Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Algemeen] Client die je niet moet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:23
Ik zou graag meedoen door de PC op het werk te laten draaien. Maar ik heb enkele clients gedownload en moesten allemaal worden geinstalleerd.

Ben dus ok zoek naar een project die een client heeft die je niet moet installeren omdat ik op de werkpc GEEN administrator rechten heb.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
misschien kun je proberen een client te installeren(thuis ofzo) om vervolgens de installatie map te kopieren om die vervolgens los op te starten. Werkt bij aardig wat applicaties. Dan zet ik ze soms op me externe harde schijf zodat ik ze op school niet hoef te installeren.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Bij de meeste projecten staat er in de regels dat je de clients enkel mag draaien op pc's die in je eigen eigendom zijn, of waarover jij het beheer hebt.

mits je geen admin.-rechten op het werk hebt (uitgaande van je info hierboven) mag je dat dus niet.

En best kan je dit ook niet doen, al dan niet via een omweg, omdat als het uitkomt je meer schade toebrengt aan de groep / het project dan dat het helpt.

Stap anders eens langs de administrator eh, met de vraag of het mag.

(het kan op het werk zelfs een reden van ontslag op staande voet zijn wegens het stelen van cpu-cycles, het installeren/gebruiken van 'eigen software waar dat niet expliciet is toegestaan, het stelen van bandbreedte, ....)

dus doe het niet of vraag toestemming van de persoon die het beheer heeft.

(want zelfs als het je al zou lukken een client te draaien op een werk-pc dan lukt het wrs nog niet of niet lang omdat de firewall de toegang blokkeert en zodoende ook een lichtje laat branden bij de beheerder(s) )

[ Voor 13% gewijzigd door soulrider op 28-06-2006 13:01 ]

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Voordat we je aan een client gaan helpen die out-of-the-box gelijk al werkt, wil ik je er wel even alvast op attenderen dat als je DC-clients op het werk wilt laten draaien, je hier over het algemeen wel eerst toestemming voor moet hebben van de administators. Het is al vaker gebeurd dat mensen clients hadden draaien zonder toestemming van hogeraf, waarbij men er na afloop achter kwam. Gevolgen: boetes, ontslagen, gevangenisstraf....

[ Voor 0% gewijzigd door Bubbles op 28-06-2006 13:01 . Reden: Djeeeez. Hoezo spuit 11? :P ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wees voorzichtig met op het werk installeren......kan je zeer grootte problemen mee krijgen zonder toestemming!

edit:
Stappenplan maar even verwijderd....zie bovenstaande reactie van Bubbles en soulrider

Maar vraag voor de zekerheid gewoon toestemming op je werk.....is veel makkelijker!

[ Voor 49% gewijzigd door Black Piet op 28-06-2006 13:45 . Reden: stappenplan maar verwijderd... ]

Mooooooeeeee......

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik geef stiekum toch een antwoord: dpad hoeft niet geinstalleerd te worden en ook ogr/rc5 (dnet) hoeft niet geinstalleerd te worden

[ Voor 28% gewijzigd door ParaNoiMia op 28-06-2006 16:13 ]

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

TSC kun je ook gewoon ergens installeren en dan kopierern (wel op letten dat je niet meerdere keren dezelfde resultaten processed.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

dpad,dnet en folding(console versie) vrij makkelijk.

TSC & Boinc met installeren op 1 pc en dan copy paste via usb-stick.

Rest geen ervaring mee

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:12

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Om de statement van Bubbles nog wat te accentureren, de volgende open brief aan de DC gemeenschap:
The following is a summary of events surrounding 1920x1080i-How???'s decline, and a stark reminder as to the seriousness of illegal borging.

Shmaa and UCMajewski, collectively known as LocalBusinessMen (LBM), from xtremesystems' Rosetta team illegally installed Rosetta@Home onto computers that were already legally running Folding@Home. The resulting instability from running two DC projects on systems simultaneously resulted in Folding@Home being removed because it was assumed that it was responsible for the issues that had suddenly arisen (because those in charge did not know until later that the systems had been illegally borged with Rosetta).

Now, it is important to understand that How???, being senior systems administrator, was in the appropriate position to install Folding@Home on computers under his responsibility. He made sure that people both up and down the chain (including network operations and the head of IT security) knew that Folding was installed and how it was being used (burning in / stability). But with these events taking place, it is doubtful that any distributed computing project will be reintroduced.

While LBM's project points are zeroed out and both are banned from xtremesystem, the real cost is to Distributed Computing and its reputation. The loss of 2THz computing power pales in comparison to the possible longtem impacts. This is why people must have the proper authority before installing ANY program on a system that is not their own.

Team Rage3D feels that we have an opportunity here to punctuate why Pande Group is so vehemently opposed to illegal borging, and deals with it swiftly and appropriately, without trying to hide things.
Leef volgens de regels van het DC project en hardware eigenaars, common sense en etikette.
Anders zul je slechts een negatief effect op je eigen team hebben!

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:23
In eerste plaats was het niet bedoelt voor werk maar in familiale kring.

Op bedrijf wil ik het ook wel proberen. We zitten met een complexe bedrijfsstructuur, maar het mag dus wel, maar de admin wil zich er niet mee bezig houden of mij admin rechten geven. Hij wil gewoon geen gezeik aan zijn kop.

RC5 dan eens proberen morgen ofzo thx.

[ Voor 22% gewijzigd door Galactic op 28-06-2006 16:58 ]

Verwijderd

Emu schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:54:
Ik zou graag meedoen door de PC op het werk te laten draaien.
Emu schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:56:
In eerste plaats was het niet bedoelt voor werk maar in familiale kring.
8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 17:11 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46
Ik heb laatst onze IBM server op het werk overgeklokt naar 500 Ghz hoe kan ik hem daar op installeren :+
Pagina: 1

Let op:
Op GoT is het tegen de policy om work arounds te bouwen om beveiligingen heen.
In het verleden hebben een aantal mensen de zure vruchten moeten proeven van het niet hanteren van deze policy zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/79831/ en http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/965231

Post die de policy overschrijden worden natuurlijk verwijderd