Vraagje: als ik mijn conceptronic mediaplayer aan zet en in het menu naar een dvd ga en die via de rechterknop start, dan zie ik enkel een blauw scherm.....de dvd speelt niet af! Dan zet ik de player uit en weer aan, loop via het menu naar de dvd en dan kan ik 'm wel afspelen....ik snap er niks van! Is er iemand die weet wat ik hiermee aan moet? Groetjes, Marcel
Verwijderd
Ja dat ken ik wel. Start ik hem opnieuw op dan kan ik gewoon de film kijken. Dit moet ik meestal op deze manier doen. Misschien heeft iemand hier een oplossing voor of komt er een update voor?Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:11:
Vraagje: als ik mijn conceptronic mediaplayer aan zet en in het menu naar een dvd ga en die via de rechterknop start, dan zie ik enkel een blauw scherm.....de dvd speelt niet af! Dan zet ik de player uit en weer aan, loop via het menu naar de dvd en dan kan ik 'm wel afspelen....ik snap er niks van! Is er iemand die weet wat ik hiermee aan moet? Groetjes, Marcel
Kunnen er codecs bij geplaats worden? ik heb namelijk recent toch 'n aantal films gehad die schokkend afgespeeld werden en andere weer niet.
Of is het ook mogelijk om hier custom firmware op te plaatsen?
Ik heb een CMED3PLUS 250GB
Of is het ook mogelijk om hier custom firmware op te plaatsen?
Ik heb een CMED3PLUS 250GB
hoi
ik heb met de media player 11 van xp cd omgezet naar wav bestanden maar de cmed3plus 500 gb herkend de nummers dan niet als wav. hij laat een (?) zien maar speeld ze niet af. weet iemand daar een oplosing voor.
gr. wie
ik heb met de media player 11 van xp cd omgezet naar wav bestanden maar de cmed3plus 500 gb herkend de nummers dan niet als wav. hij laat een (?) zien maar speeld ze niet af. weet iemand daar een oplosing voor.
gr. wie
2 weken geleden de 500G versie bij de mediamarkt gekocht.
Na wat aanloopproblemen ( scartaansluiting van de TV een beetje los, geen VIDEO_TS folders gekopieerd ) heb ik hem nu draaien zoals gewenst.
Nadeel:
Brak en langzaam menu.
Voordeel:
Geen dvd's meer branden, alles vanuit de luie stoel te bedienen.
Niet perfect, maar voor 199 euro een goeie oplossing.
Na wat aanloopproblemen ( scartaansluiting van de TV een beetje los, geen VIDEO_TS folders gekopieerd ) heb ik hem nu draaien zoals gewenst.
Nadeel:
Brak en langzaam menu.
Voordeel:
Geen dvd's meer branden, alles vanuit de luie stoel te bedienen.
Niet perfect, maar voor 199 euro een goeie oplossing.
Verwijderd
Wat ik persoonlijk ontzettend hinderlijk vindt: zodra je op de menu knop drukt stopt de muziek en is het stil.... de directory structuur vanaf de root wordt dan getoond dus je bladerd je suf voor het nieuwe nummer. Zo vallen er erg veel dooie wacht-momenten op een feestje. Heb naar support van conceptronic gemaild maar ze kunnen daar niets aan doen. Ik ga 'm terugbrengen en zoeken naar een ander. Iemand een suggestie?
Verwijderd
Mijn ouders hebben recentelijk ook een CMED3PLUS aangeschaft (500 GB)
2 dingen vallen op:
1: inderdaad een "freeze"bij een hoofdstuk overgang.
2. Nadat de stroom eraf is geweest en de player de eerste keer wordt opgestart reageert deze niet wanneer er een film is geselecteerd en om play wordt gedrukt.
Na het uit en aanzetten met de afstandbediening reageert íe vervolgens wel weer normaal.
Ik heb zelf de 250 GB variant met dezelde firmware welke geen last heeft van dit 2e verschijnsel.
Ik lees dat meerdere mensen de firmware upgrade hebben uitgevoerd.
Ik heb zelf ook de ROMS gedownload en een FW map met de gewenste rom aangemaakt in de root van de player ...zoals wordt gemeld in de pdf welke is bijgesloten.
