[XVID / DivX] Bij encoden: witte achtergrond niet écht wit*

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik encodeer regelmatig wat animaties vanuit m'n 3D-pakket, of na uncompressed AVI's via VirtualDub. Enkel het stoort mij enorm dat een witte achtergrond in Xvid of DivX NOOIT écht 100% wit is, maar een lichte grijstint. Terwijl met de Indeo, Canopus of gewoon ongecomprimeerd lukt het wel om alle kleuren toch redelijk te behouden, ook in lage bitrates.

Moet ik iets van settings veranderen in Xvid of DivX hiervoor, want anderen schijnen hier geen last van te hebben, althans, via google en het forum hier vond ik daar toch geen precedenten van?

Waar is het 2de deel van m'n topictitel heen? Beste mod, als u dat even wilt aanpassen aub.

[ Voor 11% gewijzigd door Mizitras op 30-06-2006 14:44 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
Iemand?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-07 13:05
Je kunt misschien in de settings van DivX wel wat vinden.
Staat wel in je Startmenu.

Probeer anders het officiele programma van DivX te downloaden.
(Voor een goede codec) (Download

Kijk ook even in je export setting misschien dat daar wat staat.

• Mizitras
  • Niet online
NS_5 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:55:
Je kunt misschien in de settings van DivX wel wat vinden.
Staat wel in je Startmenu.

Probeer anders het officiele programma van DivX te downloaden.
(Voor een goede codec) (Download

Kijk ook even in je export setting misschien dat daar wat staat.
Ik doe alles met VirtualDub qua instellingen, en bekijk alles met Media Player Classic en BSPlayer.

En goede codec? Ik heb het getest ook met Divx6.2.2, en nog altijd hetzelfde probleem hoor. :-|
Wat bedoel je met officiële programma van DivX Networks, soms DrDivX ? Heb ik geprobeerd hoor, maar het enigste wat die ook doet is parameters doorsturen naar de codec en het resultaat opslaan als een bestand, dus dat doen al die andere ook zoals VirtualDub en VirtualDubMod.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel even uitgebreid :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mizitras
  • Niet online
Ik wil niet onnodig bumpen, maar anders zakt dit topic toch zo diep weg :-/

• Mizitras
  • Niet online
Het probleem blijft nog steeds. Heb ondertussen op enkele andere computers ook geprobeerd, allen Windows XP Pro, weer met Xvid. Enkel met Techsmith's en INDEO-video heb ik gezien dat het wit inderdaad behouden blijft, maar die codec's zijn nu niet bepaald zuinig met de bytes per frame.

Hoe zelf te testen? Neem een screenshot van deze topic, en encodeer die, allemaal héél snel gebeurt, en ik veronderstel dat de meeste ook zullen zien, dat wit opeens een gebroken/eierschaal wit wordt.

Pagina: 1