Toon posts:

Blue Screen "dump_wmimmc.sys"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van een blue screen. Het begon twee of drie weken geleden, en gebeurde altijd nadat ik de mmorpg Maple Story afsloot. Het probleem kwam zonder waarschuwing, de grote patch die bij veel gebruikers problemen opleverde was immiddels al twee weken geleden. Sinds vandaag probeert Maple te patchen en geeft hij me deze blue screen nog voor hij klaar is met het downloaden van alle componenten. Kortom: Geen Maple meer. :(

Ik begrijp dat het om die reden eigenlijk de Spielerij forum moet (althans, daar ga ik vanuit). Ik ga er echter ook vanuit dat in dit forum meer mensen zitten die me kunnen helpen om dit probleem te begrijpen, en dat is wat ik vooral wil: begrijpen.

Zonder meer gelul, hier een foto (klik) van de ellende, hoef ik het niet weer uit te tikken.

Wat ik nu echt vooral wil weten, is wat die file moet voorstellen. Google geeft me maar liefst 9 hits als ik erop zoek en in geen van die hits staat iets nuttigs. Ik wil ook graag weten waar hij in vredesnaam goed voor is, en waarom hij niet op mijn pc staat. Hij behoort in system32/drivers te staan, als ik google mag geloven, maar daar is ie niet te bekennen. Volgens de Zoek van m'n pc is ie overigens helemaal nergens te bekennen.

Ik heb uitgebreid geNorton't, geHijackThis't, geAdaware't, geEwido't en geSpybot' en nog een paar van die online trojanspeurders enzo. Ik heb vervolgens ook de pc gedefragmenteerd, als ik dan toch bezig was.

M'n drivers zijn voor zover ik merk en gezien heb perfect in orde. Ik wil om iedereen een plezier te doen ze best updaten (of zelfs reinstalleren), als dat al niet gebeurd is, hoor, maar ik heb de gave om drivers altijd te verkloten, dus blijf er doorgaans liever uit de buurt als het niet hoognoodzakelijk is.

Ik draai Windows XP Sp 2 Home Edition op een Dell Dimension 9100 met 2,99 Ghz en 1 Gb Ram geheugen. Ik draai ook Norton Internet Security 2006 en nee, daar ben ik niet blij mee, de pc is alleen niet van mij. Als je een lijst van drivers wil, zeg me alsjeblieft hoe ik dat ook al weer gemakkelijk kon doen (want dat kon, meen ik), want om nou alles uit te tikken.. :/

Oh, nu ik erover nadenk.. Voor die blue screen ellende kreeg ik heel vaak na het spelen van Maple zo'n Windows error dat Norton Protection Center ermee gekapt was en of ik een rapport wou versturen. Dat is sinds die blue screen geen enkele keer meer gebeurd, terwijl het toen echt een constant terugkerend, hoogst irritant probleem was.

Even nog, Dr Virtual Forums die Google je als hit geeft als je op dit probleem zoekt, is een topic door mij gemaakt. :P Dus d'rnaar linken hoeft verder niet.

Heel erg bedankt voor welke feedback dan ook. ^_^

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt dus echt aan Maple, niks wat we zeggen kunnen d'r wat aan veranderen (behalve ws Norton eraf gooien, wat ik met alle liefde zou doen, ik ga d'r gerust vanuit dat Norton weer de ellende is). Kwam nu heel veel mensen tegen die precies hetzelfde hebben met de patch, alhoewel ik wel steeds de enige was die het probleem daarvoor had.

Wat ik nu vooral wil weten eigenlijk is wat dump_wmimmc.sys precies is.. En misschien ideeen om het toch op te lossen zonder dat Wizet eindelijk eens een oplossing aandraagt (wat waarschijnlijk nog eeuwen gaat duren, da's altijd zo, een gigantische bug die vier weken geleden de kop opstak is ook nog niet opgelost..)..

Nouja, bedankt. :)