Toon posts:

Asus P4C800-E Deluxe probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit met een probleem.

Mijn pc werkt niet meer naar behoren..
hij freezed vaak en ook is de pc heel sloom geworden

ook doet hij er soms onbeschoft lang over om windows op te starten.

ik dacht dat het aan de temps kon liggen dus heb een zahlman cpu koeler en vga koeler aangeschaft
eenmaal thuis geinstalleerd te hebben blijkt het dat het dus niet aan de koeling lag.

Specificaties systeem:

Asus P4C800-E Deluxe
Intel Pentium 4 3000 MHZ
Nvidia Geforce 6800LE 128 MB
Seagate Barracuda 120 GB 7200 RPM
Maxtor HD: 120 GB 7200 RPM

temperturen in Everst ultimate:

Moederbord: 36 C
CPU: 40 C
GPU: 51 C
GPU Memory: 52 C
HD 1: 37 C
HD 2: 41 C

temps lijken mij niets mis mee:

ook heb ik de voltages gechecked hier komen ze..

CPU core: 1.50 V
+3.3 V: 3.23 V
+5V : 4.98 V
+12V: 11.73V
+5 V standby : 4.95 V

GPU core: 1.25 V
GPU vcc: 3.25 V
GPU AGP VDDQ: 1.60 V
GPU FB VDDQ: 2.66 V

Verder heb ik ook nog een bios update uitgevoerd maar ok dat helpte niet.

ook heb ik nog in de BIOS hyperthreading uitgezet maar ook dat hielp niet..

------------

wie o wie weet wat dat kan zijn ?

Met vriendelijke groet

Peter Wormgoor

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 13:35 ]

Verwijderd

Welk os gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry vergeten te melden

Windows XP SP2 (engels)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 12:31
Foutmeldingen over bad blocks in je event logs?

Of misschien is er iets mis met je ram geheugen. Heb je memtest al laten lopen?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

De voltages lijken me netjes, zal het niet aan liggen. Heb je al een verse OS install gedaan? Lees anders gelijk even de FAQ door. Dit omdat je alle losse componenten moet gaan testen. Dit is nameljik een probleem wat tal aan diverse oorzaken kan hebben, onder andere een hardware conflict. Haal alle onnodige onderdelen eruit en kijk of het probleem zich voordoet. Test vervolgens stap voor stap alle onderdelen.

Succes

edit:
Dit kan ook een ram probleem zijn, test dit dan goed met memtest86.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben1985 op 28-06-2006 13:36 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
hmmm wat is memtest ? een soort test voor je geheugen toch ?.. ben niet zon expert er in...

en wat ook raar is.. na een tijdje gebeurt het niet meer. en dan kan het na een maand weer voorkomen.. nu bijvoorbeeld is de pc met hyperthreading uit o zo sloom dat gaat nergens meer over..

ook een verse windows maakt niets uit dat heb ik al geprobeerd..

CPU gebruik is tijdens het "niets doen" al 70/100 % dat kan toch ook niet goed zijn ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 13:42 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:38:
hmmm wat is memtest ? een soort test voor je geheugen toch ?.. ben niet zon expert er in...

en wat ook raar is.. na een tijdje gebeurt het niet meer. en dan kan het na een maand weer voorkomen.. nu bijvoorbeeld is de pc met hyperthreading uit o zo sloom dat gaat nergens meer over..

ook een verse windows maakt niets uit dat heb ik al geprobeerd..

CPU gebruik is tijdens het "niets doen" al 70/100 % dat kan toch ook niet goed zijn ?
Dat lijkt me dan een redelijke kandidaat voor de oorzaak van je probleem. Ik zou even kijken welke processen de meeste tijd gebruiken. daar is vast iets terug te schroeven

edit: ja, memtest test je ram. (http://memtest86.com/) laat het een nachtje draaien en kijk wat het zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rigi op 28-06-2006 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn mijn processen:

zien er volgens mij niet echt abnormaal uit.

het lijkt of windows messenger live ook wel wat trekt zeg :|

Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/3417/processenlijst4mc.th.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 13:51 ]

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
zet in je bios de spread spectrum optie uit. Wat ook nog instabiliteit kan veroorzaken zijn de turbo instelling van je proc en de accelereatieoptie voor je geheugen in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje gewoon weer normaal achter de pc te kunnen ging hij gister weer vaag doen...

Opstarten en alles doet het wel.. maar soms loopt hij gewoon zo vast als wat... maar dan hoor je voor dat hij vastloopt een grote tik/knal op de HD.. wat kan dit zijn?

