Toon posts:

Thuis netwerk --> Modem-->Router-->Switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn netwerkje thuis bestaat uit een modem-->router (staan beneden)

Boven heb ik 4 pc's staan, allebei zitten ze aangesloten met een UTP kabel + 1 laptop met draadloze adapter.
Op alle 4 zit internet.
In de toekomst wil ik nog meer pc's boven aansluiten, maar het probleem is dat er telkens een UTP kabel van benede naar boven gaat.

Nu was mijn vraag of ik een switch om mijn kamer kan plaatsen en dat de pc's die boven staan ook op de switch kunnen worden aangeloten en dat ze internet hebben?

Dus dan is de situatie zo: Modem-->Router-->Swtich -->PC1, PC2

Levert dat geen problemen op??

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 22:00

L01

nee, zo'n opstelling heb ik ook gehad, succes!

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:31

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:35:
Hallo,

Mijn netwerkje thuis bestaat uit een modem-->router (staan beneden)

Boven heb ik 4 pc's staan, allebei zitten ze aangesloten met een UTP kabel + 1 laptop met draadloze adapter.
Op alle 4 zit internet.
In de toekomst wil ik nog meer pc's boven aansluiten, maar het probleem is dat er telkens een UTP kabel van benede naar boven gaat.

Nu was mijn vraag of ik een switch om mijn kamer kan plaatsen en dat de pc's die boven staan ook op de switch kunnen worden aangeloten en dat ze internet hebben?

Dus dan is de situatie zo: Modem-->Router-->Swtich -->PC1, PC2

Levert dat geen problemen op??
Ik heb hier een 24 poorts switch en dat werkt prima. Je kan zelfs als je bijvoorbeeld drie pc's boven hebt staan en een beneden, degene beneden op de router aansluiten, swicht ook op de router en daar de andere drie pc's (er van uit gaan dat je router meer dan een poortje heeft, in dat geval heb je een router met ingebouwde switch nl).

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Mr._Superior schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:36:
nee, zo'n opstelling heb ik ook gehad, succes!
Ok bedankt voor je antwoord...

Hebben jullie ervaringen met switches? of ken je gewoon zo'n 4 poort sweex switch kopen van 20 euries?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:31

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:43:
Ok bedankt voor je antwoord...

Hebben jullie ervaringen met switches? of ken je gewoon zo'n 4 poort sweex switch kopen van 20 euries?
Eeen switch is in tegestelling tot een router maar een dom ding dus hoeft niet veel te kosten. Maar sweex is wel het allergoedkoopste. Geef een tientje extra uit voor een klein beetje kwaliteit. bijvoorbeeld: voor twee tientjes heb je een 8 poorst 100Mb Asus pricewatch: Asus GigaX 1008 (8x 100Mbps)=
Als je meerdere computer hebt met een gigabit netwerkkaart of je wilt gewoon voorbereid zijn op de toekomst kan je beter investeren in een Gbit switch bv pricewatch: Asus GigaX 1105 (5x 1000Mbps)=

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell