.ink probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alfa156a
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 09:34
Ik heb deze week een pc met windows xp met sp2 en alle updates geinstalleerd. Dit heb ik ook al 2 mnd geleden gedaan (zelfde pc). Het probleem zit hem in .ink. Ik kan nl niet meer via de iconen de bestanden openen. Op het net wat gelezen dat het register is veranderd. Er zijn wel wat progjes voor dit probleem maar misschien heeft het hier bij deze pc een andere oorzaak. Om nu voor een derde keer eea opnieuw te installeren lijkt me nutteloos. Wellicht dat jullie een idee hebben wat er mogelijk kan zijn. Ik heb ook een virusscanner (AVG) en Adware erop geinstalleerd maar geven geen uitsluitsel. Zou het misschien een instabiliteitsoorzaak kunnen zijn?

Graag hoor ik wat van jullie en alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

deze .ink files :? Of zouden ze ergens anders mee te openen moeten zijn :? Wat voor files zijn het dan volgens jou; en heb je die applicatie wel geinstalleerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Hij bedoelt *.lnk files (snelkoppelingen). Als het goed is kan je nu geen een programma meer starten (ik had hiervoor wel een workaround gevonden). Ik weet niet hoe je het op kan lossen, behalve een herinstallatie, of je moet zo'n windows reperatie uitvoeren, maar dan blijf je altijd zo'n halve installatie overhouden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ik ga [google=windows shortcuts don't work] dan krijg ik onder andere deze site: http://www.jsifaq.com/SUBS/TIP9200/rh9201.htm

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alfa156a
Ik heb vanavond die pc hier weer thuis, dan zal ik eea eens proberen. De vraag is eigenlijk ook waar komt dit probleem vandaan? Zo kort na een nieuwe installatie en dan al weer hetzelfde probleem. Is dit spy/adware oid. Op die pc wordt wel online gegamed. Zou het wellicht hier door komen.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je oude snelkoppingen verwijzen naar een pad en staan in het register opgeslagen.
Na een herinstallatie ziet de snelkoppelingsbestandje het register niet meer en kan het bestand waarnaar 'ge-snelkoppeld' is op een andere locatie staan. Dan werkt de snelkoppeling niet en zal de snelkoppeling ook geen icoon meer hebben wat met de snelkoppeling te maken heeft maar een gewoon (standaard windows) .ink icoon hebben.
Spyware lijkt het me niet. :)

• alfa156a
endless schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:51:
Na een herinstallatie ziet de snelkoppelingsbestandje het register niet meer en kan het bestand waarnaar 'ge-snelkoppeld' is op een andere locatie staan. Dan werkt de snelkoppeling niet en zal de snelkoppeling ook geen icoon meer hebben wat met de snelkoppeling te maken heeft maar een gewoon (standaard windows) .ink icoon hebben.
Ok, dat begrijp ik. Maar windows is er nieuw opgezet. Dan mag je verwachten dat de bestanden die een snelkoppeling hebben gewoon herkent moeten worden, en de bestanden dan ook geopend kunnen worden. Maar na enkele dagen is dit dus niet meer mogelijk. Op diverse sites lees ik dat het vermoedelijk om een hijack zou kunnen gaan of iets van spyware oid. Bij de vorige installatie (waar ik dus hetzelfde probleem had) van windows heb ik al een hijacklogpost gedaan maar daar bleek niets uit. Spyware lijkt me ook nvt aangezien ik ook al adware er op losgelaten heb. Zit het misschien dan in de hardware?

• alfa156a
ik heb de pc eens bekeken, zowel de iconen als de .exe bestanden kunnen niet worden geopend. Ik zag wel in internet explorer een toolbar van Yahoo terwijl ik die niet destijds heb geinstalleerd. Zal wel via een programmaatje door mijn neefje binnengehaald zijn. Ik heb inmiddels een regfix gedaan maar bood helaas geen soelaas. Wel waren de icoontjes hersteld maar de programma's konden nog niet worden geopend. Ook heb ik Adaware erop los gelaten maar helaas. In veilige modus heb ik ook nog opgestart en een herstelpunt gekozen maar gaf geen resultaat. Ik ben nu bezig met een wederom verse installatie.
Ben toch wel erg benieuwd wat dit nu zou kunnen zijn. Hebben jullie enig idee?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JE kan dus ook geen executable starten? Heb je na je herinstallatie ook nog je programma's opnieuw geinstalleerd of stonden / staan die op een andere partitie?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alfa156a
ik heb de programma's ook weer opnieuw geinstalleerd. Ben ik nu overigens ook weer mee bezig.
Pagina: 1