Echter na opnieuw opstarten zegt de player dat de FW map leeg is (op de comp zie ik het rom bestand gewoon staan) . Het lukt me dus niet om de firmware te updaten.
Kan iemand me precies vertellen hoe hij/zij de firmware upgrade heeft uitgevoerd..plz?
2 dingen vallen op:
1: inderdaad een "freeze"bij een hoofdstuk overgang.
2. Nadat de stroom eraf is geweest en de player de eerste keer wordt opgestart reageert deze niet wanneer er een film is geselecteerd en om play wordt gedrukt.
Na het uit en aanzetten met de afstandbediening reageert íe vervolgens wel weer normaal.
Ik heb zelf de 250 GB variant met dezelde firmware welke geen last heeft van dit 2e verschijnsel.
Ik lees dat meerdere mensen de firmware upgrade hebben uitgevoerd.
Ik heb zelf ook de ROMS gedownload en een FW map met de gewenste rom aangemaakt in de root van de player ...zoals wordt gemeld in de pdf welke is bijgesloten.
Echter na opnieuw opstarten zegt de player dat de FW map leeg is (op de comp zie ik het rom bestand gewoon staan) . Het lukt me dus niet om de firmware te updaten.
Kan iemand me precies vertellen hoe hij/zij de firmware upgrade heeft uitgevoerd..plz?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 22:25 ]
Verwijderd
Heeft er iemand al informatie over de nieuwe player+recorder van conceptronic??
Ik ben van plan om hem te kopen... maar kan niet eens prijsinformatie vinden ergens
deze bedoel ik
en heeft er al iemand z'n conceptronic geprobeerd op een mac aan te sluiten?
Ik ben van plan om hem te kopen... maar kan niet eens prijsinformatie vinden ergens
deze bedoel ik
en heeft er al iemand z'n conceptronic geprobeerd op een mac aan te sluiten?
Ziet er leuk uit met z'n ingebouwde tuner.
en geen FLAC
en geen LAN
Maar waarom nou geen OGGSupported video, audio and photo play formats:MPEG1/2, MPEG4, XVID
MP3, WMA, WAV, LCPM
JPEG
Verwijderd
Hallo heb jij al dat probleem met schokkend beeld op gelost en zoja wat is de oplossing?wie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:24:
hoi
gr. wie
Verwijderd
Ik heb gisteren een CMED3PLUS aangeschaft. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar om er ondertitels onder de dvd te krijgen.
Ik heb een Firmware update gedaan maar nog steeds geen succes.
zal even uitleggen hoe ik het heb gedaan, zodat jullie mij eventueel kunnen verbeteren.
Ik heb een VIDEO map aan gemaakt met daar in een map genaamd "Transformers" In die map zit de Video_TS en Audio_TS gekopieerd.
Als de film begint komt wel het menu maar ik kan niet navigeren in het menu.
Wie kan me helpen.
zal even uitleggen hoe ik het heb gedaan, zodat jullie mij eventueel kunnen verbeteren.
Ik heb een VIDEO map aan gemaakt met daar in een map genaamd "Transformers" In die map zit de Video_TS en Audio_TS gekopieerd.
Wie kan me helpen.
Verwijderd
Als ik niet via het menu ondertitels kan selecteren dan klik ik op subti op de afstandsbediening.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:44:
Ik heb gisteren een CMED3PLUS aangeschaft. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar om er ondertitels onder de dvd te krijgen.
Wie kan me helpen.
En als ik een film wil starten dan zou ik op de map transformers gaan staan en dan het blauwe pijtlje naar rechts indrukken. Dan start bij mij de film en kan ik in een menu navigeren.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Verwijderd
ik heb nu al een maand of 2 de 500GB variant van de conceptronic, maar ik had problemen met de ondertiteling, en in een nieuwe firmware zou dat aangepast zijn.
dus ik gister de nieuwe firmware erop gezet, ging allemaal perfect, aangesloten op de tv, alles werkte nog.
daarna het apparaat 3 uur niet gebruikt, had ik zin om ff een filmpje te kijken, werkt het apparaat niet meer, dat wil zeggen, hij gaat nog wel aan, met de afstanbediening maar ook met de knopjes, gaat ook nog gewoon naar het rootmenu, maar vervolgens kan ik niks selecteren, niet met de afstandbediening en ook niet met de knopjes.
