Toon posts:

[Flash/PHP] highscores saven van flash games in PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op diverse sites vaak van die game arcade met flashgames en highscores die zijn geintigreert in de forums.

In het verleden heb ik een soort gelijke arcade gebruikt op een PHPNuke website met phpbb forum, hiervan heb ik nog alle flash games bewaard. Inmiddels gebruik ik geen PHPNuke site en geen phpbb forum meer maar heb ik zelf een eigen PHP website gescript met een ander forum waarvoor deze game arcade niet verkrijgbaar is, nu raad je denk ik al wat ik wil...

Ik wil dus inderdaad graag toch een game arcade gebruiken op mijn eigen site en deze zelf scripten. Het PHP gedeelte is hier niet het probleem maar vooral het FLASH gedeelte.
Zelf heb ik totaal geen verstand van Flash en eerlijk gezegd ook totaal geen interesse om het te leren, ook niet voor deze arcade. Wat ik wil weten is hoe deze FLASH games nu precies de scores/waardes doorgeven zodat ik ze met PHP verder kunt bewerken.

De games zelf heb ik wel werkend op de site, na het einde van de game kan je meestal op SUBMIT SCORE klikken en dan redirect de game ineens naar proarcade.php van de root of je website of er gebeurd niets.

Mijn vraag is dus hoe kan ik bv de automatische redirect pagina kan aanpassen naar een andere locatie/bestand en hoe ik erachter kan komen welke waardes de flashgames gebruiken die ze submitten zodat ik deze verder kan gebruiken.

Iemand ervaring hiermee?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
waarom maak je dan niet een proarcade.php en log je effe alle post/get waardes die je binnen krijgt :?
Zo moeilijk is dat toch niet?

En als die flash movies niet van jou zijn is het niet netjes om er in te gaan zitten rommelen (ze zullen zowieso wel protected zijn) dus die URL veranderen van proarcade.php naar een andere url zal niet lukken of is niet makkelijk te doen.

Als je die proarcade.php (origineel) nog hebt zou je die natuurlijk ook eens kunnen bekijken ("ontleden").

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 28-06-2006 16:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-01 16:16

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Je kan dit probleem heel gemakkelijk oplossen door met het LoadVars() object in Flash werken.
Data kan je posten in een php bestand door dit in je actionscript te gebruiken :

code:
1
2
3
4
      phpCom = new LoadVars();
      phpCom.username = user;
      phpCom.highscore = hs;
      phpCom.sendAndLoad("hiscore.php", phpCom, "POST");

voor meer info over bijvoorbeeld het ophalen van gegevens kan je het beste hier kijken :
http://www.flashfiles.nl/ShowDetail.asp?NewsId=6081

Dit moet goed te doen zijn als je enige kennis hebt van Flash MX of hoger.
Succes er mee :)

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

pnFlashGames is een module die integreerd in diverse CMS'en. Voor developers is op deze pagina de nodige informatie te vinden hoe je de games die bij pnFlashGames vandaan komen werken met PHP.

Wat ik dusver wel weet, is dat de games tussen verschillende aanbieders niet echt op een standaard gebasseerd zijn, en de games van pnFlashGames niet werken onder een andere Arcade modules/plug-in.

Ik ben geen coder, maar de API van pnFlashGames schijnt 1 van de betere te zijn.

Ey!! Macarena \o/