Toon posts:

AMD athlon XP 2400+ Kapot-of-niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg vandaag een pakketje uit duitsland met daarin een amd athlon 2400+ goed verpakt in 2 bubbeltjes enveloppen en een plastic doosje, maar de chip ligt los, of in ieder geval een metalen plaatje dat bovenop ligt. Ik heb het geprobeerd op te zoeken wat de diagnose is: chip los of koelplaatje los, maar kon niks vinden.

Dus voor de kenners een eenvoudig vraagje: wat is hier mis?

Afbeeldingslocatie: http://xs202.xs.to/xs202/06263/amd2400-stuk.jpg

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het lijkt wel alsof de core eraf ligt of zo :?

Ik denk in ieder geval niet dat 'ie nog werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door Rhannie op 28-06-2006 16:13 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
ja dat lijkt me duidelijk... kapot

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:42

Taygeta

KTM 790 Adventure

Sja... die is kapot....
tweedehands gekocht?

[ Voor 33% gewijzigd door Taygeta op 28-06-2006 16:17 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
best wel erg kapot jammer

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:48
Mijn ervaring is wanneer de rand afbrokkeld van de core is de kans groot dat deze defect raakt.
Aangezien de cpu de hele plaat mist is deze zeker weten kapot.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
2ehands idd.
was n op t oog betrouwbare verkoper via ebay met n ebay shop ook enzo. eens kijken wat voor alternatief ie voor me heeft.

bedankt voor snelle reacties btw

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:42

Taygeta

KTM 790 Adventure

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:19:
2ehands idd.
was n op t oog betrouwbare verkoper via ebay met n ebay shop ook enzo. eens kijken wat voor alternatief ie voor me heeft.

bedankt voor snelle reacties btw
dat je uberhaupt nog met zo'n verkoper zaken wil doen :+

• The_Greater
Taygeta schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:22:
[...]

dat je uberhaupt nog met zo'n verkoper zaken wil doen :+
Kan tijdens transport los geschud zijn.
Iemand met een postiefe reactie-verleden gaat niet plotseling kapote dingen verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 28-06-2006 16:30 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
nee maar er staat natuurlijk wel een disclaimer in de advertentie dat kapotte cpu's geen garantie hebben. maarja, als ie in 3 (!) bubbel enveloppen en een plastic doosje verpakt zat moet ie haast wel bij verzending al los of zo goed als los gezeten hebben.

ik baal wel flink!

• The_Greater
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:56:
nee maar er staat natuurlijk wel een disclaimer in de advertentie dat kapotte cpu's geen garantie hebben. maarja, als ie in 3 (!) bubbel enveloppen en een plastic doosje verpakt zat moet ie haast wel bij verzending al los of zo goed als los gezeten hebben.

ik baal wel flink!
Ik neem ook aandat je contact gaat zoeken met de verkoper.
Ook al heeft hij in zijn advertentie heeft staan dat hij geen garantie geeft op kapotte CPU's mag hij even achter zijn oren krabben als het om deze gaat :)
Als hij van te voren wist dat de CPU er zo aan toe was had hij hem niet mogen versturen.

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft 100% positieve feedback, kan me idd niet voorstellen dat dit expres is, maarja ik wil toch echt graag een nieuwe processor want ik heb er wel lekker voor betaald!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Even terzijde, waarom zou je een 2400+ helemaal uit Duitsland halen? Mijn 2500+ kostte dik 3 jaar geleden nog geen 100 euro, dus ik denk dat je een 2400+ nu voor 30-40 euro haalt, en dat een stuk dichter bij huis.

