Toon posts:

Probleem Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde de PC een upgrade geven met deze onderdelen:

Processor: Pentium D 930 3.0 Ghz
Moederbord: Asus P5LD2
Voeding: High Power 620Watt
Videokaart: Asus 7600GT
Geheugen: 2x Twinmos 1GB DDR2-533

Maar de PC start niet als ik de powerknop indruk, alleen een groen lichtje brand wel op het moederbord maar verder doet de PC helemaal niks en de 8 & 24 pins connectors zitten ook goed, de vinnen draaien ook niet, kom er niet meer uit :X

Hoop dat iemand hier op het forum de oplossing heeft voor dit probleem :)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je wel de powerknop goed aangesloten?
Alles goed geinstalleerd? CPU zit goed/geheugen goed aangedrukt enz enz? Probeer eens met het minimale op te starten, dus alleen cpu/videokaart/geheugen.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat al allemaal geprobeerd, maar dat hielp ook niet en bedankt voor je hulp ;)

Verwijderd

is het power knopje wel goed en heb je m goed aangesloten?

gr.maarten

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de powerknop dan nog eens checken en anders zet ik alles even over naar een andere kast misschien dat het dan goed gaat? en bedankt voor je advies

Verwijderd

doe es een cmos reset. soms wil dat nog wel eens helpen :D. zie je boekje van je mobo voor instructies.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Veel werk, niet leuk maar meestal wel effectief:

Bouw alles uit, leg het bord op de doos, CPU en koeler monteren, geheugen erin, videokaart erin en voeding er aan hangen. Daarna met een schroevendraaier de pinnetjes waar je powerbutton op aangesloten wordt kortsluiten en kijken of ie er dan wel zin in heeft.

Is dat niet zo dan moet je het zoeken in een van die onderdelen. Werkt het op de uitgebouwde manier wel, dan zou je een foutje gemaakt kunnen hebben met inbouwen (busje op de verkeerde plaats oid)

Mocht het na het uitbouwen nog niet werken, dan moet je naar een manier gaan zoeken om de onderdelen afzonderlijk te testen, in een andere PC of anders kan je PC boer dat misschien voor je doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Kluk-Kluk op 28-06-2006 18:49 ]