hij reageert alleen nog op de aan/uitknop van de afstandbediening en ik kan hem nog aan/uit zetten met de knopjes, maar verder nada.
heeft iemand hier dit ook gehad, en zoja, wat heb je eraan gedaan?
dus ik gister de nieuwe firmware erop gezet, ging allemaal perfect, aangesloten op de tv, alles werkte nog.
daarna het apparaat 3 uur niet gebruikt, had ik zin om ff een filmpje te kijken, werkt het apparaat niet meer, dat wil zeggen, hij gaat nog wel aan, met de afstanbediening maar ook met de knopjes, gaat ook nog gewoon naar het rootmenu, maar vervolgens kan ik niks selecteren, niet met de afstandbediening en ook niet met de knopjes.
hij reageert alleen nog op de aan/uitknop van de afstandbediening en ik kan hem nog aan/uit zetten met de knopjes, maar verder nada.
heeft iemand hier dit ook gehad, en zoja, wat heb je eraan gedaan?
Hoi Hoi,
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de CMED 3 plus en de CSM3PL??? M.u.v de grote hdd ofc...
grz
timmyt
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de CMED 3 plus en de CSM3PL??? M.u.v de grote hdd ofc...
grz
timmyt
Verwijderd
Hallo,
Ik had de CMED3PLUS 500GB maar die ging na 2 maanden kapot:
De ene dag deed ie 't nog gewoon en de dag erna zette ik hem aan en kreeg alleen nog zwart beeld met 2 zigzaggende smalle witte strepen die schuin van boven naar beneden over mijn beeld lopen.
Je hoort hem wel gewoon opstarten en zelfs het bekende "ping"-geluid geven als teken dat hij opgestart is, maar ik heb gewoon geen beeld meer.
Terug gestuurd naar de winkel en aangezien ze die niet meer hadden heb ik de CSM3PL 500GB genomen. (enig verschil is de SATA schijf ipv een IDE schijf)
Maar nu een maand later ook van de ene op de andere dag kapot met precies dezelfde klachten als de CMED3PLUS .
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had de CMED3PLUS 500GB maar die ging na 2 maanden kapot:
De ene dag deed ie 't nog gewoon en de dag erna zette ik hem aan en kreeg alleen nog zwart beeld met 2 zigzaggende smalle witte strepen die schuin van boven naar beneden over mijn beeld lopen.
Je hoort hem wel gewoon opstarten en zelfs het bekende "ping"-geluid geven als teken dat hij opgestart is, maar ik heb gewoon geen beeld meer.
Terug gestuurd naar de winkel en aangezien ze die niet meer hadden heb ik de CSM3PL 500GB genomen. (enig verschil is de SATA schijf ipv een IDE schijf)
Maar nu een maand later ook van de ene op de andere dag kapot met precies dezelfde klachten als de CMED3PLUS .
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hebben de latere versies ook last van synchronisatie problemen mbt. het geluid bij DIVX en XVID? Ik heb een 160G variant (de oude behuizing), en daar is het bij sommige series wel irritant, soms tot 1 sec . diff.
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Ik wil misschien ook de 500 gig variant kopen maar wat mij niet helemaal duidelijk wordt:
Mijn pc staat dichtbij mijn tv en zou hem dus graag continue aangesloten laten staan. Moet ik hem iedere keer opnieuw aansluiten op de tv als ik hem daarvoor wil gebruiken en v.v. ?
Dat zou de reden zijn dat ik hem niet koop, zijn er misschien andere oplossingen die hier wel geschikt voor zijn?
Mijn pc staat dichtbij mijn tv en zou hem dus graag continue aangesloten laten staan. Moet ik hem iedere keer opnieuw aansluiten op de tv als ik hem daarvoor wil gebruiken en v.v. ?
Dat zou de reden zijn dat ik hem niet koop, zijn er misschien andere oplossingen die hier wel geschikt voor zijn?
Verwijderd
Je kan de usbkabel aan je computer laten zitten en de scart kan gewoon in je tv blijven. Dus je hoeft niets te ontkoppelen. Perfecte situatie voor deze machine.boots schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:01:
Ik wil misschien ook de 500 gig variant kopen maar wat mij niet helemaal duidelijk wordt:
Ok, bedankt, dan ga ik hem vandaag halen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:24:
[...]
Je kan de usbkabel aan je computer laten zitten en de scart kan gewoon in je tv blijven. Dus je hoeft niets te ontkoppelen. Perfecte situatie voor deze machine.
Edit:
Het werkt dus niet, je kunt of tv kijken, of als hdd gebruiken. Niet beide tegelijk!
[ Voor 12% gewijzigd door boots op 02-02-2008 18:59 ]
Verwijderd
Sorry maar dat had ik niet begrepen uit jouw vraag. Je vraagt of hij continue aangesloten kan blijven.boots schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:39:
[...]
Ok, bedankt, dan ga ik hem vandaag halen.
Edit:
Het werkt dus niet, je kunt of tv kijken, of als hdd gebruiken. Niet beide tegelijk!
Ach, besloten hem toch maar te houden. Voor de rest een prima apparaat.Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:20:
[...]
Sorry maar dat had ik niet begrepen uit jouw vraag. Je vraagt of hij continue aangesloten kan blijven.
Bedankt.
Verwijderd
Dat vraag ik me ook af. Iemand die het weet? Specs zien er hetzelfde uit.TimmyT schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:47:
Hoi Hoi,
grz
timmyt
Heeft al iemand getest of deze players ook wmv afspelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 16:17 ]
er is nu weer een nieuwe firmware versie 1.54
las ik op hun site.
Mijn breedbeeld videobestanden worden niet correct weergegeven, zelfs als ik de instellingen verander in de setup
Dit is vanwege een beperking in de chipset. De 4:3 Pan & Scan, 4:3 Letterbox en 16:9 Wide instellingen werken alleen bij DVD playback en niet bij videobestanden.
leuk hoor;( dacht al waar licht dat aan.
Mijn breedbeeld videobestanden worden niet correct weergegeven, zelfs als ik de instellingen verander in de setup
Dit is vanwege een beperking in de chipset. De 4:3 Pan & Scan, 4:3 Letterbox en 16:9 Wide instellingen werken alleen bij DVD playback en niet bij videobestanden.
leuk hoor;( dacht al waar licht dat aan.
Verwijderd
hoi
laatst heb ik de wireless media player gekocht van grab n go (conceptronic).
Namelijk de c54wmp.
Alles werkt naar behoren bij mij maar toch een paar kleine vraagjes.
Ik gebruik de conceptronic software om een media server te maken en wanneer ik VOB bestanden, local copy van dvd) ga afspelen dan zie je dat hij steeds een nieuw bestand gaat inladen (1 a 2 seconden zwart beeld met loading). Is dit anders te doen?
Daarnaast wanneer ik media bestanden aan mijn mappen toevoeg moet ik altijd handmatig de mappen vernieuwen voordat ze zichtbaar zijn op mijn media speler?
Kan dat ook anders.
Verder ben ik zeer tevreden over dit apparaat. vooral omdat het draadloos kan streamen.
Namelijk de c54wmp.
Ik gebruik de conceptronic software om een media server te maken en wanneer ik VOB bestanden, local copy van dvd) ga afspelen dan zie je dat hij steeds een nieuw bestand gaat inladen (1 a 2 seconden zwart beeld met loading). Is dit anders te doen?
Daarnaast wanneer ik media bestanden aan mijn mappen toevoeg moet ik altijd handmatig de mappen vernieuwen voordat ze zichtbaar zijn op mijn media speler?
Kan dat ook anders.
Verder ben ik zeer tevreden over dit apparaat. vooral omdat het draadloos kan streamen.
Verwijderd
Ja helemaal geen late reactie hoorVerwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:14:
hoi
Namelijk de c54wmp.
Kan dat ook anders.
Maar nee dat kan dus helaas niet anders in beide gevallen.
De C54WMP kan geen gebruik maken van DVD menu's en zal dus op deze manier de bestanden moeten benaderen.
En de media server detecteerd niet zelf of er iets verandert is aan zijn stream dus dit zou je inderdaad handmatig moeten doen.
Je zou trouwens is moeten kijken als wireless geen benodigdheid is naar een CFULLHDMA...een buffed up C54WMP laat maar zeggen.
Gr,
Althaer
Hoop dat iemand hier nog leest.
Ik heb de 500 gig versie gekocht.
Ik heb al gelezen dat hij de divx files niet kan scalen naar mijn hd televisie.
