Planet Comfort op Linksys Modem, Router en Wifi Router

Pagina: 1
Acties:

• Deido
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-02 09:11
Hey allemaal,

Mijn half-gare E-tech modem en router ding is officieel stuk, hij was al bagger dus dat maakt niet uit:P. Wat ik wil is 4 dingen aangesloten hebben, 2 desktop pc's op de kabel, en 2 laptops op de Wi-fi. Lang verhaal waarom ik niet alleen de WRT54GS gebruik, maar zo moet het! :P

Ik wil het dus zo hebben:

ADSL2MUE Modem <-Werkt prima ik heb gewoon verbinding, hij staat op PPoA ingelogged met planet internet gegeven (mijnaccount@adsl-comfort en mijn password en natuurlijk 8 vpi en 48 vci multiplexing VC.
|
BEFVP41 - EtherFast Cable/DSL VPN Router met 4-Port 10/100 Switch V2.0, vanaf hier gaat het fout, namenlijk omdat de router niet op PPoA kan worden gezet.
|
WRT54GS - Wireless-G Broadband Router met SpeedBooster, hier ben ik nog niet aan toegekomen ik wil eerst alles daarvoor goed hebben..
|
Wireless G range Expander, zodat het bereik op de 1ste verdieping ook goed is.

Ik heb al geprobeerd door de modem in bridged mode te zetten en dan inloggen op de router via PPoE maar dat werkte niet, ik snapte er na een tijdje ook een geen reet van meer:P.

Ik heb dus met mijn PC direct op de Modem wel internetverbinding en alles, hier een heb ik even een logbestand van mijn modem, misschien is dat handig:

'Valid Configuration Tree
snmpd starts (1)
Firewall NAT service started
Bridge Created: br0
/dev/led file could not be opened
Bridge Created: br1
Bridge Interface Added: eth0
Bridge Interface Added: usb0
DSL Carrier is down
DSL Carrier is up
pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Connect: ppp0 {--}
local IP address 80.60.131.208
remote IP address 195.190.250.144
primary DNS address 195.121.1.34
secondary DNS address 195.121.1.66
PPPoA Connect with IP Address 80.60.131.208
PPPoA Connection Successfully Established
PPPoA Connect with Gateway IP Address: 195.190.250.144
manager_find_defaults - !mod
manager_get_defaults - !config

[ Voor 4% gewijzigd door Deido op 28-06-2006 23:54 ]

Straight from Vertigo

• Tropos
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat je je modem als modem/NAT router geconfigureerd hebt? En dat je daarachter nog eens een router wilt plaatsen en je die router op PPPoA wilt zetten?

Je router is een router, die kan je op twee manieren inzetten:
- als switch
- als NAT router

Het lijkt erop dat jij je router nogmaals als modem zou willen inzetten. Dat kan natuurlijk niet.

Ik zou je modem als alleen modem inzetten en je router het NAT werk laten doen.

• Deido
Dat wil ik ook, maar ik moet toch mijn Planet settings in de modem zetten?

Straight from Vertigo

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nee, dat lijkt me niet nodig als je je modem als bridge instelt.
Dan laat je je router het verbindwerk doen.

Doe ook 1 van de 2 routers weg (bij voorkeur de wired, aangezien die totaal overbodig is), want 2 of 3 router achter elkaar levert ELLENDE op kan ik je vertellen.

Wat jij waarschijnlijk wil is:

ADSL Modem (LINKSYS ADSL2MUE) in bridge mode
|
Wired Router (BEFVP41)
|
Wireless Accesspoint (WAP54G)

Dan heb je 1 router en dat scheelt een boel gezeik.

Anders vervang je de BEFVP41 door de WRT54GS en dan heb je ook nog maar in router als je de modem in bridge zet.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Frogmen
  • Niet online
Achter een modem kan je wel een router zetten maar geen combi modem/router en dat gaat niet. Kortom je wilt een combi die niet gaat werken want die router wil een adsl connectie hebben en je geeft hem een utp.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Romke

Romke

Dieselhead

Frogmen schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:04:
Achter een modem kan je wel een router zetten maar geen combi modem/router en dat gaat niet. Kortom je wilt een combi die niet gaat werken want die router wil een adsl connectie hebben en je geeft hem een utp.
De Linksys ADSL2MUE is een ADSL modem dat blijkbaar ook zelf verbinding kan maken, maar hij heeft een UTP uitgang, en de BEFVP41 is een cable/dsl router, wat inhoudt dat je er een ethernet modem aan moet koppelen, met UTP.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die BEFVP41 hoef je helemaal niet op pppoa in te stellen. Als die linksys zelf een verbinding met internet maakt, dan zal hij op z'n ethernet poortje via DHCP een IP en subnet en dergelijke aan het eerst volgende achterliggende apparaat geven dat daar om vraagt. Die BEFVP41 zet je dus op automatisch een ip adres verkrijgen.