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:12

Weeds

what is a weed...

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:18:
Na een tijdje gewoon weer normaal achter de pc te kunnen ging hij gister weer vaag doen...

Opstarten en alles doet het wel.. maar soms loopt hij gewoon zo vast als wat... maar dan hoor je voor dat hij vastloopt een grote tik/knal op de HD.. wat kan dit zijn?
1. Of jij slaat met een hamer op de HD
2. Een kabouter slaat met een hamer op de HD
3. De HD is gaar en je hebt dus een neie nodig

Verwijderd

Topicstarter
Weeds schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:20:
[...]

1. Of jij slaat met een hamer op de HD
2. Een kabouter slaat met een hamer op de HD
3. De HD is gaar en je hebt dus een neie nodig
hehehe ;) , wel vaag want dit is net een redelijk nieuwe HD

Verwijderd

Topicstarter
Gister weer een paar dingen geprobeerd

andere hd geprobeerd maar die loopt met de windos install ook vast

geheugen gekeken 1 voor 1 uithalen e.d. toen liep die ook nog steeds vast...

moet nu haast wel het moederbord zijn (alweer) half jaar geleden was er ook al 1 stuk... maar krijg ik nu de garantie weer? omdat er 3 jaar op zon moederbord zit en die nieuwe is nog maar een half jaar oud...

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 08:17:
Gister weer een paar dingen geprobeerd

andere hd geprobeerd maar die loopt met de windos install ook vast

geheugen gekeken 1 voor 1 uithalen e.d. toen liep die ook nog steeds vast...

moet nu haast wel het moederbord zijn (alweer) half jaar geleden was er ook al 1 stuk... maar krijg ik nu de garantie weer? omdat er 3 jaar op zon moederbord zit en die nieuwe is nog maar een half jaar oud...
Volgens mij gaat bij een vervangend product of een repatatie uitgevoerd bij de fabrikant de garantie opnieuw in.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Verwijderd

Topicstarter
BOUBOU schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:12:
[...]

Volgens mij gaat bij een vervangend product of een repatatie uitgevoerd bij de fabrikant de garantie opnieuw in.
Dat zou mooi zijn dan breng ik hem even terug naar de winkel... want ik zou nu echt niet meer weten wat ik nog kan doen...

EDIT: PC weggebracht na de winkel... nu dus maar wachten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 07:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat het heeft geholpen nee, ze konden zelf ook niets vinden (lekker computerbedrijf) :S

Krijg weer allerlei meldingen soms van NTLDR ontbreekt en Boot Failures en vastlopers en dan ineens loopt hij weer perfect... wat is er toch mee aan de hand ?..

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 13:23
Ik gok toch op je harde schijf die niet lekker meer is, ging het opnieuw installeren ook erg traag misschien? Ben zoiets ook bij een vriend van mij tegen gekomen (2x), alles gaat gigantisch traag en het duurt verschrikkelijk lang om iets te openen. Dit bleek tot 2x toe de harde schijf te zijn. Aangezien je al een andere geprobeert hebt zou je eens een andere IDE of SATA poort kunnen gebruiken op je moederbord, misschien dat dat ding gaar is? En anders zou ik het zo ook niet weten.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
mach2 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:41:
Ik gok toch op je harde schijf die niet lekker meer is, ging het opnieuw installeren ook erg traag misschien? Ben zoiets ook bij een vriend van mij tegen gekomen (2x), alles gaat gigantisch traag en het duurt verschrikkelijk lang om iets te openen. Dit bleek tot 2x toe de harde schijf te zijn. Aangezien je al een andere geprobeert hebt zou je eens een andere IDE of SATA poort kunnen gebruiken op je moederbord, misschien dat dat ding gaar is? En anders zou ik het zo ook niet weten.
Er zit toch maar 1 IDE poort op ? heb ook een andere kabel geprobeer maar niets hielp... denk zelf nu dat het mobo gewoon brak is... maar is nog niet eens zo oud.. is al een geruild voor een andere..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Probeer eens met een bootcd?
Dus opstarten van een bootcd en pc gebruiken, hd testen etc.
Knoppix is er een.
Zoek maar eens met bootcd met www.google.nl
Kontroleer bios of er niks te snel staat.
Zet alles in de bios uit wat je niet nodig hebt.
Zet bios op default.

[ Voor 27% gewijzigd door jan99999 op 15-09-2006 16:16 ]

Pagina: 1