Middelste muisknop?

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deKniP
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-01 17:02
Ik ben net overgestap van WinXP naar OS-X heb bijna alles voor elkaar. Nu wil ik alleen m'n muis blijven gebruiken omdat ik er erg tevreden over ben (en m'n geldvoorraad erdoor is...), maar nu heb ik een probleem.

Ik heb een Logitech MX700 Cordless Optical Mouse en daarvoor heb ik ik het Logitech Control Center geinstalleerd. Daar kun je alle knoppen instellen, op zich geen problemen dus zou je zeggen, maar ik kan nergens m'n middelste muisknop instellen.

Bij Configure Click van de Wheel Button kan ik kiezen uit : Click, Double Click, Triple Click, Click Lock en Right Click. Het voorkomen van Click en Right Click doet me vermoeden dat er ook ergens een middleclick zou moeten zijn... Maar waar?

Ik gebruik het vooral voor Tabbed Browsing. Misschien is er een andere manier om dit makkelijk binnen FF op te lossen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je een scrollwieltje? Dan is dat waarschijnlijk klikbaar, en je middelste muisknop... Anders gewoon beide knoppen tegelijk indrukken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• deKniP
Ja, ik heb een scrolwieltje, maar het probleem is dat het gewoon functioneert als een linkermuisknop als ik erop klik...

Gebruik de muis al jaren, maar dan onder windows... Maar nu onder OS-X klikt niet meer zoals eerst ;)

Misschien had ik dat iets duidelijker moeten maken.

[ Voor 24% gewijzigd door deKniP op 28-06-2006 19:25 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 14:34

Yucko

One clown to rule them all !

Borromini schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:21:
Heb je een scrollwieltje? Dan is dat waarschijnlijk klikbaar, en je middelste muisknop... Anders gewoon beide knoppen tegelijk indrukken.
Dat is het probleem niet, hij kan onder OS-X nergens een optie vinden om het gebruik van de middelste knop aan een bepaalde functie te koppelen (zoals in het geval van de TS: voor tabbed browsing)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Bij mijn MX510 op mijn iBook werkt het indrukken van mijn scrollwieltje gewoon als 'nieuw tabblad' in Safari bij het klikken op een linkje. Dit werkt ook zo met de MX1000 bij mijn moeders iMac. Het punt is alleen dat je hiervoor niks moet instellen, en je ook niet de Logitech software geïnstalleerd moet hebben. Toen ik dat gedaan had, kreeg ik het ook niet werkend, maar nadat ik die er weer af had gegooid werkte het automatisch.

Oftewel: Logitech software eraf gooien, dan werkt het vanzelf. Helaas kun je dan niet je zijknoppen gebruiken (voor Volgende en Vorige), maar daar heb ik mee leren leven ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:10

breinonline

Are you afraid to be known?

The Evil Brain schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:06:
Bij mijn MX510 op mijn iBook werkt het indrukken van mijn scrollwieltje gewoon als 'nieuw tabblad' in Safari bij het klikken op een linkje. Dit werkt ook zo met de MX1000 bij mijn moeders iMac. Het punt is alleen dat je hiervoor niks moet instellen, en je ook niet de Logitech software geïnstalleerd moet hebben. Toen ik dat gedaan had, kreeg ik het ook niet werkend, maar nadat ik die er weer af had gegooid werkte het automatisch.

Oftewel: Logitech software eraf gooien, dan werkt het vanzelf. Helaas kun je dan niet je zijknoppen gebruiken (voor Volgende en Vorige), maar daar heb ik mee leren leven ;)
Ik heb een LX7 en ook hier werkt het gewoon zonder Logitech software. De back/forward knop kan je trouwens wel aan een exposé handeling toewijzen als je dat makkelijk vindt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• deKniP
Gevonden!

Als je inplaats van "click" in het bovenste menu, "advanced click" selecteerd kun je, behalve een 4-tal modifiers (lees keyboardtoetsen), ook instellen welk "button number" je aan je middelste muisknop toe wilt kennen. Als je dit op 3 zet functioneerd je middelste muisknop ook daadwerkelijk als middelste muisknop.
The Evil Brain schreef o.a. op woensdag 28 juni 2006 @ 23:06:

En dan hoeft de software er dus niet af en kan je gewoon je zijknoppen blijven gebruiken ;)

Verwijderd

Ik heb ook een logitech muis aan m'n mac hangen, middelste muisknop-klik is hier een expose schermenoverzicht. Ontzettend handig :)
Pagina: 1