Toon posts:

[grabit] dowloadprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik gebruik dus grabit. het gaat met de perfecte snelheid nadat ik de nzb importeerd. de download start alleen niet maar als ik dan opnieuw selecteer dat ie moet downloaden met news.kpnplanet.nl dan download ie het 1e bestand. als ie die af heeft gaat ie niet verder met het 2e bestanden en moet ik dus steeds weer selecteren dat ie moet downloaden met die server. dit is natuurlijk niet zoals het hoort, hij moet het zelf oppakken.

ik heb grabit herintall gedaan en gezocht in de search en autoretry doet het ook niet! :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 16:56 ]

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 08:09

Schonhose

Retro Icoon

is er wel een standaard server gekoppeld? Als je helemaal links kijkt heb je iets als "My GrabIt". Staat daar wel een server onder?

Ik heb het vermoeden van niet omdat je het volledige adres telkens intikt (news.kpnplanet.nl). Staat ie daar niet bij, voeg hem dan even toe. Je moet minimaal 1 server hebben staan.

Kijk anders hier ook even: http://www.usenetmonster.com/HowTo/Grabit/Setup.asp

mocht je het programma al langer gebruiken en ik weer dingen roepen die je al lang weet: mijn excuses.

[ Voor 29% gewijzigd door Schonhose op 28-06-2006 19:08 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Hij geeft dus wel alle bestanden weer die in het nzb zit?
Krijg je dan nog error meldingen zodra hij klaar is met 1e bestand?
bv. dat hij bestand 2 niet kan pakken omdat hij het niet kan vinden op de server of whatever..

lijkt me stug dat serveradres verkeerd is ingevuld...anders kan hij bestand 1 ook niet downloaden.
Probeer met een andere programma zoals newsleecher of newsbin, dan weet je of het aan je applicatie of aan je server ligt.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 08:09

Schonhose

Retro Icoon

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:47:
lijkt me stug dat serveradres verkeerd is ingevuld...anders kan hij bestand 1 ook niet downloaden.
het gaat met de perfecte snelheid nadat ik de nzb importeerd. de download start alleen niet maar als ik dan opnieuw selecteer dat ie moet downloaden met news.kpnplanet.nl dan download ie het 1e bestand.

Hieruit leid ik wel af dat de serveradres niet of verkeerd staat ingesteld. Hij zegt immers dat hij pas het eerste bestand kan downloaden nadat hij de server selecteerd.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Topicstarter
nee de server staat wel ingesteld. maar dan moet ik dus rechtermuisknop doen op het desbetreffende bestand > dowlnoad met andere server > news.kpnplanet.nl

maar dit is wel raar, net of hij een retry moet doen. autoretry staat aan en doet het nog niet..

EDIT: het is opgelost door een omslachtige manier. ik moet gewoon alles selecteren en dna laten dowloaden met dowlnoad met andere server > news.kpnplanet.nl :*)

maar hieruit concludeer ik ook dat ik de server verkeert het ingevuld oid, maar hij staat er toch echt... iemand een id hoe ik dit kan herstellen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 23:29 ]

Verwijderd

dus je hebt meerdere servers in grabit geadd als je kan kiezen voor andere server.
Als het zo is, dan kan je aan de linkerzijde zien hoeveel servers toegevoegt zijn, die kan je ook met rechtermuisknop verwijderen dan.
Gebruik anders newsleecher..die werkt stukken beter en vraagt niet steeds om bevestiging als je nzb importeert. Of lees ff tutorial door van grabit of je dat uit kan zetten :)
Pagina: 1