[caraudio] Sony of Alpine // prijs/kwaliteitsverhouding

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sinds 2,5 week heb ik mijn eigen autotje waarin een radio/cassete speler zit. Deze wil natuurlijk graag vervangen door een radio/cdspeler met mp3-functie.
Nu ben ik de afgelopen week door verschillende auto-shops en de mediamarkt heen gelopen.
Overal, behalve in de MM, werd Sony afgeraden en Alpine of JVC aangeraden.

Nu heb ik bij de Mediamarkt dus het verschil ook daadwerkelijk kunnen horen, en ja, de Alpine's klinken een stuk warmer en minder blikkerig dan de Sony radio's. (in combi met dezelfde boxen. Dat waren Alpine boxen.)

Maar, nu komt het dus, de Sony GT200 stond mij wel aan vanwege zijn prijsklasse, uiterlijk én daarbij een line-in op de voorkant. Natuurlijk erg fijn om de Creative Zen aan te hangen.

Daarnaast heb ik ook een voorkeur naar de Alpine CDE-9846R/RM, een mooie radio en beter geluid. Maar, deze heeft geen line-in én is ongeveer 50 euro duurder.

Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden, wat zou voor mij een goed alternatief zijn?
Of zou ik gewoon de Sony/Alpine moeten kopen omdat ik mijn mp3tjes ook gewoon van cd af kan spelen. Ik vind het een moeilijke keuze omdat ik denk dat ik de line-in ga missen, al weet ik niet echt waarom.

En, is de Alpine die 50 (of 40) euro meerprijs waard?
Mijn budget voor een autoradio gaat trouwens tot de 200 euro. (ongeveer.)

Naast Alpine werd trouwens JVC genoemd, maar hier vond ik geen echte mooie radio's tussenhangen.

[ Voor 4% gewijzigd door endless op 28-06-2006 16:20 ]

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:41
Of voor de Alpine gaan of ook ff voor een Pioneer kijken.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij Pioneer in mijn prijsklasse kom ik uit bij de DEH-2820. Ook niet veel speciaals, en ook geen line-in. Maar Pioneer heeft dus ook een erg goed geluid?

Nu ik even verder heb gezocht kom ik ook de JVC KD-G521 tegen. Wel met Line-in, maar heb deze (net als de Pioneer) nog niet kunnen beluisteren.

Ook de GT300 (s) valt me net op. Voor een relatief lage prijs een radio met een hoop functie's.

Maar het geluid van Sony valt dus altijd in het niet bij Pioneer & Alpine?

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:14
endless schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:44:
Bij Pioneer in mijn prijsklasse kom ik uit bij de DEH-2820. Ook niet veel speciaals, en ook geen line-in. Maar Pioneer heeft dus ook een erg goed geluid?

Nu ik even verder heb gezocht kom ik ook de JVC KD-G521 tegen. Wel met Line-in, maar heb deze (net als de Pioneer) nog niet kunnen beluisteren.

Ook de GT300 (s) valt me net op. Voor een relatief lage prijs een radio met een hoop functie's.

Maar het geluid van Sony valt dus altijd in het niet bij Pioneer & Alpine?
nee.

pioneer is misschien wel wat beter maar dat verschil is maar heel klein.
ik zou voor de alpine gaan. ik heb er ook 1 (wel een oudje) en het is toch wel een mooie radio met goed geluid, en goede instelmogelijkheden.
ik heb veel pioneer radio's ingebouwd in diverse auto's en ik moet zeggen dat die ook wel aardig klinken, maar ze zien er meestal niet zo bijzonder uit.
sony heb ik niet veel gehoord alleen de goedkopere modellen (<100 euro).
jvc ken ik eigenlijk alleen maar van de subwoofers en versterkers (^^) en die zijn wel goed ja, maar bij de radio's weet ik het niet.
ik denk dat je bij de radio meer moet kijken naar de instel mogelijkheden (dit zit meestal wel goed bij nieuwere radio's) en hoe hij eruit ziet.
het belangrijkste van goed geluid zijn de boxen..