Dus moet ik de divx-en maar rescalen.
Nu kan ik het wiel opnieuw proberen uit te vinden,maar is er iemand die een goede resolutie heeft gevonden waarop je een divx fullscreen kan weergeven ?
720X576 werkt mooi maar zulke grote formaten kom je niet vaak tegen.
Verder vind ik het een heerlijk apparaat alleen zit ik steeds met die resoluties te knoeien.
Mijn tv zelf kan maximaal 1366X768 aan.
Nu kan ik het wiel opnieuw proberen uit te vinden,maar is er iemand die een goede resolutie heeft gevonden waarop je een divx fullscreen kan weergeven ?
Verder vind ik het een heerlijk apparaat alleen zit ik steeds met die resoluties te knoeien.
Niemand dusNick39 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:38:
Hoop dat iemand hier nog leest.
Logisch gezien zou de helft ook moeten kunnen dus 360X288 wat dezelfde ratio is,maar dat geeft weer een heel vertekend beeld.
Verwijderd
Beste mensen,
heb de CSM3pl500 500GB,
nu kan deze alleen met fat32 overweg of op een partitie van NTFS maar dan is de media niet toegankelijk op de TV.
Is er iemand die iets weet van een multimedia player HDD die op NTFS zijn media kan blijven afspelen???? Als dit namelijk het geval is kan ik deze meteen terug brengen naar de mediamarkt.
alvast ebdankt..
Stressy
heb de CSM3pl500 500GB,
nu kan deze alleen met fat32 overweg of op een partitie van NTFS maar dan is de media niet toegankelijk op de TV.
Is er iemand die iets weet van een multimedia player HDD die op NTFS zijn media kan blijven afspelen???? Als dit namelijk het geval is kan ik deze meteen terug brengen naar de mediamarkt.
alvast ebdankt..
Stressy
Verwijderd
Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van de 3,5"multimediaplayer van Grab 'n Go.
Na films probleemloos te hebben gedownload naar deze externe harde schijf, kom ik in de problemen wanneer ik deze wil bekijken op TV.
Bij vrijwel iedere film wordt het hoofdmenu overgeslagen en is het niet mogelijk om in de menu's terug te keren. Alleen wanneer ik terugspoel zie ik het hoofdmenu, maar deze springt dan automatisch over op de film. Zo mis ik de ondertitels die ik wel op de computer kan zien.
Kan iemand mij helpen? Wat doe ik fout?
PS: Ik heb zowel een audio- als video-bestand.
Frank
Na films probleemloos te hebben gedownload naar deze externe harde schijf, kom ik in de problemen wanneer ik deze wil bekijken op TV.
Bij vrijwel iedere film wordt het hoofdmenu overgeslagen en is het niet mogelijk om in de menu's terug te keren. Alleen wanneer ik terugspoel zie ik het hoofdmenu, maar deze springt dan automatisch over op de film. Zo mis ik de ondertitels die ik wel op de computer kan zien.
Kan iemand mij helpen? Wat doe ik fout?
PS: Ik heb zowel een audio- als video-bestand.
Frank
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem.
Wat zijn VOB's?
Wat zijn VOB's?
zeroday schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:32:
[...]
1. DVD's afspelen doe je door een een MAP aan te maken met daarin de VIDEO_TS folder
door een druk op de -> toets speelt de DVD af met menu. Wanneer je alleen maar VOB's hebt dan werkt het menu niet.
2. subtitle op de afstandsbediening geldt alleen voor SRT of andere soortgelijke bestanden.
Wanneer het bestand exact dezelfde naam heeft (alleen extensie anders) wordt deze automatisch afgespeeld. anders kun je hem selecteren.
Een handje betekent zoveel als: functie is niet supported bij deze optie waarin je je nu bevind.
Tjsak!
Verwijderd
hallo!
ik heb de cmed3plus gekocht...maar....!
inderdaad "freezen" bij overgang hoofdstukken
iemand hier al een oplossing voor?
Jan
ik heb de cmed3plus gekocht...maar....!
inderdaad "freezen" bij overgang hoofdstukken
iemand hier al een oplossing voor?
Verwijderd
Hee allemaal,
Ik hoop dat er nog mensen gaan reageren aangezien het topic al oud is...
