Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 15:32
Binnenkort ben ik van plan om een PDA aan te schaffen en daarop wil ik natuurlijk ook navigatie software hebben.

Hier en daar heb ik al het 1 en andere gelezen over de verschillende pakketten hiervoor, maar wat ik me afvraag is: welke van deze pakketten is het beste?

Het bekendste pakket is natuurlijk TomTom, maar is deze ook beter dan de andere pakketten?

Een aantal pakketten die ik nu zo ken zijn:
- Destinator
- Navigon
- iGO
- TomTom
- Route 66

Maar er zijn vast nog wel meer. Welke pakket zouden jullie aanraden om te nemen? Het gaat vooral gebruikt worden om te navigeren in Nederland, maar ook gedeeltelijk in Duitsland.

Ook moet het pakket routes over de grens kunnen aangeven. Ik woon bijvoorbeeld vlak bij de grens van Duitsland in de provincie Groningen. Als ik nou naar Maastricht wil dan moet het pakket niet alleen maar een route door heel Nederland geven, maar de Autobahn in Duitsland pakken.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Verwijderd

TomTom komt overigens ik meen rond september uit met een nieuwe versie, TomTom 6 met zo te zien wat minor changes (had meer gehoopt). Ik weet alleen niet of deze ook als pda software uit gaat komen.

• TheFirepit
Dus TomTom is de beste? Niemand andere ideeën?

*subtiel kickje* :Y)

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 21:39
EngelF schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:49:
Dus TomTom is de beste? Niemand andere ideeën?

*subtiel kickje* :Y)
Van i-Go weet ik dat 'ie kan navigeren over de grens. Bij tomtom moet je geloof ik tot de grens navigeren en dan opnieuw instellen....maar dat weet ik niet voor 100% zeker.
Beide systemen werken overigens goed. i-Go is nog niet zo bekend maar is grafisch een stukje beter dan TomTom.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15
ik zit zelf ook met deze vraag. en de optie die ik mis is miomaps v3.
deze zit al op de pns oplossingen van mio, maar is nog niet los leverbaar..
ook niet met de p350/p550 van mio.
het is (voorzover ik weer), iGo met TMC. en verder (door mio?) verbeterd...

• TheFirepit
Nielsracing schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:53:
Van i-Go weet ik dat 'ie kan navigeren over de grens. Bij tomtom moet je geloof ik tot de grens navigeren en dan opnieuw instellen....maar dat weet ik niet voor 100% zeker.
Beide systemen werken overigens goed. i-Go is nog niet zo bekend maar is grafisch een stukje beter dan TomTom.
Ok i-Go is grafisch misschien een stuk beter, maar geldt dat ook voor de straten? Of kennen ze allebei de meeste straten wel? Van i-Go weet ik dat ze ook een deel van oost-europa erbij hebben wat TomTom nog niet heeft. Op de site van TomTom staat dat ze een stratendekking van 99% hebben in Nederland, heeft i-Go dit ook of is dit minder?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:35
iGO heeft net als Tomtom TeleAtlas als kaarten-leverancier. Wellicht kleine verschillen bij een bepaalde kaart-versie maar in grote lijnen hetzelfde. Grafisch gezien is iGO echter eyecandy t.o.v. de blokkendoos die je bij Tomtom krijgt voorgeschoteld.

iGO komt eind dit jaar ok met een major upgrade met o.a. TMC en verbeterde POI-support.

Ik heb sinds enkele weken iGO in gebruik en niet meer teruggekeken naar Tomtom. Alleen vanmorgen, toen er zo nodig een vrachtwagen met aceton om moest kiepen op de A67 en de "vermijdt obstructie" feature van Tomtom wel handig was, dat kan iGO nog niet.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik/(wij thuis) zijn ontzettend tevreden over onze Medion thuis.We hadden versie 2 en nu 5, werkt op basis van Navigon geloof ik.
Mijn pa heeft ook nog TomTom 5, maar de Medion heeft betere gesproken navigatie. Misschien dat dit gewoon wennen is, maar de praktijk leert dat TomTom wat vager is zijn omschrijving van wat je moet doen.
Kwa software is de TomTom sneller (echter op een nieuwere PDA) en stabieler.

