Toon posts:

[htaccess] url requests subdomeinen naar doc. root leiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elders begreep ik dat het mogelijk is om via HTACCESS te realiseren dat alle url requests waar een subdomein in voor komt te leiden naar de documentroot en zodoende dus in alle gevallen dezelfde pagina te laten zien. De naam van het subdomein wil ik vervolgense gebruiken in bepaalde scripts dus het subdomein moet weer via PHP/javascript uit de aangevraagde url te halen zijn (dit laatste kan ik zelf, maar dan moet het subdomein na de omleiding dus wel in de url blijven staan).

Concreet:
Mijn bedoeling is dus dat alle mogelijke subdomeinen dus *.mijnpagina.nl (ipv * komt dan dus een subdomein) uitkomen op de documentroot, maar dat het subdomein wel in de url blijft staan na het doorsturen, zodat ik deze er via javascript of PHP weer uit kan halen. Effectief gezien wil ik dus dat *.mijnpagina.nl ten alle tijden dezelfde pagina's laat zien als wanneer er gewoon rechtstreeks voor www.mijnpagina.nl gekozen wordt, maar dat ik wel het gekozen subdomein later met javascript/PHP nog weer uit de url kan halen.

Kan iemand mij aangeven hoe ik dit via een .htaccess bestand kan realiseren? Ik heb zelf niet voldoende kennis van htaccess en kom er met behulp van googlen ook niet uit |:(

Alvast bedankt!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wil je in het vervolg eerst even stickies lezen voordat je een topic opent? Kijk eens wat er helemaal bovenaan staat in dit subforum: Waar hoort mijn topic?. ;)

PRG>>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry!

Verwijderd

Topicstarter
is [htaccess] wel een goede prefix voor de titel? Ik begin hier aan te twijfelen, omdat ik nog helemaal geen reacties heb gehad. Of is dit gewoon een hele lastige vraag? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me er niet van bewust, maar ik kan het idee krijgen dat ik nogal een domme vraag heb gesteld, omdat ik helemaal geen reactie krijg. Ik heb inmiddels begrepen van iemand dat hetgeen dat ik wil realiseren in htaccess (zoals beschreven in mijn eerste post) helemaal niet kan met htaccess. Toch heeft mijn internetprovider me verteld dat het moet kunnen. Deze kunnen me alleen niet vertellen hoe, omdat ze geen support leveren op dit soort dingen |:(

Kan iemand met verstand van htaccess me op zijn minst 'uit de droom helpen' door te bevestigen dat wat ik wil inderdaad niet kan?

Of beter nog natuurlijk uitleggen hoe ik wel kan realiseren wat ik wil (het moet kunnen want er zijn sites zat waarbij het wel werkt) met htaccess danwel via een andere weg, iemand met een oplossing???

BVD!!!!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Met een .htaccess in je webroot zou het moeten kunnen. Ik ga niet alles voor kauwen, maar probeer het hier eens mee:
code:
1
RewriteRule ^([a-z-]+)\.mijnpagina\.nl/?(.*)$ http://www.mijnpagina.nl/index.php?domein=$1 [L,R]

Hier moet je nog wel wat RewriteCond's aan toevoegen, anders krijg je lussen (www is namelijk ook een subdomain).

Succes.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Als ik het echter goed interpreteer geef je nu het subdomein as variabele mee in de url. Mijn bedoeling is dat het subdomein in de url als sbudomein blijft staan, maar dat de gebruiker toch de 'standaard pagina' te zien krijgt.

Ik bedoel dus dat als iemand de pagina henk33.mijnpagina.nl bezoekt dat deze url dan ook vastgehouden wordt en dat er dus in de adresbalk gewoon henk33.mijnpagina.nl te zien is, terwijl wel dezelfde pagina getoond wordt als wanneer men meteen mijnpagina.nl zou opvragen.

Is dit haalbaar met de oplossing die je voorstelt?
Pagina: 1