Ik heb een GUI mbv. de netbeans form designer gemaakt, maar nu wil ik er een webcam component inladen in een JPanel.
In de netbeans form designer zag ik geen mogelijkheid om een custom component te laden. Dus dacht ik na de initComponents() de JPanel direct te benaderen, maar het webcam venster blijft weg..
als ik initComponents() niet gebruik en alleen this.getContentPane().add(webcamcomp) gebruikt laad hij het component wel..
Heeft iemand hier ervaring mee?
In de netbeans form designer zag ik geen mogelijkheid om een custom component te laden. Dus dacht ik na de initComponents() de JPanel direct te benaderen, maar het webcam venster blijft weg..
als ik initComponents() niet gebruik en alleen this.getContentPane().add(webcamcomp) gebruikt laad hij het component wel..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| public class AccessBuddyGUI extends javax.swing.JFrame { AccessBuddyWebcam webcam; /** Creates new form NewJFrame */ public AccessBuddyGUI() { webcam = new AccessBuddyWebcam(); initComponents(); p_Webcam.add(InitWebcam()); } public Component InitWebcam() { Component webcamcomp = null; if (webcam.player != null) { try { webcamcomp = webcam.player.getVisualComponent(); } catch (Exception e) { JOptionPane.showMessageDialog(this, e.toString() , "Error", JOptionPane.ERROR_MESSAGE); System.exit(0); } } return webcamcomp; } <!--generated code--> |