• The_Greater
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:05:
hij heeft 100% positieve feedback, kan me idd niet voorstellen dat dit expres is, maarja ik wil toch echt graag een nieuwe processor want ik heb er wel lekker voor betaald!
Als tip, Als je moederbord Semprons en 333FSB ondersteund moet je eens op zoek gaan naar een een S-A Sempron 2800+(2000mhz).
Ze zijn redelijk aan de prijs als je vergelijkt met andere procs.
Maar nog redelijk goed verkrijgbaar.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Euh, die processor heeft óf een hele harde tik gehad tijdens transport, óf was al kapot. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik zie dat de hele core los is gekomen :o

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:06:
Even terzijde, waarom zou je een 2400+ helemaal uit Duitsland halen? Mijn 2500+ kostte dik 3 jaar geleden nog geen 100 euro, dus ik denk dat je een 2400+ nu voor 30-40 euro haalt, en dat een stuk dichter bij huis.
heb ik idd geprobeerd maar de meesten vroegen nog iets van 40-50 euro (op marktplaats), en deze was incl verzenden 26 euro (van een goed beoordeelde verkoper) dus tsja...

ik ben benieuwd wat zijn reactie is. hopelijk niet gelijk van "nee pech gehad", want daar heb ik zo';n hekel aan! En ook zo weinig wat je kan doen.

Leuk die disclaimer maar als verkoper ben je altijd verplicht een deugdelijk produkt te verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:08:
[...]

Als tip, Als je moederbord Semprons en 333FSB ondersteund moet je eens op zoek gaan naar een een S-A Sempron 2800+(2000mhz).
Ze zijn redelijk aan de prijs als je vergelijkt met andere procs.
Maar nog redelijk goed verkrijgbaar.
das wel een tip ja, zal t eens gaan uitzoeken zodra ik dit allemaal heb opgelost. toch wel weer mooi 26 euro naar de maan

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Computeronderdelen moet je ook niet via marktplaats oid kopen, zet dan een vraagadvertentie op de frontpage van tweakers. Marktplaats is net als de advertenties in een krant: mensen vragen onrealistische bedragen voor hun oude onderdelen in de hoop dat een noob het koopt.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
klopt, vandaar dat ik zoiets liever bij een ebayert koop die een goede reputatie heeft en die niet om een paar tientjes zal vergooien. daarbij komt dat er niet zo heel veel meer voor socket-a te koop is en je dus haast wel veroordeeld bent tot de 2ehands markt.
Maar, ik ben er inderdaad niet voor de eerste keer slecht vanaf gekomen.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Inderdaad best wel dood.

Wat je kunt doen als hij geen reactie geeft of iets zegt van pech gehad, dan kun je hem in ieder geval op ebay een slechte beoordeling geven, eventueel met deze foto erbij. Verder eigenlijk weinig aan te doen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
tsja, toch zonde aangezien het geld me als student niet echt op de rug groeit.

zijn eerste reactie op mijn nette email met foto was dat het serienummer niet overeenkwam, en dat ik m bedonderde.
Bij nadere inspectie zag ie zn fout in maar nu zegt ie dat dat het risico van onverzekerd verzenden is. Maarja, wat wil je dan? UPS verzending uit duitsland is veel te duur voor een ding van 22 euro.
Ik heb m gemaild met de hoop dat we een voor beide goede oplossing vinden (bijv geld terug min verzendkosten, of een andere CPU waarvoor ik dan opnieuw de verzending betaal), maar zo niet, dan is een slechte beoordeling de laatste optie. Maar dan ben ik wel mn geld echt kwijt

• kahm-jai
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Je kunt een geschil openen via Ebay, zolang je geen feedback hebt gegeven.. kijk daarvoor bij kopersbescherming. Leukste zou zijn als je via paypal zou hebben gekocht.

Dit valt onder het kopje "sterk afwijkend object ontvangen"

Ik hoop dat de verkoper wel ergens heeft beweert dat de processor in goede staat was of iig in 1 stuk.

Kijk daarvoor op www.ebay.nl, daar hebben ze trouwens ook een forum van mensen die bedreven zijn in het e-bayen (en geschillen) :+

Ps. daar staat wel in dat je eerst moet rotzooien met de verkoper... om tot een schappelijke oplossing te komen

Ps2. ik heb trouwens nog NOOIT gezien dat de hele core deklaag eraf kwam......

