XP met fat32, boot dan crash, filesystem onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik van iemand een Xp doos gekregen om te fixen, hiep hoi, hiep hoi.

Het aparte aan deze machine is wel dat hij boot, maar na het XP logo crashed (BSOD) en meteen reboot.

met de F8 opties krijg ik het zelfde resultaat

Als ik van de XP install cd opstart in rescue mode en
dir c:

uitvoer dan krijg ik geen bestanden te zien

Als ik chkdsk uitvoer dan meld hij dat er 1 of meer onoverkomenlijke problemen zijn.

Als ik de machine met een linux cd boot en de partitie mount dan kan ik perfect alle bestanden lezen?

Enig idee hoe ik dit beestje weer aan de hang krijg? Ik had verwacht iets in de search tegen te komen maar niks met een goede oplossing..

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wellicht schijf/filesysteem gecrasht? Voortaan met NTFS verder?

Je kunt (hang me er niet aan op) met Partition Magic een schijf (mits geen boot-schijf) 'on the fly' converteren van FAT-32 naar NTFS! Ik heb dat weleens gedaan met mijn media-schijf (oftewel waardevolle informatie) om te testen (na backup). Ging prima!

is er een reden waarom je aan FAT-23 vast moet houden?

Als je er dus niet van boot is hij wel leesbaar, wellicht MBR om zeep?

[ Voor 87% gewijzigd door Ramzzz op 28-06-2006 13:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
De schijf lijkt me goed te werken, ik krijg ook geen smart error. Dat NTFS beter is snap ik wel , maar ik wil hem gewoon aan de gang krijgen. En ik vind het raar dat het filesysteem wel leesbaar is onder linux maar niet onder windows?

Ik heb ook norton pq magic geprobeerd maar die zag ook niets op die partitie, dan lijkt het me ook niet wijs om hem dan te gaan converteren.

[ Voor 24% gewijzigd door it0 op 28-06-2006 13:21 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 15:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

waarom zou je uberhaupt nog met fat32 op xp willen werken. ntfs is een stuk zuiniger met ze ruimte dan fat32 en tis veele maale sneller en stabieler.

dus converteren die handel naar ntfs :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Lieve mensen ik zou hem zo naar ntfs willen converteren, maar onders windows zie ik niks en kan dus niks converteren. Dus ik wil eerst de mogelijkheid hebben dat ik iets met het filesysteem kan.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 23:50

Cis

Ramzzz schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:19:
Wellicht schijf/filesysteem gecrasht? Voortaan met NTFS verder?

Je kunt (hang me er niet aan op) met Partition Magic een schijf (mits geen boot-schijf) 'on the fly' converteren van FAT-32 naar NTFS! Ik heb dat weleens gedaan met mijn media-schijf (oftewel waardevolle informatie) om te testen (na backup). Ging prima!
Gaat dit niet een probleem geven? Volgens mij gooit windows xp bij installatie bepaalde rechten op mappen e.d.
Sowieso eerst een backup maken (al dan niet vanuit linux). PM 8 maakt af en toe nog wel 's een foutje :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Heb je deze PC in handen gekregen nadat de eigenaar zelf al "iets" geprobeerd heeft? Red dan zover mogelijk bestanden en doe een herinstall.
Om verder te gaan nadat iemand heeft lopen prutsen, daar begin ik niet meer aan. Dat heeft me in het verleden al teveel tijd gekost.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Heeft er dan iemand een oplossing zodat windows het filesystyeem weer kan zien, vind het te gek voor worden dat het wel half boot en onder linux wel werkt?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hubert schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:21:
waarom zou je uberhaupt nog met fat32 op xp willen werken. ntfs is een stuk zuiniger met ze ruimte dan fat32 en tis veele maale sneller en stabieler.

dus converteren die handel naar ntfs :)
fat32 is iets sneller als nfts :p

Verwijderd

Toch vreemd dat zoveel mensen afvragen waarom er nog fat32 gebruikt worden.
1. De ts heeft er niet over beslist, hij moet het probleem op lossen.
2. het helpt de ts geen moer verder.
Pagina: 1