Toon posts:

[Uitpakken] Winrar erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn computer is ineens heel traag met het uitpakken van Rar bestanden. Een DVD uitpakken gaat nu in ongeveer 20 minuten waar het vroeger in een minuut of 6 ging.

Wat me opvalt is dat Winrar tijdens het uitpakken weinig CPU en Geheugen capaciteit gebruikt. De prioriteit staat op normaal, dit heb ik ook al veranderd maar dit maakt niks uit.

Wat heb ik geprobeerd:
Harde Schijf getest met Utility van de Frabrikant. (Geen fouten gevonden)
Geheugen getest met Memtest86. (Geen fouten gevonden)
Harde Schijf gedefragmenteerd. (Geeft geen oplossing)
Harde Schijf met HD Tune bekeken en dan geeft hij de volgende fout, iemand enig idee hoe erg dit is?

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~i-net/hdtune.JPG

Specs:

CPU: AMD Athlon 64 4000+
Geheugen: 2GB
Harde Schijf: WD2500KS
Behuizing/Moederbord: Shuttle SN25P Barebone

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 13:25 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is het alleen met Winrar of ook met het kopieren van grote bestanden?

Installeer de laatste chipsetdrivers eens.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een bestand van 2.7 GB gekopieerd binnen dezelfde partitie dit duurde 9 minuten, dit lijkt me vrij traag. Kopieer eigenlijk weinig dus weet niet wat het vroeger was.

Ik zal de nieuwste chipset drivers eens installeren.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:55:
Ik heb net even een bestand van 2.7 GB gekopieerd binnen dezelfde partitie dit duurde 9 minuten, dit lijkt me vrij traag. Kopieer eigenlijk weinig dus weet niet wat het vroeger was.
Dat is omgerekend 5 MB/sec. Dat is langzaam. :o

Probeer eens andere IDE kabels, wel 80 polige.
Een ingrijpende oplossing; Windows opnieuw installeren.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
SUPER !!!!!!!

Nieuwe Chipset drivers geinstalleerd en het werkt weer. Net een DVD uitgepakt in 5 minuten zoals het altijd ging.

THANKS _/-\o_ _/-\o_

@ Prutz0r het is een SATA II schijf :) Maar het werkt weer even goed bedankt :*)