[ Voor 21% gewijzigd door kahm-jai op 29-06-2006 15:44 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• Ben1985
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Tsja dat blijft altijd helaas het risico van tweedehands met opsturen via ebay/marktplaats/speurders. Het is nu alleen nog hopen dat ie met een goede oplossing komt. Dat hij iig reageert op je mail is al wel een goed teken.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben er vrij zeker van dat dit niet gebeurt is door het vervoeren, zoiets kan gewoon niet kapot gaan bij het vervoeren. Ik heb al 2 jaar zo'n CPU als sleutelhanger en die core zit er nog prima op.

Kapot is ie idd 100% zeker.

Edit : Als de CPU goed verpakt zit kan je em van een 10 verdieping hoge flat af gooien en gaat ie nog niet kapot. Mijn sleutelbos gooi ik vaak gewoon op de trap en hij valt er ook wel eens van af, verder niets aan de hand met de core.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2006 15:51 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

PilatuS schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:48:
Ik ben er vrij zeker van dat dit niet gebeurt is door het vervoeren, zoiets kan gewoon niet kapot gaan bij het vervoeren. Ik heb al 2 jaar zo'n CPU als sleutelhanger en die core zit er nog prima op.

Kapot is ie idd 100% zeker.

Edit : Als de CPU goed verpakt zit kan je em van een 10 verdieping hoge flat af gooien en gaat ie nog niet kapot. Mijn sleutelbos gooi ik vaak gewoon op de trap en hij valt er ook wel eens van af, verder niets aan de hand met de core.
De 'die' kan er inderdaad niet zo snel afvallen. Ook wanneer koelers praktisch 'vastgeplakt' zitten en deze vervolgens verwijderd worden blijft de 'die' netjes op de behuizing van de processor zitten.

Toch vraag ik mij af hoe dit zo gekomen is. Eraf vallen is praktisch onmogelijk. Er eraf trekken m.b.v. een vastgeplakt (met lijm) voorwerp is ook niet aannemlijk omdat de 'die' er best schoon uit ziet. Tevens zou deze waarschijnlijk gaan brokkelen als er daadwerkelijk iets aan geplakt zou zitten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik zal je een tip geven:

Op tweakers.net, sectie Vraag en Aanbod, kun je ook vaak 2ehands computeronderdelen kopen / verkopen. 1 van de voordelen hieraan is dat je de reacties kunt zien van de kopers, toen ze het product binnen hebben gekregen en aangesloten hadden. voorbeeld: Als er staat +12 positief, kun je er vanuitgaan dat het goed zit als je het koopt ! Er staat meestal dan ook een reactie ( een kort berichtje) waarbij de verkoper verteld hoe alles bevallen is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 16:14 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 16:20

lasharor

7 december 2004

sorry hoor maar dat zelfde heb je ook bij ebay

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:18:
Hier koop je het wel van iemand die sowieso in NL woont en ook nog op het forum hier actief is.
Als iemand hier een +12 positief heeft is de kans erg groot dat het goed zal gaan. Zelf heb ik meerdere malen dingen gekocht van andere tweakers en het is tot nu toe altijd nog goed gegaan.

• -ErikE-
  • Laatst online: 08-05 14:19
lasharor schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:18:
maar als ik die beoordeling bij ebay zo bekijk, zijn dat over ongeveer 90% beoordelingen van VERKOPERS. Er staan misschien 3 KOPERS tussen die hem beoordelen. Dus hij heeft iest bij iemand anders gekocht en gevraagd hem daarvoor te beoordelen. Ik zie dat soort advertenties ook wel eens staan, dan bieden mensen iets goedkoops aan en dan staat er: gratis voor een positieve beoordeling. Dat soort mensen hebben dan echt + 30 ofzo. Hier bij tweakers staat dan gelukkig het product erbij. Ik geloof een +30 rating dan ook alleen maar als iemand 7800GTX`en en moederborden heeft lopen verhandelen. +30 van lege cd`s enzo...... ;) get my point.

edit: heey grappig het kan bij Ebay ook.

