Spikkels op me beeld

Pagina: 1
Acties:

• StJoris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-07-2021
Hoi, ik heb spikkels op me beeld. Ze zijn 1 pixel groot, meestal roze of lichtblauw, ze komen het meest voor in plaatjes in browsers, in windows schermpjes(deze computer, etc), in tekst(in de letterszelf) dus een pixel van een letter is dan niet zwart maar blauw. Als ik scroll, selecteer, iets doe met de muis, gaan ze soms weg, verschuiven ze, of komen ze ergens anders. Het zijn geen dode pixels dus. Ik heb een 7900 GTX van asus, nog nooit oced en blijft lekker koel door de zalman reserator. Ik heb een een LG flatron L1910B. Heeft iemand enig idee wat dit is en wat ik er aan kan doen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Artifacts waarschijnlijk? Het geheugen op je videokaart kon wel eens brak zijn. Kun je eens testen met een andere videokaart?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens geprobeerd met andere drivers te gaan werken, of met andere resoluties?
De originele koeler al eens weer terug geplaatst? Misschien maakt de Resorator niet genoeg contact, en wordt het geheugen ietwat warm?

• StJoris
geheugen is 40, gpu 44, niet té warm toch?

• StJoris
andere resolutie is geen optie, t is een tft, niet-native reso is geen doen

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met een fullscreen bitmap hetzelfde probleem? Treed het direct op of na een tijdje?

Klinkt als rot geheugen op de videokaart namelijk.

• StJoris
Met fullscreen bitmaps ook ja. Het gebeurt af en toe, lang niet altijd, soms gaat het weer weg, soms komt het weer, onvoorspelbaar.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
tja, als het random verschijnt en zo weer weg is dan klinkt het als gaar geheugen idd
Pagina: 1