Maar als ik het zo zie, gok ik dat je uiteindelijk zelfs drie routers achter elkaar aan het hangen bent, ik vermoed dat die linksys ook als NAT apparaat ingesteld is (aangezien hij zelfstandig inlogt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Deido
Momenteel heb ik gewoon internet via de modem met een simpele NAT.
Het liefst zou ik gewoon een bridge maken(hoe dat moet weet ik niet precies), en dan 2 desktop pc's op die BEFVP41, dan de 2 laptops wireless en wanneer het handig is kabel op de WRT54GS.
hier een fotootje met hoe mijn modem nu staat(alles beetje bij elkaar gezet): www.dimension-gaming.com/linksys.bmp

Kan die WRT54GS niet omgetoverd worden tot een soort accespoint of dergelijke?
hier nog wat info over de prodiucten (misschien komt het nog van pas?):

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper - ADSL2MUE

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper = BEFVP41

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper - WRT54GS

[ Voor 50% gewijzigd door Deido op 29-06-2006 13:58 ]

Straight from Vertigo

• Romke

Romke

Dieselhead

Ja, dat kan wel.

Zet de DHCP van de WRT54GS uit, en geef hem een LAN IP in de range van je BEFVP41.
Dan prik je het kabeltje uit de BEFVP41 in een LAN poort van de WRT54GS en dan istie een AP.

Je ADSL2MUE moet je op RFC1483 Bridged zetten, of op Bridge mode only.
Ik denk dat je die RFC1483 Bridged moet hebben.

• Deido
wat is het verschil? En moet ik mijn Router dan op PPoE instellen? Wat moet er nog meer ingevuld worden? Moet DHCP op de moden aanblijven? ik ben nou niet bepaald pro daar in :P :9 www.dimension-gaming.com/ipconfig.bmp

[ Voor 12% gewijzigd door Deido op 29-06-2006 15:18 ]

Straight from Vertigo

• Deido
JvS schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:38:
Die BEFVP41 hoef je helemaal niet op pppoa in te stellen. Als die linksys zelf een verbinding met internet maakt, dan zal hij op z'n ethernet poortje via DHCP een IP en subnet en dergelijke aan het eerst volgende achterliggende apparaat geven dat daar om vraagt. Die BEFVP41 zet je dus op automatisch een ip adres verkrijgen.

Maar als ik het zo zie, gok ik dat je uiteindelijk zelfs drie routers achter elkaar aan het hangen bent, ik vermoed dat die linksys ook als NAT apparaat ingesteld is (aangezien hij zelfstandig inlogt).
Dat werkte niet ik probeer het wel even met eeen brug. Moet ik dan de modems dhcp uitztten of juist die van de BEFVP41

[ Voor 5% gewijzigd door Deido op 29-06-2006 18:25 ]

Straight from Vertigo

• Romke

Romke

Dieselhead

Je stelt je ADSL2MUE in als Bridge mode only, je laat je BEFVP41 met de gegevens van je ADSL een PPPoE verbinding maken met je ADSL2MUE.
Je BEFVP41 zal je router zijn, en daar laat je de dhcp op aan.
Ook op de ADSL2MUE kun je die aan laten.

Op de WRT54GS zet je de DHCP uit, en prik je het kabeltje dat uit de BEFVP41 komt in een LAN poort.
Zorg dat je eerst de WRT54GS een IP in de LAN range van de BEFVP41 gegeven hebt.

Enkele linkjes mbt. je modem:

http://www.adslguide.org..../2005/q4/linksysADSL2.asp <<review van je modem, met wat nuttige tips.

http://www.adslguide.org....ews/2005/q3/zyxel-334.asp << deze link is ook in de review genoemd, hier wordt uitgelegd hoe je een router (niet je links, maar gewoon een router) configt voor gebruik met PPoE.

• Deido
bedankt! ik zal morgen even het een en ander proberen, hoe zit het met nat mode en UnPn wat moet ik verder aanzetten (of juist uit?). Ik weet niet of je dezelfde router hebt? Anders post ik wel morgen screenies van het menu en opties.

[ Voor 64% gewijzigd door Deido op 30-06-2006 02:02 ]

Straight from Vertigo

Pagina: 1