Gigabyte of MSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:22
Hello mede-tweakers,
wederom heb ik professionele hulp nodig om een dilemma te doorbreken ;)

zit nu met het volgende vervelende probleem: recenteljik heeft mijn mobo zich naar de eeuwige jachtvelden begeven (condensatoren gesprongen). Gelukkig viel het moederbord nog net binnen de garantieperiode van 2 jaar.
Nu heb ik van de winkel waar het moederbord gekocht is, de volgende opties gekregen. Ofwel wacht ik 3 à 4 weken, en krijg ik een nieuw moederbordje terug, net hetzelfde als ik voordien had (Gigabyte 8IPE-1000 G).
De 2e optie is om direct een moederbord mee naar huis te nemen, mits een opleg van +/- 20€. Het moederbord dat ik dan krijg is een MSI (865PE Neo2-FIS2R).

Kortom, welk moederbord is het beste volgens jullie? De Gigabyte 8IPE-1000G of de MSI 865PE Neo2-FIS2R?

Alvast bedankt voor alle hulp! maleadt

PS:
Misschien enige details van mijn pc, die de keuze makkelijker zouden moeten maken:
2x512 DDR800 ram
1x120GB (WD) & 1x250GB (Seagate) [SATA]
Pentium IV 3.4gHz HT
NVIDIA 5700Ultra GPU (256 mb)

dit zijn de belangrijkste, me dunkt

[ Voor 13% gewijzigd door maleadt op 28-06-2006 19:16 . Reden: Enkele pc details toegevoegd ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zijn allebei wel prima bordjes gezien de specifications. Het zou mij meer gaan om "wacht ik 3-4 weken" of heb ik er 20€ voor over om gelijk een nieuw mobo naar huis mee te nemen. Ik ga persoonlijk voor die laatste maar ik heb jouw portomonnee natuurlijk niet.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Is dat niet een beetje eigen smaak? Beide hebben wat mij betreft goede naam, ik heb altijd een MSI mobo anderen weer gigabyte. Ik heb geen ervaring met deze bordjes voor de rest, maar ze lijken me op eerste gezicht 'identiek' (zelfde chipset, gigabit lan, IEEE 1394, sata, raid)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43

DefLite

Why so serious?

Ik zou voor die 20€ aangezien de bordjes heel veel op elkaar lijken.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
De Gigabyte heeft een passief koelblok op de northbridge. Kan een groot pluspunt zijn.

Voor de rest zijn de bordjes redelijk hetzelfde.

Als je meteen een bord wil zonder te wachten kun je dus voor die MSI gaan. Zelf ook gehad, prima bord!

specs

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Kwa features ga je er met de MSI een beetje op vooruit, die heeft een RAID controller en een echte netwerkkaart ipv een realtek. Ze hebben je wel een goed alternatief aangeboden imho, maar 20 euro bijbetalen is niet oke. Als die zaak jou geen passend alternatief kan aanbieden zal het verschil uit hun zak moeten komen.

Verwijderd

Als je een identiek bord terug zet maak je kans dat je besturingssysteem nog weet waar het over gaat (geen herinstallatie).

Als je dat toch al van plan was (herinstallatie): de MSI heeft een extra Promise RAID controller. Ik weet niet wat een los RAID-kaartje kost, maar vast meer dan 20 euro.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

misschien dat dit helpt:
[rml]MSI 865 (P/PE/G) 875P Neo [ Ervaringen Deel 2][/rml]

Ik zou vooral letten op bekende problemen en zo.

Tenslote weet je dat de Gigabyte geen problemen geeft met jouw setup.

Eeuwige n00b

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Als je je PC kunt missen, dan zou ik gaan voor het Gigabyte bord. Je hebt immers recht op garantie.

Als je je PC niet zo lang kunt missen, dan is het andere bord, welke je PC-boer je aangeboden heeft een zeer schappelijke oplossing.