Life is not about specs, it is about joy!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik denk niet dat je kan stellen dat een bepaald navigatie systeem "het beste" is. Wat het beste is, is geheel subjectief en hangt af van de eisen die de gebruiker aan het pakket stelt.
Elk navigatie systeem heeft zijn eigen bijzonder sterke en zwakke punten. Zo is dat bij TomTom (vind ik persoonlijk) de eenvoudige bediening, duidelijke schermen en gebruiksgemak. Maar m'n vader zweert bij Navigon, omdat deze de instructies beter verwoord (geeft meer informatie, noemt afslagnummers e.d.). Ofwel: we hebben beiden een verschillend navigatie systeem als favoriet.

Hoe weet je dan welke de beste is? Simpel: stel voor jezelf een lijstje van critieria op waaraan jouw navigatiesysteem aan moet voldoen. En kijk dan welk systeem het beste aansluit op jouw eisen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TheFirepit
Wat zijn dan een beetje de pro's en cons van alle pakketten?

Zelf heb ik nog geen ervaring met navigatie systemen, dus ik zou ook zo niet weten waar ik op zou moeten letten....

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

EngelF schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:23:
Wat zijn dan een beetje de pro's en cons van alle pakketten?

Zelf heb ik nog geen ervaring met navigatie systemen, dus ik zou ook zo niet weten waar ik op zou moeten letten....
Tja, dat is een kwestie van reviews en testverslagen lezen, topics hier op GoT.
Kijk ook eens op http://forum.pocketinfo.nl/. In het GPS forum worden zo'n beetje alle navigatie systemen besproken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Er is ook nog Alturion een soort Belgische TomTom.

Voor teleatlas kaarten vind ik i-Go erg goed (vooral de Mio versie die al TMC en POI warner heeft)
Voor navteq kaarten heeft Navigon mijn voorkeur (maar wacht even op versie 6)

TomTom gebruikt trouwens teleatlas, echter de nieuwe versie van de Rider gebruikt Navteq.
(wellicht een voorbode voor de toekomst)
Ook blijven de PDA versies van TomTom wat achter nu zu vooral PNA's verkopen.

Wat kaartmateriaal betreft wordt meestal gezegd:

Teleatlas = Kwantiteit
Navteq = Kwaliteit

Hoewel de twee elkaar in het recente verleden steeds meer naderen op deze beide gebieden....

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Ik vind TomTom beter dan I-Go en MioMap v3.

TomTom heeft voor mij de volgende voordelen op me Mio A201:

Betere stemmen,
Snelle routeberekening en snelle herberekening bij verkeerd rijden oid,
Snelle bediening door super duidelijke buttons,
Makkelijk in-uitzoomen.

Ik heb ze alle 3 op me PDA staan, en de I-Go heeft gewoon vreselijke stemmen (is natuurlijk aan te passen, maar tot op heden nog geen goede kunnen vinden)

Ik heb TomTom ook het meest gebruikt, maar de 1e indruk in nog steeds dat TomTom het in mijn geval duidelijk wint.
Een herberekening van een route bijv. duurde bij de MioMap erg lang.

• DarkChylde
SandeR schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:43:
Ik vind TomTom beter dan I-Go en MioMap v3.

TomTom heeft voor mij de volgende voordelen op me Mio A201:

Betere stemmen,
Snelle routeberekening en snelle herberekening bij verkeerd rijden oid,
Snelle bediening door super duidelijke buttons,
Makkelijk in-uitzoomen.

