Ik heb een project op school waarbij het de bedoeling is dat er een samba ongeving wordt gecreerd met een Windows 2000, nt en 98 client.
Nou ik heb Linux geinstalleerd en samba running en een config file aangemaakt maar op de een of andere manier lukt het niet om de clients aan te melden bij de samba server, ik heb hier ook was klasgenoten naar laten kijken maar hun wisten het ook niet zo in 1 2 3. En ook naar vele documentaties te hebben gelezen en gerprobeerd werkt het nog steeds niet.
Ik heb voor elke pc een machine account aangemaakt en wat gebruikers. Maar op de een of andere manier kan ik de clients gewoon niet aanmelden op het domein van Samba.
Wat ook heel erg opvallend is is dat ik de samba server wel kan pingen, maar ik kan niet erop komen middels uitvoeren en dan \\ip adres wellicht dat het daar mee te maken heeft. Ik weet niet echt veel van Linux dus ik ben nu ene beetje ten einde raad. Khoop daaarom dat jullie mischien weten waar het aan ligt.
Edit: De config
netbios name = sambaserver
workgroup = terranet
encrypt passwords = yes
domain master = yes
local master = yes
preferred master = yes
os level = 65
security = user
domain logons = yes
logon path = \\%L\profiles\%u\%m
logon script = logon.bat
logon drive = H:
logon home = \\%L\%u\.win_profile\%m
time server = yes
domain admin group = root administrator
add user script = /usr/sbin/useradd -d /dev/null -g 100 -s /bin/false - M %u
[netlogon]
path = /usr/local/samba/test/netlogon
writable = no
browsable = no
[profiles]
path = /home/samba-ntprof
browsable = no
writable = yes
create mask = 0600
directory mask = 0700
[homes]
read only = no
browsable = no
guest ok = no
map archive = yes
Nou ik heb Linux geinstalleerd en samba running en een config file aangemaakt maar op de een of andere manier lukt het niet om de clients aan te melden bij de samba server, ik heb hier ook was klasgenoten naar laten kijken maar hun wisten het ook niet zo in 1 2 3. En ook naar vele documentaties te hebben gelezen en gerprobeerd werkt het nog steeds niet.
Ik heb voor elke pc een machine account aangemaakt en wat gebruikers. Maar op de een of andere manier kan ik de clients gewoon niet aanmelden op het domein van Samba.
Wat ook heel erg opvallend is is dat ik de samba server wel kan pingen, maar ik kan niet erop komen middels uitvoeren en dan \\ip adres wellicht dat het daar mee te maken heeft. Ik weet niet echt veel van Linux dus ik ben nu ene beetje ten einde raad. Khoop daaarom dat jullie mischien weten waar het aan ligt.
Edit: De config
netbios name = sambaserver
workgroup = terranet
encrypt passwords = yes
domain master = yes
local master = yes
preferred master = yes
os level = 65
security = user
domain logons = yes
logon path = \\%L\profiles\%u\%m
logon script = logon.bat