Toon posts:

server systeempje met 760mp chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de volgende vraag stellen... Ik wil een dual athlon server gaan bouwen, ZONDER monitor, want ik wil een switchbox gaan gebruiken.

Ik wil er veel op gaan draaien.
w2k server, exchange, proxy, webserver, ftp.
Ik wil er een brander in hebben zitten en zoveel mogelijk HD space. Een goede videokaart is niet vereist, maar als er een goede Geforce2(ultra) in kan, dan ruil ik die wel om met mijn GF1 kaart uit mijn andere systeem

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik mik eigenlijk op een dual 1.2 GHZ (en daarna nog iets overklokken)

Het totaal moet rond de 5000 piek zitten (zonder monitor dus)

Verwijderd

Topicstarter
2x Maxtor 81,9GB (DMax 80, 5400rpm, 2MB) FL 1600
1x Plextor 16x10x40 FL 679,-
2x AMD Athlon Thunderbird 1200 FL 1600
Kast met 300watt voeding FL 175
floppie FL 35
4x 128MB PC133 SDRAM (Dane-Elec) FL 566,-

Dan zit ik op FL 4655,-

Ik moet dan het mobo nog kopen, dus dan kom ik al iets over de 5000 heen
Gelukkig kost het me eigenlijk bijna niets (lieve baas)
Maar wat heb ik nog meer nodig ??

Verwijderd

word dit een thuis server of bedrijfs server ?
en videokaart boeit niet neem gewoon oude s3 voirge of iets dergelijks

Verwijderd

Nee joh, die GF2U stopt ie in zijn eigen comp, en doet zijn GF1 in de server!! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op het moederboard zit al een onboard chip, de GF2 is puur als ik geld over zou hebben.
2 10/100 mbit netwerkkaarten zitten er ook al op
Het systeem is voor mij thuis

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Tja, als je servertje thuis staat kan er nog wel een leuke gf1 of 2 in, maar anders lijkt het me erg overbodig hoor..

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
Ik HOEF niet perse een GF2, alleen als ik geld over zou hebben, het gaat me vooral om de server...
Want ik wil naast de applicaties die ik noemde ook gameservers gaan draaien, vandaar de 512 ram.

Maaru, ik begrijp dat ik aardig in de goede richting zit m.b.t. de onderdelen die ik noemde ??

Verwijderd

Toch zal ik 7200rpm harddisks nemen, in RAID uiteraard he.. op een Abit MOBO

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Tsjah, en dan nog het probleem van het dual mobo uiteraard......:)

Ik zou niet verwachten om een fantsoenlijk dual AMD bord voor de zomer in nederland te verwachten. Dat Tyan bord wat gister op tweakers stond was ook nog maar wat pre-productie geneuzel. En waarschijnlijk moet het nog wel een revisietje of wat ondergaan voordat het ECHT stabiel werkt. (en dat is toch wel vereist voor een server-bord.......:))

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
waarschijnlijk zijn er pas 760mp mb in de handel te krijgen in de zomervakantie ,
en die prijs van het mb die jij noemt is veels telaag, gaat toch wel minimaal 800 gulden kopen (de goedkopere versies).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 11:13 schreef DKasemier het volgende:
Toch zal ik 7200rpm harddisks nemen, in RAID uiteraard he.. op een Abit MOBO
In raid ?? Wat wil je daarmee bereiken dan ??
Alle raid is niet handig.... tenminste niet met 2 HD's

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 13:36 schreef HermeS het volgende:
waarschijnlijk zijn er pas 760mp mb in de handel te krijgen in de zomervakantie ,
en die prijs van het mb die jij noemt is veels telaag, gaat toch wel minimaal 800 gulden kopen (de goedkopere versies).
Ik heb nog geen echte prijs genoemd m.b.t. mobo. Maar ik denk dat het verschil in prijs tussen kloksnelheden van AMD en intel zeker opweegt tegen het verschil in mobo

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zaterdag 27 januari 2001 16:04 schreef Wolvie het volgende:

[..]
Ik heb nog geen echte prijs genoemd m.b.t. mobo. Maar ik denk dat het verschil in prijs tussen kloksnelheden van AMD en intel zeker opweegt tegen het verschil in mobo
ik denk het niet. het tyan bordje dat laatst op t.net stond zou wel eens een prijsje van rond de 1500 piek mee kunnen krijgen.
wat wil je bovendien met een server met 2 1200mhz cpu's en ide harddisks? da's totaal buiten proporties. zet er dan ook meteen scsi in voor top-performance of hou het gewoon bij 1 cpu'tje om 't betaalbaar te houden. voor een server zijn schijfprestaties toch veel belangrijker dan de cpu.
in dit systeempje zal straks 1 van die cpu's duimen staan draaien (of heel veel tijd teveel om je }:O te laten grazen :) ).

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, hij zal 24/7 }:O
en die schijfruimte heb ik nodig voor mijn FTP... ik kan ZOVEEL films krijgen als ik wil, maar heb geen zin om ze te branden meestal. Buiten proporties ?? maybe, maar het kost me toch geen ruk :)

Trouwens, SCSI voor thuis is leuk, maar dat is om over proporties te praten, VEEL te duur, terwijl dat het performance verschil tegenwoordig vies tegenvalt... ennu, mijn ftp zal toch niet sneller zijn als 300k upload :9

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

scsi kan veel devices aan schaalbaarheid ook zonder raid
voor ide raid zou toch voor raid 5 kiezen dus
'n wat profie ide raid kaart als je scsi te duur vind.
ide met /zonder raid kan 4(no raid) of 8(raid & onbaord ide) devices aan

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp ik het nu goed als ik zeg, dat als ik raid 5 neem, dat ik een controller nodig heb en dat ik dan veel meer schijven aan zou kunnen als de normaal max 4 IDE poorten ??
Nu gaat er 1 op aan CD-rom (of DVD), 1 aan de brander en 2 voor de schijven.

Als ik meer HD's erin kwijt kan door Raid... dan ben ik wel geinteresseerd, want ik heb nog een x aantal schijven over :)

Maar hou wel in gedachten dan ik dus voor raid maar 1 IDE poort over heb in principe

Verwijderd

Maar als de 760mp plankjes er zijn zijn alle andere prijzen alweer vet gedaald!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 28 januari 2001 11:38 schreef Wolvie het volgende:
Begrijp ik het nu goed als ik zeg, dat als ik raid 5 neem, dat ik een controller nodig heb en dat ik dan veel meer schijven aan zou kunnen als de normaal max 4 IDE poorten ??
je kunt raid 5 (minimaal 3 disks) op 2 manieren doen: hardwarematig, via een speciale raid-controller, of softwarematig binnen w2k.

hardwarematig levert idd 4 extra ide poorten op via de extra controller (300 piek ofzo). er kunnen dus ook maximaal 4 schijven deel uitmaken van de raid set omdat die controller niet meer ondersteunt.

software-raid is gewoon een functie die standaard in w2k in ingebouwd. nadeel is alleen een iets tragere performance.
voordeel is dat je alle harddisks in je systeem in die raid-set kunt gebruiken. ze hoeven dus niet allemaal aan dezelfde controller te hangen.

als je software-raid-5 wilt gebruiken zul je (in jouw geval) ook een extra ide-controller nodig hebben (150 piek ofzo) om maximaal 4 extra disks aan te hangen. je zou dan een raid-5 set kunnen maken met in totaal 6 disks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou opzich wel raid willen, maar dan kom ik RUIM over mijn bedrag heen...
Maar voor een "speel" servertje thuis...
misschien leuk... aan wat voor raidcontroller dacht je dan ?? type ?? prijs ?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zoiets als de promise fasttrak100 ide raid controller pci. kost bij informatique 250 piek voor oem-versie of 300 voor de retail.

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk moet ik dan wel een 3de en 4de schijf kopen (3 voor raid en 1 voor system files)
Plus dat ik met raid 33% van mijn totale ruime verlies... dan maar liever het risico dat ik een keer een kapotte disk heb :)
denk ik....

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
EEEEJ WOLF !!! >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Hehehehe, hee Bami, lelijk gedrocht... hoeist ? :)
Pagina: 1