eurhm tweaker spirit! Het is onderdeel van me opleiding geluid installatie en werk zelf in een winkel maar dan in paris. Denk niet dat dat echt om de hoek is bij jou. Anders wilde ik echt wel even langs komen en helpen hoor ook met de afstelling.

Succes en jij ook JT!
Super aangeboden van jullie, maar ik woon inderdaad niet in de buurt van Paris maar in Noord Holland...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Das alweer wat dichter bij mij :)
En JT is daar in de weekenden wel te vinden zo af en toe....

Maar je gaat me toch niet serieus vertellen dat je niet weet hoe je speakers aan moet sluiten?

Nofi hoor, just checking :+

[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 03-07-2006 23:45 ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik neem aan dat je wel snapt waar alle kabels inmoeten want dat staat er meestal gewoon op. Ik denk dat je je meer afvraagt hoe je de sub en speakers moet instellen en plaatsen.

tada....

of je je speakers op large of small moet zetten http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0
hoe je de sub moet instellen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=18924.0
(tip!) plaatsing speakers enz http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1543
Pagina: 1