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 29-06-2006 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:42:
Je kunt een geschil openen via Ebay, zolang je geen feedback hebt gegeven.. kijk daarvoor bij kopersbescherming. Leukste zou zijn als je via paypal zou hebben gekocht.

Dit valt onder het kopje "sterk afwijkend object ontvangen"

Ik hoop dat de verkoper wel ergens heeft beweert dat de processor in goede staat was of iig in 1 stuk.

Kijk daarvoor op www.ebay.nl, daar hebben ze trouwens ook een forum van mensen die bedreven zijn in het e-bayen (en geschillen) :+

Ps. daar staat wel in dat je eerst moet rotzooien met de verkoper... om tot een schappelijke oplossing te komen

Ps2. ik heb trouwens nog NOOIT gezien dat de hele core deklaag eraf kwam......
bedankt voor de vele reacties,
ik heb m inderdaad gevraagd een nette oplossing te verzinnen, maar nog niks gehoord. Ook zal ik ebay eens een mailtje / forumpost sturen.
Ik heb van hem een foto die volgens hem vlak voor verzending is gemaakt, met de core er nog op.
Ik wacht nog heel even zijn volgende mail af en dan gaan we t maar via ebay spelen.

het gekke is dat deze kerel heel beleefd en netjes overkwam via de email. Hij reageerde correct en ook de verpakkingstechniek was prima. Op zich geen garantie natuurlijk maar ik heb wel eens dingen gekocht bij lompere mensen.

Verwijderd

Topicstarter
helaas, ik moet nog even wachten met een conflictprocedure

Volgens onze gegevens is deze transactie gesloten op 21-jun-2006. Je kunt een geschil dus pas openen na 01-jul-2006. Klik hier als je meer wilt weten over de procedure voor niet ontvangen objecten of objecten die sterk afwijken van de omschrijving.

dit is zijn foto trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://xs302.xs.to/xs302/06264/amdBild12.jpg

en dit die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://xs302.xs.to/xs302/06264/DSC00551Custom.JPG

helaas een klein verschilletje.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
en een fijne disclaimer onderaan elke advertentie:
Aus Sicherheitsgründen werden alle CPU`s als ungetestet/defekt angeboten, ohne Garantie auf Funktion oder eine Möglichkeit der Reklamation. Mancher Käufer hat sie schon beim Einbau zerstört!

Wichtiger Hinweis : Bieten SIe nur, wenn sie o.g. Bedingungen akzeptieren und den Artikel auch wirklich haben möchten, spätere Reklamationen werden daher nicht anerkannt. Ein Um - und Austausch ist daher ausgeschlossen!
oftewel ik heb geen poot om op te staan

• kahm-jai
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:53:
en een fijne disclaimer onderaan elke advertentie:

[...]

oftewel ik heb geen poot om op te staan
Defect en ongetest is iets anders dan in twee stukken met een (ook al vage) foto erbij waarbij het lijkt alsof het 1 stuk is... nu heb je niet eens een leuke sleutelhanger!!

Nooit geschoten is altijd mis overigens... Ik zou nog eventjes wachten met dat geschil trouwens... als je een geschil start zonder dat de verkoper echt heeft gereageerd dan is dat ten nadele van jou ("je probeert hem erbij te naaien").. Als het goed is kun je tot 30 dagen na betaling/koop een geschil starten... moet je wel ff checken. Ik tiep dit alles uit mijn hoofd

PS. je kunt zijn contact informatie opvragen trouwens... en hem bellen.. komt leuker aan voor hem! :).. als hij valse informatie daar heeft staan kan hij sowieso geroyeerd worden als lid en krijg je van ebay je geld terug....

PSS. Hoe ik dit allemaal weet?.. ja... ik wilde bijna iemand aanklagen tot opeens er een pakketje in mijn bus viel..... Hij reageerde helemaal NIET meer na de verkoop nl. ... maar goed... jij hebt nog reactie =p

[ Voor 24% gewijzigd door kahm-jai op 29-06-2006 18:17 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Pagina: 1