Wij hebben de CMED3PLUS als kerstcadeautje gekregen en hij heeft nog nooit normaal gewerkt. Dwz: hij lijkt een heel eigen willetje te hebben. Soms ineens doet hij het gewoon zoals het hoort. Maar veel vaker is het rommelen geblazen. Sluit ik hem aan op laptop, wordt 'ie niet gezien (al heb ik hem de tijd gegeven op te starten en ff te draaien voor ik hem op laptop aansluit).
Bij de tv ongeveer hetzelfde verhaal. Een paar keer deed hij het ineens zonder problemen. Gisteren nog dvd's gekeken, maar vandaag: geen beeld en daarna wel beeld met menu, maar geen mappen te zien.
Ik heb alles al geprobeerd. standby en weer aan, zowel met afstandsbediening als op het apparaat zelf; helemaal uit en weer aan; stekkers eruit en erin......
Waarom doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet terwijl ik precies hetzelfde doe?????
HELP! Nog ff en ik moet aan de maagtabletten
Wij hebben de CMED3PLUS als kerstcadeautje gekregen en hij heeft nog nooit normaal gewerkt. Dwz: hij lijkt een heel eigen willetje te hebben. Soms ineens doet hij het gewoon zoals het hoort. Maar veel vaker is het rommelen geblazen. Sluit ik hem aan op laptop, wordt 'ie niet gezien (al heb ik hem de tijd gegeven op te starten en ff te draaien voor ik hem op laptop aansluit).
Bij de tv ongeveer hetzelfde verhaal. Een paar keer deed hij het ineens zonder problemen. Gisteren nog dvd's gekeken, maar vandaag: geen beeld en daarna wel beeld met menu, maar geen mappen te zien.
Ik heb alles al geprobeerd. standby en weer aan, zowel met afstandsbediening als op het apparaat zelf; helemaal uit en weer aan; stekkers eruit en erin......
Waarom doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet terwijl ik precies hetzelfde doe?????

Verwijderd
Ik zou Conceptronic benaderen. Er zit 2 jaar garantie op. De dingen die jij opnoemt heb ik nog nooit gehad en ik heb hem al ruim 2 jaar.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:11:
Hee allemaal,
Verwijderd
Nou, ga dus toch maar een mail sturen. Het ding komt van paradigit en we hebben hem daar al een keer omgeruild; nieuw kastje en nieuwe voeding, maar het blijft hetzelfde. Ben benieuwd wat ze doen......
Verwijderd
hallo,
ik heb een vraag:
ik wil graag een gedownload concert afspelen met mijn conceptronic
ik heb een zowel een avi bestand als een mp4 bestand erop gezet
in het menu komt echter alleen een avi bestand zichtbaar, maar deze is vervolgens niet afspeelbaar
wat moet ik doen?
ik heb hier en daar al wat gelezen dat je dan eerst een VIDEO_TS map moet aanmaken, klopt dit?
anders graag info over hoe het moet ( graag in niet al te technische bewoording )
alvast hartelijk dank
ik heb een vraag:
ik wil graag een gedownload concert afspelen met mijn conceptronic
ik heb een zowel een avi bestand als een mp4 bestand erop gezet
in het menu komt echter alleen een avi bestand zichtbaar, maar deze is vervolgens niet afspeelbaar
wat moet ik doen?
ik heb hier en daar al wat gelezen dat je dan eerst een VIDEO_TS map moet aanmaken, klopt dit?
anders graag info over hoe het moet ( graag in niet al te technische bewoording )
alvast hartelijk dank
CM3H bij jaarabo op PCM gekregen, maar ik snap ff de FAT32/NTFS beschrijving niet.
In los blaadje staat dat FAT32 voor mediaplayerfunctionaliteit nodig is; NTFS maakt er alleen opslagfaciliteit van.
In manual lees ik dat het NTFS of FAT32 moet zijn als je toegang wilt hebben. Nog even op site en ftp gekeken, niets te vinden.
Ook zie ik nergens een summiere beschrijving hoe je zaken erop moet plaatsen (of is dat neerplempen en met verkennertool aanklikken)? Als het FAT32 dus max 4GB per file zou zijn, kun je dus geen ISO's van blueray of dvd gebruiken?
Toch maar ff op doos gekeken; support ntfs and fat32. Het kan dus, maar wat kun je er mee?
