Toon posts:

[Vista] Video driver probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar ff mijn systeem specs:

P4 D830
2x 1024 MB TwinMos DDR2 PC4300
Sapphire X850XT PE

Mobo, 775Dual-880Pro
Vista partitie van 50GB op mijn raid 0 hdd's

Het probleem, na een geruisloze installatie van Vista wil ik hem opstarten maar dan beginnen de problemen. Het opstarten gaat super langzaam. Als Vista uiteindelijk helemaal klaar is met laden en ik op het bureaublad ben (10 min. later of zo) dan duurt het zeker 20 tot 30 seconden voor Vista reageert op bepaalde handelingen die ik wil uitvoeren, bv het openen van deze computer etc.

Nu ging ik ervanuit dat dit misschien met de video kaart te maken had en daarom heb ik de beta drivers van ATI gedownload. Maar zodra ik deze wil gaan installeren zegt de installer dat hij geen ondersteunde ATI producten kan vinden, terwijl hij bij apparaatbeheer wel de X850XT PE weergeeft als beeldscherm adapter.

Heeft iemand hier toevallig een idee hoe ik dit kan verhelpen. En of het lange laden ook daadwerkelijk met de videokaart te maken heeft of misschien met de chipset van VIA Systems? Aangezien ik hiervan geen Vista Beta drivers kon vinden op hun site.

Heb het hele forum al na gezocht maar niets weten te vinden over dit probleem en word er best wel gek van 8)7

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Heeft een vorig besturingssysteem ook dit probleem gehad (non-beta's, XP bijv.)? Of nooit wat anders gehad? In dat geval: probeer XP eens. Ik zou geen beta als hoofd-OS gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Neej daar gebruik ik het ook niet voor.

Ik heb 3 os partitie's op mijn pc de eerste is de gewone Win XP Professional daar doe ik eigenlijk alles op dan heb ik nog op een andere partitie een gestripte versie van windows xp staan die ik als back up gebruik voor als mijn main windows niet werkt. En dan heb ik nog een extra partitie van 50gb voor een os op te zetten, en daarop was ik dus nu aan het proberen om vista op geinstalleerd te krijgen.

En op die andere windows werkt alles uiteraard gewoon vloeiend zoals het hoort. Daarom vind ik het ook zo raar dat vista problemen heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 04:39 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05
Vista geeft zelf meestal aan waar het aan ligt. Ga eens naar control panel --> system and maintenance --> view performance details (onder performance rating en tools). Daar staat waarschijnlijk wel bij welke drivers de oorzaak zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."