Toon posts:

XP CD beschadigd of...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik hier een PC heb die na meer dan een jaar goed draaien nogal vage problemen heeft en een spyware / virusscan weinig opleverde heb ik besloten Windows maar eens opnieuw te installeren.

Nu treedt het volgende probleem op, bij de installatie van XP weigert de setup een aantal bestanden te kopieeren (tcp ip.sys en een aantal dll bestanden). Een aantal keer geprobeerd maar keer op keer treedt dit probleem op, ook op andere partities en na formatteren. Hierdoor is het dus onmogelijk om de installatie goed af te ronden. Ik zat er nog aan te denken deze bestanden handmatig over te zetten, maar ook dat lijkt geen optie want de installatie crasht al na de eerste reboot.

Gelukkig had ik nog een oude Windows 2000 pro CD liggen, deze installeert nu zonder enige problemen. Nu twijfel ik nog of het probleem bij de PC ligt of bij de CD. Ik wil het eigenlijk liever niet uittesten op m'n eigen PC want deze draait nog prima ;)

Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen? :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Je zou als hele eenvoudige test de installatie CD kunnen kopieren en de installatie met de kopie uit voeren.

Daarnaast zou je ook je installatie CD kunnen slipstreamen, zodat je zeker weet dat alle bestanden gelezen kunnen worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, dat slipstreamen is een readtest neem ik aan?

Verwijderd

lier schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:27:
Je zou als hele eenvoudige test de installatie CD kunnen kopieren en de installatie met de kopie uit voeren.

Daarnaast zou je ook je installatie CD kunnen slipstreamen, zodat je zeker weet dat alle bestanden gelezen kunnen worden.
Heel goed idee ja. Maar kijk ook even op een andere pc of de bestanden die setup niet wilt kopieeren niet beschadigd zijn of ontbreken op je cd.
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:40:
Goed idee, dat slipstreamen is een readtest neem ik aan?
Hier een leuk artikel over slipstreamen

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:49
Als bij het installeren van XP sommige bestanden niet gekopieerd kunnen worden dan zijn er meestal 2 mogelijkheden:
Beschadigde cd.
Defect geheugen.
Controleer je geheugen eens met Memtest86.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:24:
Als bij het installeren van XP sommige bestanden niet gekopieerd kunnen worden dan zijn er meestal 2 mogelijkheden:
Beschadigde cd.
Defect geheugen.
ook als windows 2000 wel volledig installeert?

ik ga die link over slipstreamen eens doorlezen en dan probeer ik dat eerst ff :)

bedankt iig

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 15:48
Jimster schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:24:
Beschadigde cd.
Defect geheugen.
Sorry dat ik deze oude post naar boven haalt.
Heb hetzelfde probleem nu ook. Had al zelf gekeken naar de IDEkabels van de machine, maar het geheugen heb ik niet eerder naar gekeken. Cd-rom is officieel en op een andere pc gewoon netjes in te lezen.

Ook toevallig dat rond datzelfde tijdstip de 2e HDD defecte errors gaf...

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
had het ook een keer met een bak waar 2 dvd branders in zaten. Op de een of andere manier wisselde hij de drive letters om op een gegeven moment. erg leip. 1 van de 2 los getrokken voor de install. Install af gemaakt, toen weer connected. problem solved. 1 van die 2 drives wilde windows ook al niet lekker installen, bleek dus de drive te zijn.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 01:31
Het kan inderdaad dat Windows 2000 wel installeerd en XP/Vista niet door een geheugenfout. De Windows 2000 installatie gebruikt minder geheugen naar verhouding :)

Daarnaast werkt het inderdaad erg goed om een CD te slipstreamen met nLite, tevens ideaal voor SATA/ACHI/RAID-drivers en alle andere stuurprogramma's, service packs, etc...
Pagina: 1