Toon posts:

Samsung 940BF - raster zichtbaar bij scrollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een Samsung Syncmaster 940BF en het is imo een erg goed scherm, het is mijn eerste tft scherm. ECHTER als ik mijn hoofd langs het scherm beweeg of als ik links-rechts / boven-beneden scroll zie ik een soort van raster over het scherm lopen. Het is heel subtiel, maar wel irritant. Is dat normaal?

Edit: Hij is aangesloten op DVI

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 12:31 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:19
Is het ook zo bij analoog? Of bij een andere PC?

Verwijderd

Ik merk precies hetzelfde. Daarvoor hoef ik mijn hoofd trouwens niet te bewegen. Het is ook te zien bij snelle bewegingen op het scherm, zoals bij games. Het is niet heel storend, maar wel opvallend..

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 09:12
Tjonge als ik al die verhalen hoor dan denk ik wel ens misschien kan ik even beter bij mijn 3 jaar Sasmung 191T blijven. Lijkt wel of die moderne schermen weer andere nadelen hebben. Ik wil gewoon een geen gezeur scherm, lekker snel voor gamen en toch goede kleuren dus ik wilde eigenlijk net de 940BF gaan bestellen. Maar nu ik dit lees wacht ik wel even. :'(

[ Voor 37% gewijzigd door ErikRo op 28-06-2006 21:12 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:26
Huh ik heb ook 940BF maar ik snap totaal niet wat je bedoelt. Ik merk er dus waarschijnlijk niks van.
/edit: bedoel je niet gewoon het pixelraster dat op elke TFT zit?

[ Voor 25% gewijzigd door MilaNL op 28-06-2006 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pixelraster? Ik heb geen flauw idee, maar het irriteert me wel...

Nee, ik heb hem nog niet op een andere PC of via analoog geprobeerd. (should I?)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoezo niet, kan je gelijk uitsluiten waar het aan ligt...

Ik heb zelf een Dell 2005FPW 20" Widescreen, maar kan niet opmerken waar jij het over hebt. Heb je dat "altijd" of alleen bij bepaalde internetpagina's/applicaties/?

Instagram / YouTube

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

kan je er misschien een foto van maken, dan wordt het misschien duidelijker wat je nu bedoelt

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Ik begrijp wel wat je bedoelt: je ziet tussen alle pixels als het waren steeds een heel klein zwart stukje. Dit totaalbeeld geeft een soort van hekkenwerk. Dat is simpelweg het kenmerk van LCD. Dit zie je ook vaak op beamers, het screenthrough effect of iets dergelijks is dat...

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

* Muthas scrollt een paar keer heen en weer over de pagina...

Ik zie toch echt niks met dit tft-tje van de gamma 8)7

• DarthPlastic
  • Laatst online: 07-01 19:29
masser120 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:26:
Ik begrijp wel wat je bedoelt: je ziet tussen alle pixels als het waren steeds een heel klein zwart stukje. Dit totaalbeeld geeft een soort van hekkenwerk. Dat is simpelweg het kenmerk van LCD. Dit zie je ook vaak op beamers, het screenthrough effect of iets dergelijks is dat...
Op beamers ken ik dit idd ook, als je dichtbij staat zie je echt de losse pixels op de wand, tussen twee pixels in zit dan een zwarte lijn, het vormt een raster idd.
Op een TFT heb ik dit nog nooit gezien, ik was eerst van plan de 930BF te kopen, daar heb ik een demo in de winkel gezien maar daar was geen enkel rastereffect te bekennen, maar aangezien de prijs een paar dagen later omhoog geschoten was ben ik voor een 913N gegaan, daar merk ik ook helemaal niets.

Misschien even Samsung bellen?
En als het kan een foto aub :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• MilaNL
  • Laatst online: 09:26
Misschien moet je er gewoon verder vanaf gaan zitten. :)

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:59
heb hetzelfde probleem heb ook al met de support van samsung gebeld deze geven aan dat het een defect zou kunnen zijn. En dat hij wel omgeruild kan worden.

ze geven wel aan dat het niet zou moeten kunnen.

hebben jullie misschien nog iets anders geprobeerd of zou het echt een defect aan de monitor zijn ?
Pagina: 1