[printer]Canon pixma ip4000 print rare kleuren.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
Hallo allen,

Mijn ouders hebben een Canon pixma ip4000 printer. Die print sinds niet helemaal duidelijk (kan er ook niets aan doen, m'n ouders weten het niet precies) heel lelijke kleuren. De pagina's zijn vrij groen, en het lijkt erg op een gebrek aan blauw.
Ik heb al de nieuwste drivers erop gezet. Ik ben ook aan het spelen geweest met verschillende kleurruimtes/bibliotheken, maar zonder resultaat. Ik ben even het spoor bijster.

Op de pc zit winXP home. Als er verder nog iets van belang is laat ik het graag weten.

Hallo met Tim

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 10:44
Printkop gereinigd? Kan je ook in de canon software doen. hier dezelfde printer en probleem laatst maar was hier een driver probleem

[ Voor 80% gewijzigd door SmoothTweaker op 28-06-2006 23:05 ]

• Pkunk
Ja dat heb ik ook gedaan.

Hallo met Tim

Verwijderd

Timlog schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:35:
[...]

Ja dat heb ik ook gedaan.
Probeer eens een andere cardridge

• Flupse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-01-2022
Heb je misschien inkt bijgevuld?

Ik heb in het verleden met een canon s900 een aantal keren inkt bijgevuld. Na enige tijd kwamen foto's uit de printer met een erg groene waas. ;( Tot mijn grote ergernis alleen bij foto's (foto papier) plaatjes ging vaak beter. :(

Net voordat ik de printer in de kliko wilde stoppen toch nog eens nieuwe cardridges geprobeerd, schoongemaakt en een aantal prints verder kwamen er weer redelijke prints uit.
Jammer genoeg niet zoals ik voorheen gewend was, ik heb dus voor foto's een nieuwe (ook) ip4000 gekocht.
Misschien heb je wat aan dit verhaal :)

Verwijderd

Flupse schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:13:
Heb je misschien inkt bijgevuld?

Ik heb in het verleden met een canon s900 een aantal keren inkt bijgevuld. Na enige tijd kwamen foto's uit de printer met een erg groene waas. ;( Tot mijn grote ergernis alleen bij foto's (foto papier) plaatjes ging vaak beter. :(

Net voordat ik de printer in de kliko wilde stoppen toch nog eens nieuwe cardridges geprobeerd, schoongemaakt en een aantal prints verder kwamen er weer redelijke prints uit.
Jammer genoeg niet zoals ik voorheen gewend was, ik heb dus voor foto's een nieuwe (ook) ip4000 gekocht.
Misschien heb je wat aan dit verhaal :)
Bekijk de contactjes eens waar de pulsjes vandaan komen.
Niet op de cardridge maar op de printer zelf.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 08:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zitten de cardridges van de kleuren ook op de juiste plek?

Ik heb namelijk wel eens geel en magenta omgedraaid; dan krijg je ook rare printjes.

• Pkunk
Er zitten nieuwe originele cartridges in van canon. Allemaal op de goede plek. Contactjes zien er allemaal schoon uit.

Hallo met Tim

Verwijderd

klinkt als een ingedroogde spuitopening. Leg de kop een dag in een dun laagje glassex of spiritus.
Pagina: 1