Ik heb ze alle 3 op me PDA staan, en de I-Go heeft gewoon vreselijke stemmen (is natuurlijk aan te passen, maar tot op heden nog geen goede kunnen vinden)

Ik heb TomTom ook het meest gebruikt, maar de 1e indruk in nog steeds dat TomTom het in mijn geval duidelijk wint.
Een herberekening van een route bijv. duurde bij de MioMap erg lang.
weet je zeker dat v3 van miomaps hebt gebruikt?
want die zit toch alleen op de nieuwe psn's?

wat ik zelf bij tomtom (go700) jammer vindt is, geen TMC, en geen hardware buttons :(
een touchscreen bedienen, tijdens het rijd is erg onhandig...
gelukkig helpt de remote :P

Verwijderd

Volgens mij heeft iemand de moeite genomen om alle stemmen opnieuw in te spreken

http://www.xs4all.nl/~m16son/V_DUT_F3.ZIP

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:15:
Volgens mij heeft iemand de moeite genomen om alle stemmen opnieuw in te spreken

http://www.xs4all.nl/~m16son/V_DUT_F3.ZIP
Dit is voor igo neem ik aan?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
DarkChylde schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:04:
[...]

weet je zeker dat v3 van miomaps hebt gebruikt?
want die zit toch alleen op de nieuwe psn's?

wat ik zelf bij tomtom (go700) jammer vindt is, geen TMC, en geen hardware buttons :(
een touchscreen bedienen, tijdens het rijd is erg onhandig...
gelukkig helpt de remote :P
Dan zal het idd wel v2 geweest zijn ;)
DaannO schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:27:
[...]

Dit is voor igo neem ik aan?
Inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 29-06-2006 12:30 ]

• TheFirepit
Wat is eigenlijk het voordeel dan van TMC ten opzichte van geen TMC?

Ik heb eigenlijk geen idee wat dat TMC inhoud en wat het doet... :?

Verwijderd

Ik gebruik sinds 2-3 dagen iGo op mijn pocketpc (mda vario) en moet zeggen het is heel fijn en de poi's zijn ook uitgebreid, je krijgt zelfs tefeloonnrs van de poi's te zien. En nog 1 groot voordeel is dat het programma maar ongeveer 20mb en kaart van nederland is ook ongeveer 20mb totaal +/- 40MB

Topic over iGo 2006:
Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 12:38 ]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

reiker

dan jij!

EngelF schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:30:
Wat is eigenlijk het voordeel dan van TMC ten opzichte van geen TMC?

Ik heb eigenlijk geen idee wat dat TMC inhoud en wat het doet... :?
Op http://nl.wikipedia.org/wiki/TMC staat wel wat aardige informatie.

Zo gezegd, zo gedaan.

• TheFirepit
Is het wel de moeite waard om een PDA met GPS en TMC te kopen? Want zoals op de pagina van Wikipedia staat:
Momenteel is het gratis, maar ze plannen een betaaldienst met eveneens lokale informatie.
dan willen ze het betaald maken, dus dan zit je daar weer mee.

Ik ben trouwens van plan de Asus MyPal A636N te kopen om het op te zetten en daar zit geen TMC op, dus...

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
TomTom heeft als alternatief voor TMC de PLUS service over GPRS. Da's ook niet gratis, maar werkt wel.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• DarkChylde
tja, TMC is de voornaamste reden dat ik mijn go 700 wegdoe.
(dat en de agenda functio van een PDA).
ga ervan uit dat TMC wel ff duurt voordat het betaald wordt.
en dan zien we wel weer verder...

• TheFirepit
Als ik kijk bij de pricewatch van Tweakers en dan naar de PDA/Navigatie combinatie pakketten dan zit er vaak Destinator bij.

Wat zijn de ervaringen met dat navigatie pakket?

• TheFirepit
* Schop * :Y)

Verwijderd

Weet iemand een navigatie pakket wat WEL op Windows Pocket PC 2002 draait ? Ik kan mijn Toshiba e740 namelijk niet upgraden naar 2003 :+
Pagina: 1