Zalman ZM-MFC1

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb een Fan Master.
http://www.extremeoverclo..._Flower_Fan_Master_5.html

Maar de probleem is dat het minimaal naar 6.5 Volt gaat. Waardoor mijn Fans nog geluid maken (1650 Toeren)

Ik wil nu een ander halen en dat is de Zalman ZM-MFC1
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=1&code=

Wat ik nu wil vragen is: Wat is de werkelijke voltage van de Zalman.
Is het werkelijk 5 Volt? Kan het naar een lager voltage gaan dan de Fan Master??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb me daar ook eens op georientieerd, maar je kunt beter voor een controller gaan die traploos van 0-12V kan schakelen. Dan krijg je het tenminste echt stil. Ik heb nu een Sunbeam Rheobus en die kan dat wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 28-06-2006 23:18 ]

• Sulo
Palomar schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:17:
Ik heb me daar ook eens op georientieerd, maar je kunt beter voor een controller gaan die traploos van 0-12V kan schakelen. Dan krijg je het tenminste echt stil. Ik heb nu een Sunbeam Rheobus en die kan dat wel.
Maar je kan er dan niet mee zien of je fans opeens uit staan door een te lage voltage. En dat zal zeker een probleem zijn voor je CPU Cooler.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Ik heb al een tijdje de zalman die je bedoeld en ben er goed over te spreken. Ik heb net nog ff mijn multimeter er aan gehangen voor je, en de draaiknoppen beginnen keurig bij 5 volt (5,11 was mijn meting) en oplopend naar 11,53 volt hier.

Ik heb me laatst nog laten informeren, over regelbare controllers, en waarom die niet vanaf nul naar 12v kunnen, dit was volgens mijn leverancier omdat fan's niet meer aanslingeren onder 4 volt.
Maar op dat moment wel heel veel stroom trekken om zich in beweging te zetten, maar wat dus niet lukt. Ik vind het een aannemelijk verhaal.

Ik heb hier zelf 3 fans bijna geruisloos op 5v draaien. Mocht dat je voor jou nog te hard zijn, dan denk ik dat je aan stillere fan''s zult moeten.

1 12cm blow outfan
2 Zalman cnps9500 S775 koeler
3 Zalman vf700-cu vga koeler

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sulo schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:34:
[...]

Maar je kan er dan niet mee zien of je fans opeens uit staan door een te lage voltage. En dat zal zeker een probleem zijn voor je CPU Cooler.
Ja klopt, daar moet je even op letten. Ik heb mn CPU-fan er ook niet op aangesloten om die reden. Maar ik heb een Zalman cpu-koeler die altijd op 5V staat en dus al weinig geluid maakt.

Ik heb voor deze controller gekozen omdat ik mn casefans ook wilde kunnen uitzetten. 12CM fans op 5V maken nl. nog steeds een hoorbaar geluid en ze zijn niet altijd nodig. Zo'n controller die alleen maar schakelt tussen 6 ~ 12V was voor mij dan ook nutteloos.

• Sulo
Second base schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:38:
Ik heb al een tijdje de zalman die je bedoeld en ben er goed over te spreken. Ik heb net nog ff mijn multimeter er aan gehangen voor je, en de draaiknoppen beginnen keurig bij 5 volt (5,11 was mijn meting) en oplopend naar 11,53 volt hier.

Ik heb me laatst nog laten informeren, over regelbare controllers, en waarom die niet vanaf nul naar 12v kunnen, dit was volgens mijn leverancier omdat fan's niet meer aanslingeren onder 4 volt.
Maar op dat moment wel heel veel stroom trekken om zich in beweging te zetten, maar wat dus niet lukt. Ik vind het een aannemelijk verhaal.

Ik heb hier zelf 3 fans bijna geruisloos op 5v draaien. Mocht dat je voor jou nog te hard zijn, dan denk ik dat je aan stillere fan''s zult moeten.

1 12cm blow outfan
2 Zalman cnps9500 S775 koeler
3 Zalman vf700-cu vga koeler
Bedankt voor de informatie. Ik ga nu een Zalman halen.

Ik heb de volgende Fans eronder:

12 Cm Antec
Zalman Cpu Cooler.
12 cm Paps.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

1 topic is genoeg ;)

Voltage verlagen Fan Master

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.