Toon posts:

Grotere Geheugenkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb geen verstand van fotografie.
Daarom heb ik wellicht een beginnersvraag:
Ik heb een vrij oude camera van Revue (2320 2 megapixel van Fotoquelle op internet) daarbij staat in de handleiding ''geheugen uitbreidbaar met SD geheugenkaart tot 128 mb''. Maar ik wil eigenlijk een grotere geheugenkaart. Ik dacht: Het is een aardig oude handleiding misschien was er toen nog maar 128mb. Kunnen jullie mij vertellen of een kaart van 512mb ook werkt?

p.s. Ik heb hierover contact over opegenomen met fotoquelle maar die wisten niet of dat zou werken.

Verwijderd

Altijd moeilijk te zeggen. Ken et apparaat niet. Zou kunnen dat je met nieuwe firmware iets meer MB er in kan stoppen. Kan je niet ergens kaarje lenen en testen of het werkt?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
ik lees hier: http://www.dooyoo.de/digitalkamera/quelle/_sd-memory-card/ dat er ook MMC kaartjes inkunnen, maar ik kan nergens iets over de max grootte vinden, misschien mag je het even proberen bij een winkel :)

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-01 02:11
9 van de 10 keer werk een groter kaartje wel, dat is uit eigen ervaring. Maar niks is 100%.

Maar het is wel zo, dat wat ze in het boekje zetten dat ze daar van weten dat werkt. Want als jij zegt dat een groter kaartje niet werkt, dan kunnen hun zeggen ja maar het staat toch in het boekje!

Ik denk inderdaad (zoals de rest ook al zegt) dat het slimst is dat je kijk of je een kaartje kan uit proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erg bedankt :*) :*) en ik zal kijken of ik een groter kaartje kan uitproberen.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Er is vast wel iemand in je omgeving met een groter kaartje dan 128 mb. Even testen, zal vast wel mogen.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

ik zou even op de Ricoh Caplio RR230 zoeken, dat is namelijk de 'echte'. Revue is immers alleen een merknaam.
Ricoh Caplio RR230 Memory
Maximum Memory 512MB
Memory Slots 1 (1 bank of 1)
non-removable base memory 8MB
Een andere site:
Standard Memory: 8MB (Non-removable) Internal memory
Maximum Memory: 1GB SecureDigital
Expansion: 1 Slot for SecureDigital
De meeste site beweren 512Mb overigens.

edit: LoL...lijkt erop dat de Konica KD-220Z ook dezelfde is.

[ Voor 111% gewijzigd door DaRuLe op 01-07-2006 12:30 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meestal werken grotere kaartjes wel aangezien bij SD de controller in het kaartje zit en niet in het toestel zelf. Een beperkende factor kan wel het gebruikte bestandssysteem zijn.

Ook kunnen oudere apparaten soms niet overweg met high speed kaartjes omdat die licht verschillende stroomvereisten hebben. Zo krijg ik last van overslaande liedjes bij mijn MP3 speler bij het gebruik van high speed kaartjes.

Een kaartje van 1GB is evenwel geen probleem hoewel het apparaat zelf maar 32MB intern geheugen heeft en dat toen al veel was :P

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Koop het bij een winkel waar je het mag testen zal meestal geen probleem zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:32:
Meestal werken grotere kaartjes wel aangezien bij SD de controller in het kaartje zit en niet in het toestel zelf. Een beperkende factor kan wel het gebruikte bestandssysteem zijn.
FAT16 gaat ook tot 2GB, dus dat zal het probleem niet zijn als we het over kaartjes van 512MB hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt ik heb op een braderie de gok gewaagd om een Sandisk 512 mb kaartje te kopen. Het werkt perfect! :*) :*)

Groeten Brietje

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 17:48
Admiral Freebee schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:32:
Ik denk dat je hier een beetje in de war bent. ;)
Bij CF zit de controller op het kaartje, en niet bij SD.
Pagina: 1