In los blaadje staat dat FAT32 voor mediaplayerfunctionaliteit nodig is; NTFS maakt er alleen opslagfaciliteit van.
In manual lees ik dat het NTFS of FAT32 moet zijn als je toegang wilt hebben. Nog even op site en ftp gekeken, niets te vinden.
Ook zie ik nergens een summiere beschrijving hoe je zaken erop moet plaatsen (of is dat neerplempen en met verkennertool aanklikken)? Als het FAT32 dus max 4GB per file zou zijn, kun je dus geen ISO's van blueray of dvd gebruiken?
Toch maar ff op doos gekeken; support ntfs and fat32. Het kan dus, maar wat kun je er mee?
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Verwijderd
Volgens mij is het zo dat wil je de afspeelfunctionaliteit kunnen gebruiken je de schijf als FAT32 zal moeten indelen (je kunt dan de schijf ook als externe opslag gebruiken). Formatteer je de schijf NTFS dan kun je hem alleen als externe opslag gebruiken. De afspeelsoftware in het apparaat kan niet overweg met NTFS.tweaktubbie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:30:
CM3H bij jaarabo op PCM gekregen, maar ik snap ff de FAT32/NTFS beschrijving niet.
Bestanden/afspeelbestanden erop zetten gaat gewoon zoals je dat met een normale externe harde schijf doet.
de cm3h kan gewoon NTFS aan hoor, dat is geen probleem
Thnx, heb het inderdaad werkend gekregen. Wel vervelend dat ie geen wmv ondersteunt; tal van mpg/avi extensies blijken wmv's te zijn. En dat je wel ISO's kunt starten, en dvd's vanuit directorynaam, mits dan wel AUDIO_TS en VIDEO_TS mappen bestaan; de VOB files e.d. kan ie niet zelf starten. Handig is ook dat je meerdere partities kunt maken, kun je bv eigen handycamfilms en gedownloade zaken apart neerzetten. Moet zeggen dat het beeld en geluid me positief verrassen. Apparaat zelf wordt niet enorm heet en is stil. Vreemd is wel de kleine play/pause knop.QSYS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:59:
de cm3h kan gewoon NTFS aan hoor, dat is geen probleem
ben met de cm3h alleen nu een probleempje tegen gekomen dat ie van een iso film ineens over de helft niet meer afspeelt.. Dus kan halve film kijken en dat is het ..
Iemand hier ook problemen mee?
Iemand hier ook problemen mee?
Ik heb ook deze speler. Ik krijg met geen mogelijkheid de ondertitels bij een dvd tevoorschijn.
Hij begint gewoon af te spelen.
Heb hier gewoon een video en audio bestand.
Ik heb de 500 gig speler.
Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen?
Hij begint gewoon af te spelen.
Heb hier gewoon een video en audio bestand.
Ik heb de 500 gig speler.
Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen?
Heb 'm aan de praat gekregen onder FAT32 (NTFS no way, of moet je specifieke clustergroottes enzo gebruiken? firmware schijnt identiek aan die van de site te zijn, nooit geupdate kennelijk). Dus hoe krijgen jullie ISO's dan uberhaupt in je lijstje; ik heb er meerdere opgezet onder NTFS, niets zichtbaar. Ook geen uitgepakte, dus terug naar FAT gegaan.
Maar hoe krijgen jullie ISO'tjes afgespeeld? Ik pak ze uit in een dirretje, waarbij AUDIO_TS en VIDEO_TS er *moet* staan, anders wil ie niet. Extensie neem ik aan .iso of ook andere formats?
Wel merkte ik bij custom menu'tjes groot minpunt; is het menu niet goed dan kun je niet naar een bepaald chapter gaan zoals bij je dvd-speler. Of is daar een cryptische toets van de afstandsbediening voor waarmee het lukt?
Maar hoe krijgen jullie ISO'tjes afgespeeld? Ik pak ze uit in een dirretje, waarbij AUDIO_TS en VIDEO_TS er *moet* staan, anders wil ie niet. Extensie neem ik aan .iso of ook andere formats?
Wel merkte ik bij custom menu'tjes groot minpunt; is het menu niet goed dan kun je niet naar een bepaald chapter gaan zoals bij je dvd-speler. Of is daar een cryptische toets van de afstandsbediening voor waarmee het lukt?